Gå til innhold

Problem med å brenne Windows ISO-fil til CD(/DVD?)

Haraldson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sitter her i de sene nattetimer og hadde tidligere i natt tenkt å begynne å formatere laptopen og legge inn Windows XP Pro 64-bit. Det viste seg imidlertid vanskelig å få brent ut ISO-en, så jeg sitter her ennå uten å ha fått gjort noe. Først vil jeg understreke at dette er lovlige saker, lastet ned ISO-fila fra MSDNAA tidligere i dag.

Videre vil jeg bare nevne at jeg ble litt usikker på hvor denne tråden skulle postes, den kan jo passe i så mange kategorier. Uansett, flytt den om den skal annetsteds hen.

Til saken; Skal brenne ut ISO-fila på et av de runde, flate mediene med hull i midten, altså CD eller DVD. Nero krever CD når jeg prøver meg med en DVD, siden jeg bare har blanke DVD-er og ikke CD-er, men passer på å nevne i samme dialogboks at plass som kommer til å bli brukt på CD-en er 1077 MB - altså bittelitt for mye for en CD med 700 MB lagringsplass. Selve ISO-fila er på 558 MB.

Denne CD-en jeg fant er en CD-RW, med filer på - har dette noe å si?

Hvis dette ikke skal ha noe å si har jeg jo gått tom for muligheter, når verken CD eller DVD går. Noen som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Microsoft er på ferde igjen :) Årsaken til dette (såvidt jeg husker) er krysslinkede filer, dvs den samme filen ligger flere steder i filsystemet men innholdet bare en gang på plata. Dette er ikke Nero spesielt glad i, mens noen andre programmer (rimelig sikkert bl a Alcohol) fikser dette helt fint.

Skrevet

Takk, det fungerte å brenne ut ISO-fila til en DVD med Alcohol 120%. :)

Har problemer, dog - det viser seg å være vanskelig å finne diverse drivere til x64, noe mange sikkert visste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...