Haraldson Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Hei, sitter her i de sene nattetimer og hadde tidligere i natt tenkt å begynne å formatere laptopen og legge inn Windows XP Pro 64-bit. Det viste seg imidlertid vanskelig å få brent ut ISO-en, så jeg sitter her ennå uten å ha fått gjort noe. Først vil jeg understreke at dette er lovlige saker, lastet ned ISO-fila fra MSDNAA tidligere i dag. Videre vil jeg bare nevne at jeg ble litt usikker på hvor denne tråden skulle postes, den kan jo passe i så mange kategorier. Uansett, flytt den om den skal annetsteds hen. Til saken; Skal brenne ut ISO-fila på et av de runde, flate mediene med hull i midten, altså CD eller DVD. Nero krever CD når jeg prøver meg med en DVD, siden jeg bare har blanke DVD-er og ikke CD-er, men passer på å nevne i samme dialogboks at plass som kommer til å bli brukt på CD-en er 1077 MB - altså bittelitt for mye for en CD med 700 MB lagringsplass. Selve ISO-fila er på 558 MB. Denne CD-en jeg fant er en CD-RW, med filer på - har dette noe å si? Hvis dette ikke skal ha noe å si har jeg jo gått tom for muligheter, når verken CD eller DVD går. Noen som har peiling på dette?
roac Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Microsoft er på ferde igjen Årsaken til dette (såvidt jeg husker) er krysslinkede filer, dvs den samme filen ligger flere steder i filsystemet men innholdet bare en gang på plata. Dette er ikke Nero spesielt glad i, mens noen andre programmer (rimelig sikkert bl a Alcohol) fikser dette helt fint.
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Takk, det fungerte å brenne ut ISO-fila til en DVD med Alcohol 120%. Har problemer, dog - det viser seg å være vanskelig å finne diverse drivere til x64, noe mange sikkert visste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå