Gå til innhold

Clas Ohlsons kontrollerkort for SATA HDD, funker?


Anbefalte innlegg

På denne siden er det et kontrollertkort for sata disker, den øverste

 

Regner med at jeg vil kunne bruke min sata hdd på min gamle pc via pci slot med denne, stemmer det?

 

Trenger jeg noen kabler i tillegg? Strøm osv? Var på clas ohlson idag og undersøkte hjelp men det var ikke mye hjelp og få, de visste vel like mye som meg akkurat ved dette.

 

Vil noen gi meg link, evt varenr til de evt varene jeg trenger for å få dette til å fungere?

 

Disken er en Maxtor 200gb til opplysning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På denne siden er det et kontrollertkort for sata disker, den øverste

 

Regner med at jeg vil kunne bruke min sata hdd på min gamle pc via pci slot med denne, stemmer det?

 

Trenger jeg noen kabler i tillegg? Strøm osv? Var på clas ohlson idag og undersøkte hjelp men det var ikke mye hjelp og få, de visste vel like mye som meg akkurat ved dette.

 

Vil noen gi meg link, evt varenr til de evt varene jeg trenger for å få dette til å fungere?

 

Disken er en Maxtor 200gb til opplysning..

6985763[/snapback]

 

Jeg vil tro at disken din har strøminngang for både "vanlig" strømplugg og s-ata strømplugg. VIKTIG: koble til kun 1 av dem. Hvis disken ikke har vanlig strømplugg må du kjøpe en overgang.

 

Kortet vil nok fungere helt fint. Litt dyrt, men ikke verre enn en nettbutikk inkl frakt og oppkrav. Har du ikke en databutikk i nærheten? Billigere der, og du kan risikere å få litt hjelp.

Lenke til kommentar
Tipper du må kjøpe strøm og datakabel utenom, siden det står at det følger med en PATA-kabel med den nederste.

6987887[/snapback]

 

Det var litt dyrt igrunn, rart ikke andre butikker har dette? Hverken Elkjøp, Expert eller Spaceworld her i nærområdet har noe sånt i butikken.

Lenke til kommentar

Hva er ditt nærområde?

 

Forøvrigt. Ettersom du også trenger signalkabel (SATA) og evt overgang for strøm (avhengig av harddisken) kan det vær like lurt å bestille alt fra en nettbutikk. Varen er såpass spesiell at du ikke kan forvente å finne den i forbrukerelekronikkbutikker ala Elkjøp / Ekspert / Spaceworld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...