Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Frustrerende Windows XP problem


Anbefalte innlegg

Hallo, for en uke siden kjøpte jeg denne pcen:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...B3-EEB830CEC797

 

Da denne kom satte jeg den sammen uten store problemer. Men her om dagen da jeg skulle innstalerer servicepack 2 klikka pcen så jeg måtte restarte.

Da jeg restarta kom jeg fordi BIOS men da pcen begynte å loade Windos stoppet det opp. Windows loada og loada men det ble aldri ferdig. Så jeg tok å formaterte harddisken først en gang, nå fikk jeg en melding om at pcen ikke klare å lese harddisken så jeg formaterte på nytt, samme reultat. Da tok jeg disken bort til en kamerat der vi konkluderte med at pcen hans klarte å lese disken så vi vet at den ikke er gåen. Da jeg kom hjem igjen prøvde jeg på nytt med en reinnstalasjon av windows, men sefølgelig dette hjalp ikke i det hele tatt! får fremdeles den samme meldingen.

 

Så det jeg lurer på er om noen andre har opplevd dette eller om noen har noen tips/svar på hva jeg kan prøve?

 

Hilsen despreat "data nerd" som skal snart på lan

 

/edit kommer ikke inn i safemode heller, da får jeg bare en svart skjerm.

Endret av Joooy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har du prøvd å resete bios, bios oppgradering?

 

prøv å bare boote med disk, ram(bare én brikke), interne skjermkort(om det finnes) og prosessor og se om den gjennkjenner disken da.

 

Jeg ser ingen disk i listen! er det en ide eller sata? Igjen sjekk instillingene i bios om det står på tilsvarende.

 

 

mvh

Lenke til kommentar

sjekk om produsenten har noen form for diagnose verktøy. ofte i form av bootbar diskett eller cd image. Noen har også verktøy for low lever format.

Eventuelt fjern partisjonene på disken via windows oppstarts diskett og partisjoner den på nytt for deretter å prøve a formatere den.

Lenke til kommentar

Winternal ERD Commander 2005

 

Selv den medfølgende gjenopprettings-CDen til Norton SystemWorks klarer ikke å hamle opp med dette produktet. Er du ute etter den «ultimate» boot-CDen er dette produktet ikke til å unngå. ERD Commander 2005 gir deg tilgang til filer, mapper og Windows gjenopprettingspunkter på systemer som er kaputt. Produktet kommer buntet med nettleseren Firefox så du kan koble deg til Internett for å laste ned programvare og overføre filer til et nettverk. Programmet har et Windows-liknende brukergrensesnitt – noe som gjør programmet lett å bruke. I tillegg til tradisjonelle funksjoner som man finner i et gjenopprettingsmiljø, kan produktet også gjenopprette tapt data.

 

Her finner du Winternal ERD Commander 2005.

 

http://go.pcworld.no/11600

 

 

 

Programmet kan også gjenopprette tilgang til en PC der administratorpassordet er glemt eller tapt. Vi har kun en ting å utsette på produktet, og det er prisen. Du må ut med hele 1 050 kroner for dette produktet. Spesielt billig er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Programmet kan også gjenopprette tilgang til en PC der administratorpassordet er glemt eller tapt. Vi har kun en ting å utsette på produktet, og det er prisen. Du må ut med hele 1 050 kroner for dette produktet. Spesielt billig er det altså ikke.

6991124[/snapback]

 

For 1000 kroner kjøper jeg heller en ny harddisk :!:

Endret av Joooy
Lenke til kommentar
hvor gammel er harddisken din? type? sjekka om den støttes av hk? evn. oppdatert driverne?

6991244[/snapback]

 

disken er helt ny, om den støtter hk vet jeg ikke hvordan jeg ser.

HK

Harddisk

jeg har ikke oppdatert driverne, men hvordan skal jeg klare det når jeg ikke kommer inn i windows?

6991275[/snapback]

 

komer du inn i safe mode da? eller er det ikke sjans å komme inn i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Hallo, for en uke siden kjøpte jeg denne pcen:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...B3-EEB830CEC797

 

Da denne kom satte jeg den sammen uten store problemer. Men her om dagen da jeg skulle innstalerer servicepack 2 klikka pcen så jeg måtte restarte.

Da jeg restarta kom jeg fordi BIOS men da pcen begynte å loade Windos stoppet det opp. Windows loada og loada men det ble aldri ferdig. Så jeg tok å formaterte harddisken først en gang, nå fikk jeg en melding om at pcen ikke klare å lese harddisken så jeg formaterte på nytt, samme reultat. Da tok jeg disken bort til en kamerat der vi konkluderte med at pcen hans klarte å lese disken så vi vet at den ikke er gåen. Da jeg kom hjem igjen prøvde jeg på nytt med en reinnstalasjon av windows, men sefølgelig dette hjalp ikke i det hele tatt! får fremdeles den samme meldingen.

 

Så det jeg lurer på er om noen andre har opplevd dette eller om noen har noen tips/svar på hva jeg kan prøve?

 

Hilsen despreat "data nerd" som skal snart på lan

 

/edit kommer ikke inn i safemode heller, da får jeg bare en svart skjerm.

6985313[/snapback]

 

 

Ditt problemer ligner litt på mitt, da windows henger seg under oppstart da den kommer til "windows load". først trodde jeg at den windows xp versjonen jeg hadde, va "bøgga", men jeg bruker den samme windows xp'n på den andre pc'n og den funker heilt fint. så dette var merkeligt altså.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
bump  :whistle:

Pcen funker fremdeles ikke  :(

7000837[/snapback]

 

Kanskje dette er verdt å prøve?

 

-Sett disken til "Large" istedetfor LBA i BIOS. og deretter partisjoner/formater/installer.

 

Hadde problemer når jeg skulle bytte til en 300Gb Maxtor på et Abit NF-7 kort. Disken kom opp som normalt i Windows XP (bootet fra en annen harddisk) og partisjonering/formatering normalt. Men når jeg klonet original disken, og startet opp fra ny disk så fikk jeg "error loading OS". Prøvde ALLT inntil jeg fant dette tipset på nettet...

Satte disken til Large, og repartisjonerte/formaterte og klonet....BINGO !

 

Det som er viktig er å partisjonere/formatere ETTER at disken er satt til Large

 

Håper dette kan hjelpe...

Endret av atco
Lenke til kommentar
bump  :whistle:

Pcen funker fremdeles ikke  :(

7000837[/snapback]

 

Kanskje dette er verdt å prøve?

 

-Sett disken til "Large" istedetfor LBA i BIOS. og deretter partisjoner/formater/installer.

 

Hadde problemer når jeg skulle bytte til en 300Gb Maxtor på et Abit NF-7 kort. Disken kom opp som normalt i Windows XP (bootet fra en annen harddisk) og partisjonering/formatering normalt. Men når jeg klonet original disken, og startet opp fra ny disk så fikk jeg "error loading OS". Prøvde ALLT inntil jeg fant dette tipset på nettet...

Satte disken til Large, og repartisjonerte/formaterte og klonet....BINGO !

 

Det som er viktig er å partisjonere/formatere ETTER at disken er satt til Large

 

Håper dette kan hjelpe...

7001022[/snapback]

 

 

Prøver dette nå!

*løper ned*

Lenke til kommentar
Satte du harddisken tilbake fra LARGE etter at du formaterte?

Hvis jeg prøver å boote med disken på LARGE får jeg

"Lese feil, trykk ctr+ald+del for å restarte"

7001176[/snapback]

 

Nei, min står som large hele tiden...men hva mener du med å boote? Boote fra en bootdisk/XP Cd for å installere? Og Partisjonerte du før du formaterte, eller bare formaterte du? Mener å huske at du gjøre begge deler etter at den er satt til Large....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...