Gå til innhold

Finnes det noen lange skjermkabler og er det greit


magnus85

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær pc ståendes på stua jeg gjerne kunne tenkt koble til projektoren, er det beste resultatet og oppnå ved bruk av en component computer kabel? Eller kan jeg få et like bra bilde via svideo hvis jeg kjøper et bedre kort? Og hvor får jeg tak i lange skjermkort kabler? 10 meter?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjermkort kabel (vanlig dsub) 10m faar du f.eks. paa claaohlson... vet ikke pris. Component (rgb) er oxo et bra valg. svideo gaar jo det oxo, men RCA kan bli daarlig.. alt kommer an paa bildekvalitet paa prosjektor

 

edit: hvilket skjermkort har du?

Endret av Changis
Lenke til kommentar
skjermkort kabel (vanlig dsub) 10m faar du f.eks. paa claaohlson... vet ikke pris. Component (rgb) er oxo et bra valg. svideo gaar jo det oxo, men RCA kan bli daarlig.. alt kommer an paa bildekvalitet paa prosjektor

 

edit: hvilket skjermkort har du?

6977490[/snapback]

 

Gammelt et, Nvidia Geforce 256

Lenke til kommentar
Hva slags projektor er det? Vanlig VGA-kabel vil nok funke bra, skjermkortet har kanskje ikke DVI? Jeg regner med at det ikke har komponent heller? S-video er ikke et bra alternativ.

6977813[/snapback]

 

Epson EMP-S1 eller noe heter den, enkel og grei proj. Skjermkortet har bare VGA og Svideo, hvis jeg skal bruke VGA trenger jeg en rimelig lang vga kabel, gjerne hvit så den blir nøytral med taket.

Lenke til kommentar
har selv brukt svideo paa mine prosjektorer (max 800/600) og syns det har vert akseptabelt, baade fra dvd og pc

6980522[/snapback]

 

hmm.. fra dvd bruker jeg svideo og det synes jeg fungerer utmerket, men fra dataen er kvaliteten noe HELT annet, kan være pga gammelt kort og feil drivere, men med VGA blir kvaliteten veldig forbredet!!

Lenke til kommentar
hmm.. fra dvd bruker jeg svideo og det synes jeg fungerer utmerket, men fra dataen er kvaliteten noe HELT annet, kan være pga gammelt kort og feil drivere, men med VGA blir kvaliteten veldig forbredet!!

6981867[/snapback]

Det skal være sånn. Bildekvaliteten fra PC med s-video kontra VGA (husk riktig oppløsning) er vidt forskjellig. Med riktig oppløsning får du et helt skarpt bilde der all tekst o.l. er klart, med s-video får du et mye mer grøtete bilde. Men som sagt, husk riktig oppløsning slik at du får 1:1 pixelmapping. Projektoren din har vel en native oppløsning på 800*600, da kjører du denne oppløsningen via PC. Merk at du mister 1:1 pixelmapping hvis du bruker keystonejustering eller hvis projektoren har overscan, f.eks.

 

10 meter VGA bør gå helt fint, det kan kanskje være en fordel å ikke kjøpe den aller billigste kabelen for å unngå ghosting og slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...