Gå til innhold

DVD brennefeil.. Media/SW/HW feil ?


kiripe

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som emnefeltet sier har jeg opplevd endel brennefeil på dvd skiver i det siste.

Det jeg imidlertid lurer på er om det kan være at jeg har fått et parti dårlig media, eller om det kan virke å være software relatert, eller slik at brenneren begynner å bli dårlig?

 

 

Jeg personlig går mer for at skivene kan være fra et dårlig parti, selv om de er verbatim (hvilket jeg aldri har hatt problemer med før).

 

 

Litt info:

NEC DVD_RW ND3520AW

MCC03RG20 - CMC Magnetics/Mitsubishi (Verbatim, infiniti), I mitt tilfelle Verbatim

Nero Burning Rom v 6.3.02

 

Feilen som oppstår er, f.eks ved brenning av film, at den blir ulesbar på enkelte deler av filmen.

Brenner jeg en derimot backup av filene mine på en DVD skive kan det oppstå at enkelte filer blir ulesbare.

 

Brenneren har kanskje brent en 300 Verbatim skiver tidligere (både cd/dvd) uten særlige problemer, men nå fra en cakebox på 25 skiver kan det virke som om det oppstår en del problemer.

 

 

Dårlig formulert og ryddete fremstilling av problemet, men er rimelig rådvill her og frustrasjonen går utover skriveferdighetene.. Hjelp noen? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp kakebokser hvis du vil at CDene skal vare i flere år... Leste at de dårligste CDene varer i 1 år før "sølvet" begynner å flasse av :p (ITavisen)

 

Har du forresten nyeste versjon av Nero?

6977326[/snapback]

 

Jeg prøvde Nero 7 tidligere i år, uten at jeg var særlig fornøyd - byttet tilbake til 6 serien.

 

 

Problemet er ikke flassing eller holdbarhet.

Noen andre?

Lenke til kommentar
Prøv å brenne dem på 8x.

6977371[/snapback]

 

Notert, skal prøve. Selv om det ikke har vært det eneste lille problem å brenne de på 16x tidligere.

 

Sa at ikke at flass var problemet, det var bare en anbefaling :p

Prøvd å kjøre en simulert burn, eventuelt, står det noen feilmeldinger i loggvinduet?

Huk også av for "Check/Verify disk after burn" eller noe :)

6977708[/snapback]

 

Ikke prøvd simulert burn, men will do.

Lenke til kommentar
Ble resultatet anderledes? Har akkurat samme brenner og samme problem..

6983360[/snapback]

 

 

Hmm.. det var merkelig.

Bruker du samme media også?

 

 

Jeg brant en ny dvd skive i går, men da kun på 8X og den funket knirkefritt.

Kan allikevel ikke utelukke tilfeldigheter da jeg ikke har fått gjort mer enn et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...