Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett med laptop?


Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop hvor jeg får inn internett via det trådløse nettverkskortet. Jeg vil dele denne internettforbindelsen med en PC til ut på det vanlige nettverkskortet. Jeg har prøvd å bruke Win. XP sin guide til å sette opp dette (opprette en forbindelse mellom det trådløse nettverkskortet og det vanlige), og alt blir visstnok satt opp riktig og skal fungere men jeg får verken pinga den andre maskina eller kommet på internett med den. Jeg har prøvd å skru av alle brannmurer. Forbindelsen mellom de to PCene går med vanlig nettverkskabel innom en switch så den fysiske forbindelsen skal være i orden. Hva kan jeg gjøre? Er det noen eksterne program jeg kan legge inn for å få det til å fungere? Jeg søkte litt, men fant bare proxyprogramvare, og det skal jeg ikke ha. Jeg skal bare dele internettforbindelsen lokalt ut til en eneste PC til. Håper på rask hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan hende du må sette opp statisk ipadresse på den stasjonære pcen.

Selvom du deler internettforbindelsen er det ingen ting som gir deg ip adresse

6976482[/snapback]

 

Slik jeg har forstått det fungerer laptoppen som en router, og tildeler den andre maskina IP. Denne får den også, og når jeg tar reparer IP går dette helt fint.

Lenke til kommentar

Nettverkstilkoblinger-lokal tilkobling-egenskaper-avansert:

 

 

Merk av: Del internett tilkolbling. Dette har du sikkert gjort.

 

 

Men: Trykk også på instillinger: Her MÅ du merke av de tjenester på internett du vil dele. FTP og HTTP for eks. Alle disse er IKKE haket av orginalt. Gå inn og hak av alle sammen.

 

Standard problem hjemme hos meg.

 

Husk at sygate firewall lett går i blått når du deler internett sånn.

Lenke til kommentar
Nettverkstilkoblinger-lokal tilkobling-egenskaper-avansert:

 

 

Merk av: Del internett tilkolbling. Dette har du sikkert gjort.

 

 

Men: Trykk også på instillinger: Her MÅ du merke av de tjenester på internett du vil dele. FTP og HTTP for eks. Alle disse er IKKE haket av orginalt. Gå inn og hak av alle sammen.

 

Standard problem hjemme hos meg.

 

Husk at sygate firewall lett går i blått når du deler internett sånn.

6976560[/snapback]

 

Jepp. Jeg har haket av for alt som er mulig å hake av for der. Fungerer ikke noe bedre :(

 

Ringte nettopp naboen og ba han finne frem et trådløst PCI-kort han har liggende :w00t: Får bare håpe han finner det... eller noen her har en løsning :thumbup:

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...