Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"tungstarta" volvo 740


nabbskall

Anbefalte innlegg

Hei! en bekjent av meg har en volvo 740 som ofte dør rett etter start, altså han starter den, den går opp på 1 tusen rpm, faller ned på 500 rpm og så vidt klarer å justere seg opp igjen, ser at lysene blir svake når det skjer, dette har blitt et irritasjonsmoment over tid, har byttet plugger på den, og sjekket luftfilter, kan det være tenningen? blir bare verre og verre, og dette skjer når motoren er varm..

 

takker for svar :thumbup:

 

EDIT: er volvo 740 GLE med innsprøytning

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe :!: Godt å høre at det ikke bare er vår 740 som slår seg vrang :)

 

Har hatt det problemmet i mange år.. det kommer å går. Ca 1. måned mellom hver gang d skjer, noen ganger oftere Når det først skjer er bilen somregel ikke "kjørbar" før dagen etter. Mitt råd er å bare la det være, volvo-verkstedet har fått brynt seg på problemmet flere ganger, og vi er enda ikke kvitt det. Skal bli spennende å se hva pyro_smurf foreslår :)

 

Vår volvo er forresten en 1987, 2,3l 86kW forgassermotor. Ikke sikker på motorkoden. B230K? Mulig jeg er helt på vidda :whistle:

Lenke til kommentar

Blir litt feil å sammenligne problemet til "acon" og "Storleer". Førstnevnte har forgassermotor, og det blir noe helt annet. Hvis det i tillegg er en 230K motor er det antagelig den dårligste motoren Volvo har laget. En overdimmensjonert forgasser med et sinnrikt rot av vakumslanger. Vanskelig å finne feil på en sånn motor.

 

Trådstarter har en B-230E motor med Bosch Motronic innsprøytning. Dvs elektronisk tenning og mekanisk sprut om jeg ikke husker feil. Ville ha sjekket tomgangsregulator, lmm, lambdasonde, givere til tenningen.

Lenke til kommentar
Hehe :!: Godt å høre at det ikke bare er vår 740 som slår seg vrang :)

 

Har hatt det problemmet i mange år.. det kommer å går. Ca 1. måned mellom hver gang d skjer, noen ganger oftere Når det først skjer er bilen somregel ikke "kjørbar" før dagen etter. Mitt råd er å bare la det være, volvo-verkstedet har fått brynt seg på problemmet flere ganger, og vi er enda ikke kvitt det. Skal bli spennende å se hva pyro_smurf foreslår :)

 

Vår volvo er forresten en 1987, 2,3l 86kW forgassermotor. Ikke sikker på motorkoden. B230K? Mulig jeg er helt på vidda :whistle:

6987049[/snapback]

 

 

Hmm... Hva jeg foreslår... På den motoren du har har jeg lite eller ingen peiling.. Den er utstyrt med (som regel) et Bendix tennings annlegg aog en forgasser jeg aldri her sett ermere på... Jeg vil helst ikke spekkulere på hva som er feil her en gang, ihverfall ikke uten å vite noe mere om hva som skjer når den er vrang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...