Gå til innhold

Xbox360 får ikke koblet til ruter


SvennAndre

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min 360 vil ikke koble seg til ruteren. Når jeg plugger i ethernet kabelen, skjer det ingenting i xbox-en. Hvis jeg setter på en liten kryssa kabel også inn i xbox360en får jeg connection, men IP error.

 

Endelig fått fiksa ny tv så vil ikke internett fungere på boksen..

 

Ser frem til å få fiksa det her nå..

 

Ruteren er en sitecom DC-202.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Høres nesten ut som om ruteren din ikke gir deg IP-adresse m.m. (ved DHCP). Har du satt PCen din manuelt eller automatisk?

 

Prøv å sette DNS på Xboxen også manuelt (du finner DNS server-adressen ved å skrive "ipconfig /all" i et cmd-vindu på PCen din). Du har vel også satt subnet mask og gateway riktig?

Endret av Brakara
Lenke til kommentar

Jeg prøvde for første og siste gang i dag å koble meg opp til Live med 360. Ingen ruter, ingetning. Bare rett fra adsl modem inn i boksen. Gikk det ? Selvsagt ikke.

 

Selv ikke etter at jeg skjønte at jeg måtte legge inn pppoe brukernavn og passord fordi jeg har gamle greier fra Telenor. Hjalp ikke en dritt. Noe ip feil greier. Skjønte ingenting.

 

Sykt at det ikke skal gå når man bare kobler rett fra modem til og med. Ikke rart mange holder seg unna online på konsoller, man må jo være dataekspert bare for å koble seg til virker det som.

Lenke til kommentar

er ikke akkurat et helt vanelig tilfelle dette her da..

Det som er lurt er å prøve å restarte adsl modem og router og ikke ha strøm på dem i ca. 1 min, da all strømmen har gått ut... er mulig dette kan fungere og så kan du gå på routeren... gå i nettleseren og skrive standar gateway ip... eks. 192.168.1.1...

Der kan du sjekke om du har typisk mac adresseblokkering eller lignende. Var også rart at det ikke gikk direkte fra telenor men jeg tviler på at telenor er feilen. jeg har selv hatt telenor og har ikke hatt noe problemer med dem.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å oppgradere firmware på den rutern`?

 

 

Firmware til rutern din :)

6977217[/snapback]

Joda, vi er 2 IKT gubber som holder på her, så vi vet om den ordningen, var bare usikker på Xbox delen av problemet.

;)

 

Men finner ikke ut hvilken versjon vi har, kan velge mellom V1-V6.. Det får bli til en annen dag.

6980444[/snapback]

 

Hvis du stikker en der du skal konfigurere rutern ser du hvilke versjon du har

 

EDIT: Hardware version skal du se etter

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...