Erik B. Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Hvordan kan jeg lagre bilder i en kollonne i database? Jeg har opplastingsscriptet. Trenger bare koden for å lagre bildet til databasen. Hjelp anyone?
endrebjo Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 (endret) Bruk VARBINARY() data-typen i kolonnen. Du leser bildet inn i en variabel og sender variabelen til databasen ved hjelp av en INSERT-spørring. Edit: Hvilken database bruker du? Endret 1. oktober 2006 av endrebjorsvik
roac Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 Bruk VARBINARY() data-typen i kolonnen.Du leser bildet inn i en variabel og sender variabelen til databasen ved hjelp av en INSERT-spørring. 6969958[/snapback] Forøvrig så kan det diskuteres hvorvidt dette er en god løsning, eller om bildene kanskje burde ligge som filer istedet, men det blir jo et designspørsmål.
endrebjo Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg ville aldri lagt bildene inn i databasen hvis jeg kunne lagret de i et filsystem. Men siden han først spør om det så kom jeg like greit med en løsning.
roac Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg ville aldri lagt bildene inn i databasen hvis jeg kunne lagret de i et filsystem. Men siden han først spør om det så kom jeg like greit med en løsning. 6979755[/snapback] Takk, da er vi i hvert fall to
allyse Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg ville aldri lagt bildene inn i databasen hvis jeg kunne lagret de i et filsystem. Men siden han først spør om det så kom jeg like greit med en løsning. 6979755[/snapback] Takk, da er vi i hvert fall to 6981673[/snapback] Sier meg enig i det, så da er vi tre Nå skal det sies med økt kapasitet på databaseservere mv. så er det mindre problematisk idag med å lagre en fil i database, men hvis en tenker på hvor irriterende det er å ta backup av en ekstrem database hvor en igjen kanskje bruker phpmyadmin til å administrere den, og vil ved en restore sitte og slite mtp. uploadlimits må en nesten tenke to ganger. Det er forøvrig mye mer oversiktlig å heller bruke database til filinformasjon som filnavn, katalogid mv. og bruke dem til å referere til en fil på disken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå