Gå til innhold

xp og raid....


dangerc

Anbefalte innlegg

hvordan sette opp xp i raid.

 

jeg har forsøkt nå i snart 2 uker på og sette opp xp i rad men det funker ikke.

når jeg prøver og installere det så får jeg bare opp meldingen: drive c: is corrupted, windows cannot complete the innstalation.

 

har konfigurert xp i bios og allt (raid'en funker helt fint i win98se).

 

har nye xp drivere til raid controlleren og allt er oppdatert.

 

xp funker helt greit når jeg ikke kjører raid men kan ikke installere med raid

 

hva kan være årsaken.

 

har følgende maskin:

-kg7 raid hovedkort.

-2x ibm 60gxp 40gb harddisker.

-asus gf3 skjermkort.

-amd athlon xp1800 cpu.

 

takker og neier for gode svar...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har du/noen andre funnet en løsning på dette problemet? Jeg skal sannsyneligvis prøve på det samme, med omtrent samme hardware, om ikke så lenge... (har ikke prøvd foreløpig)

 

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få tak i en IBM Deskstar 75GXP 60GB harddisk? (siden jeg har en av denne fra før... merk at det er *75*GXP) Er det evt. en annen harddisk jeg heller bør kjøpe to av?

Lenke til kommentar

Har noen prøvd å hente de nyeste driverne fra http://www.highpoint-tech.com, kopiere de ut på en diskett, og så trykke F6 under oppstart av WinXP-installasjonen osv?

 

(legger nemlig merke til at disketten som fulgte med hovedkortet mitt har en eldre versjon av driverne som det IKKE står at støtter Windows XP på highpoint-sidene.)

 

Les dessuten filen readme.txt nøye! Her står det litt av hvert om Windows XP...

_________________

ABit KG7-Raid, XP1800+, 512MB RAM

ASus V8200 GeForce3 Ti500

Adaptec AHA-2940U2W Scsi

Creative SoundBlaster Live

Quantum Atlas 10K 18GB

IBM Deskstar 75GXP 60GB

 

[ Denne Melding var redigert av: klarsen91 på 2002-01-22 01:31 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: klarsen91 på 2002-01-22 01:37 ]

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet med mitt gamle KG7-Raid, etter mye prøving og feiling (brukte de nyeste Highpoint-driverne) måtte jeg bare gi opp. Hvis jeg kobla hd'ene til ATA100 gikk det problemfritt, etter mitt syn er det kompabilitetsproblemer mellom Abit sine Raid-drivere (eller kontroller) og XP. Har en kammerat som har akkurat samme problem på sitt KT7A-Raid, så dette er etter min mening noe som Abit må påta seg skylden for.

Lenke til kommentar

Ta en titt på emnet "Raid-problemer?" under "CD, Harddisk og lagring".

 

Etter tips forsøkte jeg å installere XP på en enkelt disk koblet til raid-kontrolleren (siden jeg foreløpig bare har en ide-disk). Det virker jo logisk at dersom dette virker vil det også gå bra med to disker i raid? Kort oppsummert fikk jeg feilmelding da jeg prøvde en "clean" installasjon, mens alt virket som det skulle da jeg prøvde å oppgradere fra Millennium!

 

Dermed blir det interessante spørsmålet: Alle dere som har problemer med XP og raid - er det clean installasjon eller oppgradering som ikke virker?

 

Jeg venter i spenning til jeg mottar de to Western Digital 40GB diskene jeg har bestilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...