Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD Audio-bussdriv'rn r nødvendig mn ble ik funnet


Anbefalte innlegg

Har et Asus M2N-E hovedkort med integrert lydkort.

Da jeg prøver å kjører soundmax (som jeg tror d heter....driveren altså), kommer beskjeden: HD Audio-bussdriveren er nødvendig men ble ikke funnet

 

Men når jeg setter i CDn som følger med kortet, så kommer ikke denne opp under "drivere" slik den skal (tror jeg). Men jeg må gå inn å utforske CDn og finne d selv. Men funker altså ikke.

 

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Asus M2N-E hovedkort med integrert lydkort.

Da jeg prøver å kjører soundmax (som jeg tror d heter....driveren altså), kommer beskjeden: HD Audio-bussdriveren er nødvendig men ble ikke funnet

 

Men når jeg setter i CDn som følger med kortet, så kommer ikke denne opp under "drivere" slik den skal (tror jeg). Men jeg må gå inn å utforske CDn og finne d selv. Men funker altså ikke.

 

Hva kan problemet være?

6961849[/snapback]

Har du prøvd å innstallere fra enhetsbehandlinga?

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet på Asus P5B Deluxe. Gikk inn på Min datamaskin, egenskaper, maskinvare, enhetsbehandling, ekspanderte Systemenheter i lista. Det var en enhet som var merket med spørsmåls- eller utropstegn. Jeg høyreklikket på denne og valget Oppdater driver. Windows "fikk lov til" å søke på Windows Update og fant en driver som het Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio. Etter dette fikk jeg installert Soundmax drivere og alt var fryd og gammen.

Lenke til kommentar

Fant endelig ut hva problemet var.

Etter mye prøving of feiling, ble jeg lei og bestemmte meg for å sette inn et annet lydkort. Det skulle jeg ikke gjort, for da kom bluescreen of death opp både uten og med d nye lydkortet i.

Men så la jeg merke til at HD Audio kablen var merkelig plassert. Jeg satte den der jeg trodde den skulle være og boota fra XP CDn og gikk på repair.

Så nå har jeg lyd!

 

whoops...snakket hvis for tidlig der.

 

har fått innstalert lyddrivere...men lyden som kommer er bare skurring

Endret av skinnybones
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fant endelig ut hva problemet var.

Etter mye prøving of feiling, ble jeg lei og bestemmte meg for å sette inn et annet lydkort. Det skulle jeg ikke gjort, for da kom bluescreen of death opp både uten og med d nye lydkortet i.

Men så la jeg merke til at HD Audio kablen var merkelig plassert. Jeg satte den der jeg trodde den skulle være og boota fra XP CDn og gikk på repair.

Så nå har jeg lyd!

 

whoops...snakket hvis for tidlig der.

 

har fått innstalert lyddrivere...men lyden som kommer er bare skurring

6966329[/snapback]

 

 

hd audio kablen? jeg har også dette problemet

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...