Gå til innhold

Pcen vil ikke starte, prossesor død?


Goof

Anbefalte innlegg

Hei

 

I går oppgraderte jeg Pcen min. De nye delene jeg satte in var et Geforce 3 Ti-200 skjermkort, et KT4 Ultra BSR hovedkort, Amd XP 2000 cpu,

vifte (opptil xp 2100) og strømforsyning (400w).

 

 

 

 

 

 

*Pcen fungerte greit flere timer. Jeg kjørte flere tunge applikasjoner og temperaturen holdt seg hele tiden på under 50 grader.

 

 

*MEN, prossesoren kjørte på en fart av 1733 mhz, istedenfor 1,66.

 

*Fuzzy Logic 4 som kom med hovedkortet viste at FSB var 138,7x 12,5.

 

*I Biosen var det stilt in på: FSB 266 og mulitplieren sto på auto.

 

 

 

Siden prossesoren egentlig skal operere på en fart av 1,66 ghz tenkte jeg at jeg skulle stille ned farten til det.

 

*Jeg gikk in brukte Fuzzy Logic 4 og satte ned FSB til 133 x 12.5, dette ga en fart på 1662,5 som er mere riktig. (men dette tror jeg er

bare i Windows).

 

*Jeg reboota, og gikk in i Biosen. Der stilte jeg FSB til 133 og multiplieren til 12 eller 12,5

 

*Da jeg gikk ut og save settingsene så starta PCen igjen.

 

*DA, Pcen starter, strømforsyning går, CPU vifte går, men skjermen er svart. Jeg har ventet i 5 minutter og det hjelper ikke. Bakpå hovedkortet

er det 4 lamper som diagnosere feil. 4 røde lys lyser og det betyr at "the proccesor is damaged or not installed properly".

 

*Jeg har tatt ut skjermkortet og prøvd i en annen maskin, det fungerer fint. Jeg har også prøvd et annet skjermkort uten noen virkning.

 

 

 

Jeg hvet ikke helt hva som er problemet, derfor jeg spør dere :wink:

 

 

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuzzy Logic greian er bare noe forbaska tull etter mitt syn, har aldri hørt om noen som har fått det til å fungere. Men gjør som han foran her sa, nullstill Bios, ta frem manualen til H/K og gå gjennom Bios punkt for punk. Sjekk om hastigheta på Rammen er rett innstilt og har du PC 3200 brikke så kjør den på 333 Mhz. Har sjøl PC 3200/400 Mhz men har ikke forstått vitsen i og med at den må klokkes ned til 333 for å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...