Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt Lian Li PC-V1110A fra USA. Frakten tar vel ca en uke. Gleder meg til å montere i det nye kabinettet. Mangler vifta over PCI og PCIE plassene og den heter BS-06(140 mm) og er ekstrautstyr. Kan også bruke BS-03 som er 120 mm. Jeg orket ikke vente til det kommer hos Microplex i Norge ca. i slutten av mai eller begynnelsen av juli.

 

Jeg vurderte alle de nye kabinettene til Lian og kom til at minst mulig støy var viktigst for meg og da var valget greit i og med at dette har støy isolerende matter innvendig.

 

Jeg bestilte først PC-A10A men dette kabinettet hadde en topp vifte som kom i konflikt med kjøleelement på hovedkort. Teit løsning spør du meg. Ble veldig skuffet over det kabinettet.

Endret av Bond33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne vite hvor du bestilte fra. :)

 

Har vært innom både FrozenCPU.com og Performance-PCS.com idag, uten å finne de nye kabinettene fra PC-V-serien. Og siden dollaren er historisk lav, nøler jeg ikke med å slå til. Med MVA betalt for kabinett siden den overskrider 200,- NOK-grensen, ender man opp i underkant av slagsprisen hos Microplex. Tviler ikke på at Microplex legger litt ekstra valuta på Lian-Li-kabinettene for å tjene bittelitt ekstra i større kvantum. Slik er det bare. :p

 

Men, fint om du kunne informere oss om hvor du bestilte fra, Bond33. :)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne vite hvor du bestilte fra. :)

 

Har vært innom både FrozenCPU.com og Performance-PCS.com idag, uten å finne de nye kabinettene fra PC-V-serien. Og siden dollaren er historisk lav, nøler jeg ikke med å slå til. Med MVA betalt for kabinett siden den overskrider 200,- NOK-grensen, ender man opp i underkant av slagsprisen hos Microplex. Tviler ikke på at Microplex legger litt ekstra valuta på Lian-Li-kabinettene for å tjene bittelitt ekstra i større kvantum. Slik er det bare. :p

 

Men, fint om du kunne informere oss om hvor du bestilte fra, Bond33. :)

 

De kan bestilles fra:

 

http://www.sundialmicro.com/lianli_mid-tow..._1703_1343.html

 

eller

 

http://www.silverpcs.com/product_info.php?...8bd64496d600e93

(Denne leverandøren er ikke flink til svare på email så jeg anbefaler å ringe. De har de laveste prisene i USA på Lian etter det jeg leser på en del forum)

 

 

Frakten ble for mitt kabinett kr.879,29. Kabinettet koster kr.1653,60. ++Fortollingsgebyr og mva ???

Endret av Bond33
Lenke til kommentar

Ja, har lest det samme angående prisene.

 

Ca. ~2100,- inklusiv MVA, pluss 880,- i frakt, ender opp i ca. ~2980-3000,- NOK.

 

Men ble frakta så mye, da? Forøvrig skal visst SilverPCs.com være gode på kundeservice (noe dårlig på mail som du sier ifølge engelske forum).

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Ja, har lest det samme angående prisene.

 

Ca. ~2100,- inklusiv MVA, pluss 880,- i frakt, ender opp i ca. ~2980-3000,- NOK.

 

Men ble frakta så mye, da? Forøvrig skal visst SilverPCs.com være gode på kundeservice (noe dårlig på mail som du sier ifølge engelske forum).

 

Tviler på at Microplex blir noe billigere. På PC-A10A var SHG ca kr. 600.- billigere enn Microplex.

Lenke til kommentar

Huff, tror jeg bare skal slå til. Ventetiden er lenge nok til slutten av mai, begynnelsen av juni. Siden totalsummen fort blir opp til ca. 3000,- NOK, vurderer jeg PC-V2110 da prisforskjellen er 45,- USD mellom V1110 og V2110.

 

Venter til søndag.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Huff, tror jeg bare skal slå til. Ventetiden er lenge nok til slutten av mai, begynnelsen av juni. Siden totalsummen fort blir opp til ca. 3000,- NOK, vurderer jeg PC-V2110 da prisforskjellen er 45,- USD mellom V1110 og V2110.

 

Venter til søndag.

 

Det er små partier som er kommet inn på lager i Usa så de regnet med å være tomme i løpet av kort tid så jeg anbefaler å ringe å sjekke lagerbeholdning før du bestiller. Det er store markeder som skal forsynes så jeg regner med at det ikke er store partier som kommer til Europa heller i begynnelsen. Tidsforskjellen mellom Norge og Calefornia er 9 timer så du kan ringe dem inntil kl. 0230 norsk tid

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCP80B

 

Venter bare på skattepenger jeg, så blir det kongen av Lian Li :)

Til den prisen er det ikke verdt det. Kongen av bortkastete penger kansje...

Hehe, ønsker man det ypperste så koster det. Greit nok om du syntes det er bortkastet, bare jeg selv blir fornøyd :) Hadde du fått det så hadde du nok sagt noe annet tenker jeg. Men men, nordmenn har en forhistorie til å være misunnelige så :)

 

"Har man ikke råd så er det bortkastet. Har man råd, så er det vel anvendte kroner." Tror det sier litt om Ola Nordmann :)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCP80B

 

Venter bare på skattepenger jeg, så blir det kongen av Lian Li :)

Til den prisen er det ikke verdt det. Kongen av bortkastete penger kansje...

Hehe, ønsker man det ypperste så koster det. Greit nok om du syntes det er bortkastet, bare jeg selv blir fornøyd :) Hadde du fått det så hadde du nok sagt noe annet tenker jeg. Men men, nordmenn har en forhistorie til å være misunnelige så :)

 

"Har man ikke råd så er det bortkastet. Har man råd, så er det vel anvendte kroner." Tror det sier litt om Ola Nordmann :)

 

La meg få rette litt. Det ypperste er ikke Lian Li. Lian Li er verdens dyreste alu, ingenting mer. De er pene å se på, men totalt ubrukelige når det kommer til støy f.eks. Jeg har hatt 5 stk Lian Li i forskjellige klasser, så jeg vet hva jeg snakker om. Skal jeg virkelig anbefale noe, så må det bli Antec P182 (SE evnt). De banker Lian Li på hva det skal være.

 

Såklart, design er en smaksak og det kommer man ikke bortifra, men hva betaler man for et design som i grunn er rimelig kjedelig? Jo, det kan jeg fortelle deg: Veldig mye penger for veldig lite alu. Det er nærmest som at du blir lurt.

 

No offence fan-boys, men Lian Li er ikke det ypperste du kan kjøpe. Langt derifra.

Lenke til kommentar
La meg få rette litt. Det ypperste er ikke Lian Li. Lian Li er verdens dyreste alu, ingenting mer. De er pene å se på, men totalt ubrukelige når det kommer til støy f.eks. Jeg har hatt 5 stk Lian Li i forskjellige klasser, så jeg vet hva jeg snakker om. Skal jeg virkelig anbefale noe, så må det bli Antec P182 (SE evnt). De banker Lian Li på hva det skal være.

 

Såklart, design er en smaksak og det kommer man ikke bortifra, men hva betaler man for et design som i grunn er rimelig kjedelig? Jo, det kan jeg fortelle deg: Veldig mye penger for veldig lite alu. Det er nærmest som at du blir lurt.

 

No offence fan-boys, men Lian Li er ikke det ypperste du kan kjøpe. Langt derifra.

 

Lian-Li er etter min erfaring det ypperste av kvalitet. Og enhver som ofrer design for et gummifeste eller et skrueløst design har dårlige prioriteringer, spør du meg. Det viktigste ved en PC vil alltid være hvordan man pakker den inn. :)

 

Forøvrig, om du bare skal bashe prioriteringene til oss som bruker Lian-Li, kan du lage en blogg istedet for å lage kvalm her inne. :)

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCP80B

 

Venter bare på skattepenger jeg, så blir det kongen av Lian Li :)

Til den prisen er det ikke verdt det. Kongen av bortkastete penger kansje...

Hehe, ønsker man det ypperste så koster det. Greit nok om du syntes det er bortkastet, bare jeg selv blir fornøyd :) Hadde du fått det så hadde du nok sagt noe annet tenker jeg. Men men, nordmenn har en forhistorie til å være misunnelige så :)

 

"Har man ikke råd så er det bortkastet. Har man råd, så er det vel anvendte kroner." Tror det sier litt om Ola Nordmann :)

 

La meg få rette litt. Det ypperste er ikke Lian Li. Lian Li er verdens dyreste alu, ingenting mer. De er pene å se på, men totalt ubrukelige når det kommer til støy f.eks. Jeg har hatt 5 stk Lian Li i forskjellige klasser, så jeg vet hva jeg snakker om. Skal jeg virkelig anbefale noe, så må det bli Antec P182 (SE evnt). De banker Lian Li på hva det skal være.

 

Såklart, design er en smaksak og det kommer man ikke bortifra, men hva betaler man for et design som i grunn er rimelig kjedelig? Jo, det kan jeg fortelle deg: Veldig mye penger for veldig lite alu. Det er nærmest som at du blir lurt.

 

No offence fan-boys, men Lian Li er ikke det ypperste du kan kjøpe. Langt derifra.

 

 

Dine påstander faller på sin egen urimlighet. Når denne tråden er lest av over 100.000 skulle vel det si litt om hvor populære disse kabinettene er. Når du ser på internasjonale sider ser du også samme trenden. Når det gjelder design er vel Lian noe av det ypperste du kan få. Aluminium er et byggemateriale det dyrt å bygge av så det er noe av forklaringen på den høye prisen. Overflatebehandlingen(eleokseringen) koster også mye. Når det gjelder tekniske løsninger har vel også Lian vært en trend setter. De nye kabinetter er særdeles spennende. Antec er sikkert bra de men de ligger nok etter når det gjelder byggekvalitet og finish. Termiske egenskaper på Lian er meget bra. Lian har en drøss av kabinetter og det er klart at ikke alle er like bra termisk men de beste er helt i toppsjiktet. Lian er i mine øyne Rolls Royce blant kabinetter.

Endret av Bond33
Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCP80B

 

Venter bare på skattepenger jeg, så blir det kongen av Lian Li :)

Til den prisen er det ikke verdt det. Kongen av bortkastete penger kansje...

Hehe, ønsker man det ypperste så koster det. Greit nok om du syntes det er bortkastet, bare jeg selv blir fornøyd :) Hadde du fått det så hadde du nok sagt noe annet tenker jeg. Men men, nordmenn har en forhistorie til å være misunnelige så :)

 

"Har man ikke råd så er det bortkastet. Har man råd, så er det vel anvendte kroner." Tror det sier litt om Ola Nordmann :)

Vel, jeg ser ingen grunn til å være misunnelig. Jeg har et LL kabinett selv, har til nå kostet meg nærmere 4 lapper, med kjøleløsningen er det vel det dobbelte. Er det fornuftig brukte penger, er det verdt det? Svaret er NEI.

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCP80B

 

Venter bare på skattepenger jeg, så blir det kongen av Lian Li :)

Til den prisen er det ikke verdt det. Kongen av bortkastete penger kansje...

Hehe, ønsker man det ypperste så koster det. Greit nok om du syntes det er bortkastet, bare jeg selv blir fornøyd :) Hadde du fått det så hadde du nok sagt noe annet tenker jeg. Men men, nordmenn har en forhistorie til å være misunnelige så :)

 

"Har man ikke råd så er det bortkastet. Har man råd, så er det vel anvendte kroner." Tror det sier litt om Ola Nordmann :)

Vel, jeg ser ingen grunn til å være misunnelig. Jeg har et LL kabinett selv, har til nå kostet meg nærmere 4 lapper, med kjøleløsningen er det vel det dobbelte. Er det fornuftig brukte penger, er det verdt det? Svaret er NEI.

 

 

Det du mener er ufornuftig kan en annen mene er fornuftig. Dette er en hobby for mange og kan ikke måles i penger. Skal man bare tenke økonomi får en ikke gjordt stort. Kanskje du er av den grådige typen som ikke unner deg noe da kan jeg forstå din kritikk. Men ikke prøv å ødelegg andres posetive gleder.

Lenke til kommentar
Vel, jeg ser ingen grunn til å være misunnelig. Jeg har et LL kabinett selv, har til nå kostet meg nærmere 4 lapper, med kjøleløsningen er det vel det dobbelte. Er det fornuftig brukte penger, er det verdt det? Svaret er NEI.

 

 

Om du synes det, så visste du det strengt talt før du kjøpte kabinettet. :)

Lenke til kommentar

Kjøper du et Lian Li kabinett, har du et kabinett av kvalitet for resten av livet. Selv har jeg hatt to stk. og jeg er meget fornøyd med begge to. Selv om jeg sendte inn det ene pga. plassmangel. (Vannkjøling krever sitt og det er vanskelig med et Miditower) :!:

 

Nå har jeg et PC-V2100B Plus II og er så å si veldig, veldig fornøyd med det. :)

 

God kvalitet fra ende til annen. Fin finish. Noen sier at Lian Li aluen skrangler, men jeg har enda ikke hørt noe. :)

 

Men hvorfor rakker dere ned på Lian Li? Dere hadde nå kjøpt kabinettene, prisen kom ikke etter du hadde kjøpt det. Er du ikke fornøyd med kabinettet kan du jo bare returnere det med en gang. Da trenger dere ikke krangle på det da eller? :p

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Om du syntes det bråker for mye så finnes det mange måter å unngå det på. Selv har jeg ikke kabinettet rett ved siden av meg, men bak og inni et skap, og så finnes det støysvake vifter osv.

Og uansett, når jeg sitter ved PC-en så hører jeg på musikk, eller så blir det lyd fra film eller spill. Dette overdøver maskinen.

 

Bruker man kabinettet som hodetelefon så har man seg selv å skylde :)

Lenke til kommentar

lian li er bra. og det er dyrt. kanskje litt for dyrt.

 

selv sitter jeg på et kabinett til 1800kr. for meg så er smertegrensa ved ca 2k. og da kjøper jeg ikke lian li. da vil jeg har mer for pengene. og jeg har selv eid et lian li, samt bygd minst 5 andre maskiner med lian li kasser.

 

jeg skjønner at folk liker det og er villig til å betale for det. men folkens, dersom dere tenker dere litt om og tar av skylappene, så tror jeg dere også ser det at lian li ofte er overprisa i forhold til hva du får. spesielt på de større kassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...