Gå til innhold

To phpbb forum skal dele brukerdatabase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjører to forskjellige forum på webhotellet mitt, og jeg vil at de skal dele samme brukerdatabase. Det gjør ikke noe at den ene mister brukerene sine hvis den kan hente brukerinfo fra den andre.

Noen som vet hvordan det kan ordnes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bxc: Tipper det ja...

uranus: Det blir nok vansklig. Med mindre du finner en hack, så må du nok hacke den selv. Har ingen/dårlige erfaringer med PHPBB, så jeg aner ikke hvordan database-enginen er bygd opp. Lykke til i hvertfall ;)

Skrevet

Hva er arbeidet?

Den må jo uansett slå opp i en tabell for å finne brukerdata. Hvilken tabell den slå opp i bryr den seg lite om egentlig.

Eneste forskjell er at det tar litt mer lagringskapasitet ( 2x brukertabell i stede for 1x brukertabell).

Skrevet (endret)

Vil jo også være en fordel med en brukerbase(felles) hvis du skal bruke den til f-eks logg inn på en webside i tillegg.

Endret av gather
Skrevet

Enkleste måten jeg kommer på, som dessverre ikke er helt pen, er å gå inn i databaseobjektet som jeg antar phpBB har.

Så sniffer du på spørringene, og når data skal hentes fra brukertabellen, så injiserer du det du må for å hente ut fra den andre tabellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...