Gå til innhold

iBook?


iDude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte selv en ibook da jeg skulle ha meg ny laptop, men endte opp med en Dell. Fant ut at jeg betalte altfor mye for en ibook enn hva jeg fikk igjen.

Og hvis jeg skulle ha med combodrive, så ble det altfor dyrt.

Jeg endte opp med en Latitude C510 fra Dell, den betalte jeg 13000,- for m/ combo inkl. frakt.

1,2 Ghz, kansje ikke allverden, men for meg holder det i massevis.

 

Men, har du god råd, så er sikkert ikke ibook noe dårligere valg. Dette er bare min personlige mening.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

He, he, klarte dessverre ikke å overtale Pepsi, så jeg får håpe jeg har bedre lykke med deg! :wink:

 

Har selv en iBook og tror du vil bli meget fornøyd. Maskinen er liten og kompakt, tåler en trøkk og ser bra ut. Den er glimrende til Officearbeid og MS Office for OSX er superdupert (i motsetning til visse andre MS produkter).

 

Bestemmer du deg for å kjøpe anbefaller jeg på det varmeste å oppgradere til mer RAM. 128MB er i minste laget for OSX og jeg skjønner ikke hvorfor Apple ikke innser dette selv. :sad:

 

Selv har jeg 384 MB og det funker glimrende. :smile:

 

Aner ingenting om "vanlig" UNIX selv, men har strukket meg så langt som til å skrive fsck -y i konsollen ett par ganger. OSX er i allefall mitt drømme-OS, ihvertfall det beste jeg personlig har vært borti.

 

Følgende linker kan være nyttige for deg:

 

UNIX-Apple flørt

Fortunes OSX anmeldelse

Collegemaskinen

 

Er i og for seg enig med Pepsi i at Apple tar seg for godt betalt og skulle selvfølgelig ønske at prisene var noe lavere.

 

Man føler allikevel at man får noe ekstra når man mottar ett produkt fra Apple, topp kvallitet i alle detaljer. :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: NickFalk på 2002-11-01 09:12 ]

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva du skal bruke maskinen til.

Min iBook har crasha en gang siden jeg fikk den og jeg har mekka og fiksa på masse greier. OSX er utrolig stabilt, men det krever sykt mye. iTunes er det beste mp3 progget og fås kun til Mac.

 

Windows er for tiden mye bedre på det meste annet grunnet de treige prosessorene som sitter i Apple maskinene og OSX som krever alt for mye av hardwaren. Hvis du ikke har vunnet i lotto og har planer om å kjöpe en Dual 1.25 GHz da.

 

Akkurat nå er WinXP mitt favoritt OS foran Win2000 med OSX på tredjeplass. Jeg har enda ikke måtte restarte maskinen min med WinXP :smile: Kan ikke forstå hva folk har imot detta opreativsystemet. Det funker kjempebra hos meg.

 

Skal du skrive på maskinen og höre på musikk så kjöp deg en iBook. Bare litt kipt at du må kjöpe RAM for 2000 kroner i tilleg til prisen for maskinen.

 

Skal du drive med grafiske/web programmer, surfe, spille, bruke office eller se divx filmer så kjöp deg en PC. Alle microsoft sine programmer funker selvfölgelig best på Windows. (kanskje med unntak av den nye Messenger til OSX)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 00:02, skrev C. Alshus:

Og Office. Det fungerer berde på Mac.


Office funker ikke bedre på Mac. Hvertfall ikke på min. feks, hvis du overförer powerpoint filer med foskjellige transitions så kommer de ikke med når du åpner de i en Mac.

På PC slipper du også å sitte å vente på at menyer skal animeres.

Det er også en del bugger i flere av programmene. I Exel er det en som gjör at man i noen dokumenter ikke kan scrolle horisontalt.

 

Jeg synes nå det funker mye bedre på windowsmaskinen min enn på ibooken.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 11:34, skrev MCDr:


Office funker ikke bedre på Mac. Hvertfall ikke på min. feks, hvis du overförer powerpoint filer med foskjellige transitions så kommer de ikke med når du åpner de i en Mac.


Vel, legger du inn QT-filmer i en Mac Powerpointfil har Windows Powerpoint problemer med å åpne den...

Altså windowsversjonen være dårligere? :???:

Quote:


På PC slipper du også å sitte å vente på at menyer skal animeres.


Snakker du om "pallettvinduene" som viser tekstformat etc.? Det tar vel i såfall ca. 0,5 sek. før de glir ut på skjermen. Personlig har jeg alltid disse oppe, så slipper jeg å gå gjennom ørten menyer for å forandre tegnavstand etc...

Vanlige menyer har ingen forsinkelse i OSX 10.2 på en ny iBook.

Quote:


Det er også en del bugger i flere av programmene. I Exel er det en som gjör at man i noen dokumenter ikke kan scrolle horisontalt.


Godt mulig du har rett, har ikke erfart denne buggen selv, men det er jo i såfall dårlig...

Quote:


Jeg synes nå det funker mye bedre på windowsmaskinen min enn på ibooken.


Og jeg synes office fungerer my bedre på iBook'en min en på jobb PC-PC'en...

 

I alle tilfelle var jo grunnen til at han vurderte iBook i første omgang muligheten til å kjøre UNIX/MS-produkter i samme OS og da er det jo faktisk ikke Windows noe alternativ. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...