Gå til innhold

Bytte Radeon9700 GPU (VPU) ribbe-->vannblokk


Anbefalte innlegg

BØØØH!

 

Skal bytte ut Radeon 9700PRO kjøleribbe med en InnovaTek chipset kjøler. Sporene / hulla til ribben passer, men lurte på hvordan den gamle ribben tas av, og om den eventuelt kan settes tilbake om jeg ombestemmer meg? Jeg regner med jeg må bruke Artic Silver (3) her også, på samme måte som med CPUer?

 

[ Denne Melding var redigert av: Boye på 2002-10-31 19:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-31 19:39, skrev Boye:

BØØØH!


Skal bytte ut Radeon 9700PRO kjøleribbe med en InnovaTek chipset kjøler. Sporene / hulla til ribben passer, men lurte på hvordan den gamle ribben tas av, og om den eventuelt kan settes tilbake om jeg ombestemmer meg? Jeg regner med jeg må bruke Artic Silver (3) her også, på samme måte som med CPUer?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Boye på 2002-10-31 19:41 ]</font>


 

Ingen problemer ribba sitter fast kun med de to plast nabbene,trykk dem ut og alt er løst har selv vannkjøling på det kortet

Lenke til kommentar

Øj, krise!!! Vent nå litt!

 

Jeg har ikke satt den på enda, så jeg vet ikke om akkurat den vannblokken faktisk går på. Vet bare at festene så riktige ut (holdt den oppå den gamle kjøleribben for å sjekke om hullene passet, og det gjorde de jo). For eksempel har det vært litt usikkerhet om alternative GPU blokker faktisk når inntil ATi's VPU, og jeg vet ikke om min går nedi før jeg får tid til å sjekke selv :smile:

 

Vi har jo tydeligvis en her som har greid det, men ikke sikkert han har samme vannblokk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 02:31, skrev CannoliBoy:

VIKTIG


Shimen på Radeon er laget for kjølere med thermal pad, altså noe med en viss tykkelse. Shimen er nemlig tykkere enn selve GPU, så du vil ikke få kontakt om du bruker vanlig kjølepasta.


Du kan enten prøve å fjerne shimen eller gjøre som vi har gjort i
vårt - slipe ned kjøleren i kantene så midten når ned til GPU.




hvor lurt er det å fjærne shimmen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...