Gå til innhold

Brannmuren blokker DS-en - hvordan unngå?


Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har fått meg Nintendo DS Lite, Mario Kart DS og Nintendo Wi-Fi USB Connector.

 

Har innstallert Wi-Fi USB Connector-en, men en fiffig brannmur hindrer at den kan koble seg opp mot Internett, jeg må nå få brannmuren til å gjøre et unntak for DS-en og slippe den gjennom, men hvordan skal jeg få dette til å gjelde akkurat DS-en, da den ikke har en egen IP-adresse så vidt jeg vet?

 

Bruker Trend Micro Internet Security.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør fritak for MAC adressen til DS`n!!?

6929652[/snapback]

Tingen er at det ikke er noe alternativ for det på brannmuren. :/

 

Kun fritak for IP-adresser, IP-rangs og subnet-masks.

6930633[/snapback]

 

Hei, skal prøve å hjelpe litt. Hvilken ISP (internettleverandør) bruker du? Finn ut hvilen IP-adresse du får av IPSen din, slik at du evt kan plugge inn IP-adressen i brannmuren. Men ja, alternativet er å teste uten brannmur.. Bare skru an PCen når du spiller DS :)

Lenke til kommentar
Gjør fritak for MAC adressen til DS`n!!?

6929652[/snapback]

Tingen er at det ikke er noe alternativ for det på brannmuren. :/

 

Kun fritak for IP-adresser, IP-rangs og subnet-masks.

6930633[/snapback]

 

Hei, skal prøve å hjelpe litt. Hvilken ISP (internettleverandør) bruker du? Finn ut hvilen IP-adresse du får av IPSen din, slik at du evt kan plugge inn IP-adressen i brannmuren. Men ja, alternativet er å teste uten brannmur.. Bare skru an PCen når du spiller DS :)

6931012[/snapback]

Det er vel ikke noe alternativ. DSen får jo nettforbindelse gjennom PCen. PCen fungerer som en router.
Lenke til kommentar
Vel, ved et kjapt nettsøk fant man ut at du må åpne følgende porter i brannmuren for at det skal funke:

(BÅDE UDP og TCP):

28910, 29900, 29901 og 29920

6931194[/snapback]

Prøvde det, men får fremdeles samme feilmelding.

 

Sjekker den andre linken nå. :)

Lenke til kommentar

Dette fungerte flott i et døgn. (Men jeg postet ikke etter hjelp før nå, nei.)

 

PLutselig fikk jeg ikke koblet meg til nettverket lenger og søkte hjelp hos nintendowifi.com. Der ba de folk som hadde tilkoblinger som fungerte før, men ikke nå lenger om å avinstallere programvaren og innstallere på nytt. Jeg avinnstallerte, men når jeg prøver å innstallere igjen, får jeg feilmeldingen "Internet connection sharing error (6)".

 

Finner ut at PC-en min ikke lenger tillater at andre enheter kobler seg opp mot Internett via den selv, men har nå haket av for dette under innstillinger, men hele tiden når jeg prøver å innstallere programvaren for Wi-Fi Connector-en, hakes denne innstillingen av igjen, så jeg får ikke innstallert programvaren. Hjelp! :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...