Gå til innhold

Bruktmarked - Svindel folk der?


felge

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg la ut denne annonsen på bruktmarked :

 

http://www.bruktmarked.no/annonse.php?a=66436

 

Nå, en stund etterpå får jeg forbanna mangen etterspørsel på den på Engelsk, sånn som denne jeg fikk i dag..

 

Dear seller,

I'm interested to make an offer for your Item .What is the present condition and how much

do you want to sell it last?I'm buying it urgently

for my Son project programme in college.I am ready

to pay for the item immediately with an offer of

Euro 1500.00.I will be making payment via bank to

bank transfer.

Do provide your information for immediate payment:

full name:

bank name:

bank account:

swift code:

bank address:

alongside your response. I want you to get back to

me if this offer is okay with you.while you also

provide me the cost of the shipment through via(DHL

2-3 DAYS DELIVERY)and i want you to reply me back in

english and don't forget to send me your real

[email protected].

Awaiting to hear from you soon.

thanks...

 

Hvorfor får jeg sånne mailer ?

 

Er min 3 mail på engelsk, forrige mailene ville folket ha meg til å shippe xbox en til AFRICA ! Hvorfor i svarte får jeg sånne henvendelser når jeg ligger annonse ut på en Norsk side ?? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått en slik epost en gang også. De prøver seg på alle mulige måter.

Det er ikke det at folk som skriver en engelsk mail ikke skal få kjøpe noe, men når du mottar en bør det gå noen varselslamper.

 

Mitt råd er å ikke korrespondere med slike folk. Er de samme som driver Nigeria brev.

Kanskje noen kunne samle litt info også kunne det være en hardware.no artikkel. Som advarte folk etc.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbud om å selge en Acer Ferrari til en sånn som forsøkte seg på dette. Hadde det mye moro med å korreespondere med han, og jeg sa jeg ikke stole på han osv. Så han skulle sende meg en eske med penger :o

Forævrig ville han da betale via Moneygram. Det som skjer er at det kommer en kar fra Forex i Norge på døra di, hvor du skal skrive under på at penger er mottat osv. Ringte såklart med gang og hørte med de, når jeg skjønte at "kjøper" ville bruke dette. Og jeg fikk mailer osv hvor det stod at penger er overført til moneygram, og at de ligger i en pakke osv. Fikk flere "bekreftelsesmailer" derfra. med en gang jeg nevnte for han at dette var rein BS, hørte jeg ikke noe mer.. Men jeg hadde mye moro med å snakke med han, for de som har prøvd før har bare holdt kjeft etter at jeg har svart de :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...