Gå til innhold

LCD skjermkvalitet


Tigern73

Anbefalte innlegg

Har en Samsung SyncMaster 170MP hvor bildet er endel mørkere i toppen av bildet mens det blir lysere jo lenger nedover i bildet man ser.

 

Skjermen er vel nesten 3 år.

 

Er dette noe som skjer med lcd skjermer over tid? Er det noe man gjøre med det?

Er det noen andre her som opplever lignende på sine lcd skjermer?

 

Jeg leste et sted hvor de snakket om noe som het pivot og at man kunne sette skjermen på hodet. Jeg satte det i sammenheng med at det som kanskje er skjedd er at krystallene hadde blitt dratt nedover av tyngdekraften slik at det ble mindre intensitet på toppen av skjermen mens det ble mer intensitet i bunnen av skjermen. Høres litt søkt ut, men kan dette være tilfelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja,det med tyngdekraften kan være et problem. Jeg hadde glemt å skru av skjermen i sommer, og da jeg kom tilbake etter ferien lå de flytende krystallene som en guffen klump nederst til venstre. (Antagelig hadde skjermen ikke vært helt i vater). Trikset for få dem tilbake fant jeg på Google: Fest et to meter langt tau i underkant og sveiv skjermen rundt i luften alt du orker (Forsiktig med blomsterpotter o.l.). Sentrifugalkraften vil få selv de mest seigtflytende krystallene på plass.... etter noen timer.

 

(Har forresten lest i tester at endel skjermer er født litt mørke øverst)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 14:55, skrev ols:

Ja,det med tyngdekraften kan være et problem. Jeg hadde glemt å skru av skjermen i sommer, og da jeg kom tilbake etter ferien lå de flytende krystallene som en guffen klump nederst til venstre. (Antagelig hadde skjermen ikke vært helt i vater). Trikset for få dem tilbake fant jeg på Google: Fest et to meter langt tau i underkant og sveiv skjermen rundt i luften alt du orker (Forsiktig med blomsterpotter o.l.). Sentrifugalkraften vil få selv de mest seigtflytende krystallene på plass.... etter noen timer.


(Har forresten lest i tester at endel skjermer er født litt mørke øverst)



 

Hhahahahaha!

 

Det verste var at jeg faktisk trodde

på det med tauet i et par sekunder. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...