Gå til innhold

Stor oppgradering spill/high preformance PC 15k


Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på oppsettet mitt:

 

Lurer spesielt på om skjermen er et godt kjøp. Skal bare ha en rimelig 19" pga. midlertidige plassprobelmer. Men vil jo ha den best mulig. ca. kr. 2500,-

 

Den ekstra rambrikken, gup vifte og chipsetkjøler er til den gamle maskinen min.

 

Budsjettet er egentlig på ca. kr. 15000,-

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...A9-3D8F73AF2A63

 

På forhånd takk!

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Når dere sier noenlunde, betyr det at det er noen reelle alternativer?

 

PSU har jeg. Har både Hiper 580W og Mist 500W. Tror mist`en går i den nye maskinen, og Hiseren blir forvist til servertjeneste.

 

Den nye HWen går sikkert først inn i Lian Li PC73SLB kabbiset, som er helt orginalt. Har to gamle fulltowerkab, hvor jeg vurderer å modifisere ett av dem i løpet av vinteren. Da skal det sikkert inn der etterpå....

 

DDR brikken er til DDR, VGA/chipsettkjølere er en liten uppgrade til min gamle A64 s754 maskin (må ha den stående slik at jeg har noe å surfe og spille med, når den andre er opptatt med encoding o.l. eller det blir nok vice versa!). Den har 9800pro 128mb grafikk, og det bråker noe vanvittig, så der kommer gup viften inn i bildet. Burde sikkert skrevet dette i første post, men var litt trøtt da jeg la det inn (ca kl 0300).

 

Spørsmål:

 

1:

Lurer mest på skjermen i grunnen.... Må ha en billig skjerm.Har ikke peng til både dette + f.eks Dell 2407.

 

2:

Er 4-i-3 haddisk rammen det beste valget får å installere HDD i et kab med kun 5,25" brønner. Vurderer også den tilsvarende rammen en kan kjøpe til den nye Lian Li cuben. (dette er til moddingen av towerene).

 

edit: overklokke E6600? Hadde håpet på det ja. Men det blir på luft i første omgang.

 

edit2: leif oppdaget!

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...