Gå til innhold

Spill pc, hjelp meg å presse prisen litt ned


Anbefalte innlegg

OBS, NY VERSJON AV HANDLELISTEN I EN POST LENGER NED

 

Hallo!

Jeg driver å setter sammen en pc, som jeg skal ha for spilling forhåpentligvis i 3-5 år fremover. Den skal kjøre knirkefritt på alt av morsomme fps spill som måtte komme litt fremover..

 

Dette er hva jeg har hittil

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...05-BCC3DC6128BA

 

Jeg har egentlig bare plukket litt deler fra Komplett etter hva jeg så de foreslo på gamer pc'en sin + litt annet. Alt passer sammen eller? Og er det noe jeg har glemt? Har ikke bygget pc på noen år... Har alt av IO utstyr, trenger bare "boksen" og alt som er inni.

 

Problemet er at jeg ikke har så greie på dette, har ikke fulgt med på Harware markedet på et par år nå.

 

Jeg ønsker å presse prisen litt ned også, hadde håpet på en rundt 13-14 tusen maks. Men seff -> YTELSE=Max. Er dette mulig?

 

Vet ikke om dual core er veien å gå? Anbefalinger?

 

Har sett meg lei av trege harddisker, godt valg? Da mener jeg den råe av de to :)

 

Pc'en skal også brukes i heavy 3d modellering av min kone, men det er vel ikke så krevende som de nyeste spilla?

 

Forslag til forbedringer og prisreduksjoner uten vesentlig ytelsesnedgang mottas med stor takk. :w00t:

Endret av halola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe 2x250Gb istedenfor 1x400Gb og for all del dropp raptoren da den gir en veldig liten fordel men den er liten og den er alt for overpriset ...

 

Skla dette vare i opptil 5år så må du ialfall kjøpe en bedre kjøler å klokke det en del ellers blir dette for for dårlig men en 2-3 år burdte gå greit .... (Med klokking)

Lenke til kommentar

Hei! Ok kanskje raptoren er overpriset, men finnes det noen alternativer til dette(rask disk) ?

 

Er litt bekymra for størrelsen på skjermkortet, etter jeg leste noen kommentarer. Bør det være noe problem i kabinettet?

 

Kjøling ja. Hva kan dere anbefale?

Endret av halola
Lenke til kommentar
Hei! Ok kanskje raptoren er overpriset, men finnes det noen alternativer til dette(rask disk) ?

Du kan eventuelt kjøpe den 36Gb på 10k RPM, men det er like greit å kjøpe mye større plass på den nye spinpoint enten 9 eller 10

 

Er litt bekymra for størrelsen på skjermkortet, etter jeg leste noen kommentarer. Bør det være noe problem i kabinettet?

Det skal nok gå bra ska du se

Lenke til kommentar

ingenting av det man har i dag holder til spill om 5år... ingenting... jeg ville heller satsa 1-2år frem i tid... og så heller brukt pengene man sparer på oppgraderinger når den tiden kommer, for den kommer fortere enn man tror uansett hvor mye penger man burker..

 

Edit: Ikke at jeg ville kjøpt noe dårligere enn det oppsettet... men det holder ikke til nye spill i 3-5 år heller..

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Hiv ut raptoren, helt klart. Du kan også spare en 500-lapp eller noe ved å gå ned til 320 GB, diskplass kan man jo fint utvide i etterkant. Skjermkortet kan du også spare litt på hvis du f.eks velger 7950GT eller noe i den duren (tar litt forbehold der da jeg ikke er helt oppdatert i den enorme jungelen av nesten identiske modeller). Personlig er jeg av den oppfatning at dyre skjermkort (les: toppmodellene) bør kjøpes ved eller like etter lansering. Disse holder seg som regel høyt i pris helt til de blir avløst av neste generasjon. Jeg vet ikke om du har tenkt å oppgradere når DX10-kortene kommer, da kan i så fall et dyrt skjermkort være litt bortkastet i dag.

Lenke til kommentar
Ok, jeg kaster ut raptoren direkte. Skjønner at det ikke er verdt det. DX10 ja, det hadde jeg helt glemt. Men jeg har veldig lyst på et bra skjermkort akkurat nå.

6913065[/snapback]

Vel, jeg synest at du heller bør kjøpe et passende skjermkort i dag, og så bytter du det når det blir for tregt, ikke sitte og vente på det neste hele tiden, siden det alltid kommer noe nytt. Men Radeon X1900XT eller GeForce 7950GT er nok kraftig nok en god stund fremover.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ok ny versjon:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...EE-45F1C6C1DD2A

 

Sånn, da ble prisen litt hyggeligere. Byttet ut harddiskene med en enkel en, trenger jo ikke så sinnsykt med plass, har en 300Gb ekstern en om det skulle knipe.

 

Minne og prosessor, ser det bra ut?

Og har noen forslag til bedre kabinett? Usb kontakt i front er noe jeg gjerne skulle hatt bl.a. Støysvakt, bra lufting mm. hadde også vært bra. Noen med erfaringer om dette?

Endret av halola
Lenke til kommentar
Vel, jeg synest at du heller bør kjøpe et passende skjermkort i dag, og så bytter du det når det blir for tregt, ikke sitte og vente på det neste hele tiden, siden det alltid kommer noe nytt.

6913104[/snapback]

Jeg regner med at dette var delvis myntet på meg, og jeg er tildels enig. Jeg er imidlertid fortsatt av den oppfatning at man bør tenke seg om to ganger før man kjøper toppmodellen av et skjermkort. Hvis neste generasjon er like rundt hjørnet, kan man gjerne få et dobbelt så bra (for å ta et ikke helt urealistisk tall ut av lufta) kort til samme pris. Jeg kjenner flere som har gått i denne fella, bl.a. noen stykker som kjøpte Radeon 9800XT for 5000 ca 2 mnd før jeg kjøpte Radeon X800 XT PE for 4500. Jeg er med på argumentet ditt om at det alltid kommer noe nytt og bedre, men man bør likevel tenke litt økonomi.

 

Når alt dette er sagt, så vet jeg ikke når DX10-kortene er i butikkene.

Lenke til kommentar
Vel, jeg synest at du heller bør kjøpe et passende skjermkort i dag, og så bytter du det når det blir for tregt, ikke sitte og vente på det neste hele tiden, siden det alltid kommer noe nytt.

6913104[/snapback]

Jeg regner med at dette var delvis myntet på meg, og jeg er tildels enig. Jeg er imidlertid fortsatt av den oppfatning at man bør tenke seg om to ganger før man kjøper toppmodellen av et skjermkort. Hvis neste generasjon er like rundt hjørnet, kan man gjerne få et dobbelt så bra (for å ta et ikke helt urealistisk tall ut av lufta) kort til samme pris. Jeg kjenner flere som har gått i denne fella, bl.a. noen stykker som kjøpte Radeon 9800XT for 5000 ca 2 mnd før jeg kjøpte Radeon X800 XT PE for 4500. Jeg er med på argumentet ditt om at det alltid kommer noe nytt og bedre, men man bør likevel tenke litt økonomi.

 

Når alt dette er sagt, så vet jeg ikke når DX10-kortene er i butikkene.

6913214[/snapback]

 

Støtter opp mot den, til tross for at trådstarter også vil ha en PC som skal vare 3-5 år fram i tid, og da har DirectX 10 kort blitt standard for lengst... Hadde faktisk heller venta på DX-10 korta siden PCen skal være såpass framtidsretta, med mindre man har økonomi til det som sagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...