Gå til innhold

Skifte vifter i Hiper Type-R 580W modular


Tetanus

Anbefalte innlegg

Okei, Hipern bråker..... d e er ikke noe å si på det.

 

Jeg skulle bestille en Mist, for å se om det var noen forskjell, men den er ikke på lager med modularkabler.

 

Jeg tenkte derfor jeg skulle bytte vifter i Hiperen for å se om dette ville gjøre noe forskjell. Hvis det ikke blir bedre kjøper jeg en Mist.

(ja jeg er klar over risikoen ved å åpne den, og er villig til å ta den)

 

Stemmmer det at det er 1x120mm og 1x80mm vifte i den. Jeg synes det ser ut som den som blåser utover er mindre....

 

Noen som har forslag til STILLE vifter i nevnte størrelser??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er et behagelig støynivå på den.

6912677[/snapback]

 

Nja, alt er relativt... Den er den desidert mest støyende delen i mitt oppsett, og overdøver både cpu-vifte på full fres og 7800-gt kortet. Ja, den har alltid vært sånn.

 

Lurer på om jeg må lodde ut viftene, eller om det er sånne fine små 3 pins kontakter inni den?

 

Bilde av Hiper demontert

 

Kan ikke se på bildet hvordan tilkoblingene er, men det ser jo helt greitt ut å skifte. Bare 2 ledninger, det vil da si ingen turtallskontroll er ikke det riktig?

 

Edit: Bilde lagt til

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Nja, alt er relativt... Den er den desidert mest støyende delen i mitt oppsett, og overdøver både cpu-vifte på full fres og 7800-gt kortet. Ja, den har alltid vært sånn.

 

Da er det bare levere den tilbake. Tydligvis noe seriøst galt med den! Ikke tro du blir mer fornøyd med Mist`n...har testet begge samtidig (ikke i samme PC!).

 

PS: Jeg har 4 120 mm Hiper kabinettvifter i kabinettet som er meget stillegående, og jeg lurer på om det er samme som sitter i PSU`en? Kan du bekrefte dette når du får dem ut? Er rimelig sikker på at det er den 80 mm vifta som "bråker" mest av de som sitter i..

Lenke til kommentar

Har du fått åpnet den enda?

 

Lurer på om jeg også skal skifte de viftene. Har du funnet noen stillegående vifter enda?

 

Har lett litt etter bilder av inmaten i Hiperen, men jeg finner ikke noen. Er vifteledningene loddet fast, eller er det sånne 3 pins kontakter på den?

 

Jan

Lenke til kommentar

Jeg hadde Hipern min i ett døgn før den gikk rett i retur, når man er vant til stillheten til en Tagan så er ikke Hiper noe å satse på.

 

Jeg kjørte den ikke hardt så det er IKKE problemet, dette var hardware:

AMD athlon 64 3700+

1GB Corsair XMS? PRO CL2

1stk 250GB harddisk

1stk 120mm vifte

 

Har hørt endel rykter om bruk av forskjellige vifter, har også hørt MANGE klage på støy etterhvert.

 

Tviler sterkt på at det er feilvare, siden med tanke på hvor mange som har klagd etterhvert så må de ha en voldsom feilprosent og hadde sikkert avsluttet produksjonen på den for lenge siden (eller fikset, noe som tydeligvis ikke er tilfelle)..

Lenke til kommentar

ok, da er den mere bråkete en min, jeg har fullt vannoppsett med papst 12cm vifter og har aldri hørt PSU'en over de viftene.

 

Mitt oppsett: asus p4p800-e delux

p4 prescott 3.2

twinx 2x cmx3200xl

2xraptror 74 gig

ax800pro@ 16 pipes

2x7200.7 HDD 200 gig

4xWD320gig

9x 12cm vifter (kremt)

Hiper Type-R580

+ floppy og dvd brenner

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar

Jeg har regnet at mitt oppsett krever ca 435w, så jeg vil ikke påstå at det skorter på watten....

 

Har hørt mange som snakker om at det er kvalitetsforskjell på viftene som er brukt i Hiper'n, men jeg har ikke sett noen steder om dette faktisk er tilfelle.

 

Men... Stille vifter, ingen som har noen råd?

Lenke til kommentar

De fleste PSU'er øker kjølingen (viftehastigheten) ved 60% load og oppover. når du bruker 435 watt på hiperen har du pasert dette. har du en strømforsyning på 700w+ er du akkurat på eller under 60% load av psu'en og vil derved redusere støyen.

 

Bytter du vifter på Hiperen, bør du sjekke at disse flytter på minst like mye luft som orginalene, gjør du ikke det, kan PSU'en din ryke pga. overopphetting.

Lenke til kommentar

jeg har en hiper i pcen min.. det er lille 8cm vifta som bråker alt for mye..

jeg kobla den bare fra =) det er 2 pins kontakter.. den har vært like stabil og ikke noe særlig varmere etter det.. og mye roligere

jeg anbefaler ikke å gjøre det, men funket fett for meg..

har vel ikke et så strømkrevende oppsett heller

 

asus p5b dlx

asus 7950gx2

corsair 5400 2 gb @ 2,3 v

E6300 @ 3 ghz 1,3 v

WD raptor 74 gb

WD 250 gb

 

lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...