Gå til innhold

AMD 89W eller 65W?


RogerM

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Jeg har inne en bestilling hos PSdata på en AMD Athlon64 x2 4600+ 65W, men ventetia ser ut til å bli lengre og lengre. Ser Komplett har inne rundt 500 stk av 89W versjonen, og så lurer jeg på om jeg skal kansellere hos PSData og bare gå for en 89W hos Komplett.

 

Jeg har nå alle delene til å sette sammen ny computer, bortsett fra prosessor, så nå begynner jeg å bli lei av å vente, vil gjerne få skrudd sammen denne maskin.

 

Er det noen som kan dele sine meninger om fordelene ved å vente på 65W hos PSData? Eller er forskjellene så små praktisk sett at jeg likegodt kan kjøpe en 89W hos Komplett?

 

Er 24W forskjell noe å henge seg opp i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Det er ikke noe problem om du velger 89W. Cpuen er ikke noe spesiellt varm uansett. Fordelen med lavere effekt er selvsagt mindre varme, men om du skal bruke den i en "vanlig" pc, så er ikke det noe problem. For eksempel i en SFF/HTPC er det en fordel med 65W, og så til overklokking.

 

Hilsen,

efikkan.

6912999[/snapback]

Faktisk så har EE versjonene vist seg å overklokke "meget dårlig", iallefall under forhåpningene.

 

Eks:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...fficient_4.html

 

EE versjonene har vel vært en papirlansering også. Ble lansert i Mai, men ingen som hadde noen i hendene før juli, kan jeg tippe. Så tilgjengeligheten er vel heller svak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...