Gå til innhold

Core Duo hovedkort!


Rakash

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha meg et hovedkort for min nyinnkjøpte Core Duo prosessor :D

Jeg vet det finnes en post om det fra før men den er aaaaaalt for stor til at jeg kan finne ut av hvilket kort som passer meg (for mye diskusjon), + advanced search(for hovedkort i prisguiden) funker ikke av en eller annen grunn :hmm:

 

Vel... det jeg har som krav er som følger:

 

-core duo støtte

-min 4 X S-ATA

-gjerne SLI

-ddr2 støtte (burde være på de fleste)

-atx

-fungerer bra med Nvida skjermkort (har geForce 7900GT)

-pris rundt 1000-1600,-

 

Hvis noen har erfaring med et kort som kunne passe for meg hadde det vært toppers :w00t:

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken Core 2 duo har du kjøpt?

 

Ville ikke kjøpt et nvidia chipset hovedkort til C2D, ihvertfall ikke hvis du skal overklokke. Sli kan desuten kjøres på 965 og 975 kort med en driver hack. 965 kort ville jeg heller ikke anbefalt hvis du skal kjøre CF eller SLi siden PCIx port nummer to er kun 4x. Det vil si at du får ikke noe guffe ut av det kortet du putter der.

 

Min mening om C2D er uansett hvilken av dem du kjøper så gjør den jobben sin på 3.4Ghz med et 7900GT. Du vil nokk ikke bli skuffa i noen spill.

 

(3.4Ghz fordi alle C2D greier det på luft med akseptabel tempratur)

Lenke til kommentar

Jeg har samme ønsker som deg, og jeg landet til slutt på et Asus P5B dlx basert på P965 brikkesettet. Grunnen til at jeg valgte det er fordi jeg synes 6 sata og 10 usb kontakter er et must. De hk som finnes eller kommer i år med sli muligheter, er så langt jeg kan se dårlige valg enn Intels egne brikkesett per idag. Synes ikke SLI alene er vært å ofre overklokking på. P5B dlx har et stort oc potensiale og det meste man trenger...bortsett fra sli da :p Regner med sli støtte kommer senere, men dog begrenset siden det er kun en 4x til gpu nr. 2. Jeg anbefaler deg da å lege 150 til di øvre grense å kjøpe et P5B dlx :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har CORE 2 DUO E6600 (dvs den kommer i postkassa i overimorra)  :D

 

Rakash  :thumbup:

6911589[/snapback]

 

Spørsmålet om du skal overklokke eller ikke er en stor sak her. Hadde jeg verdt deg hadde jeg gått for P5B rev c2 når det kommer. (Er ikke lenge til)

Dette kortet er ikke så veldig dyrt og har nokk potensiale for en E6600.

Så hvis du vil ha noe bedre og mulighet for CF og Sli så kjøper du et DFI RD600 når det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...