Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og homofili er en feil som gjør at menneske ikke blir tiltrukket av det de skal, som kan gi avkom,.

Har det noen gang slått deg at homofili kan være naturens måte å begrense spredningen av en art på og dermed helt naturlig?

 

Den ENESTE grunnen til at noen skal ønske at alle formerer seg er de som skal gå av med pensjon og trenger flere folk til å betale innskudd til pensjonskassen.

 

 

ok, jeg er ikke så høyt lvl enda.

 

 

Men jorden er fotsatt ikke overbefoket så det er ingen grunn til at naturen skal lage homofili for å begrense avkom.

Og hvis du tror at jorden er overbefolket, påstår du samtidig at homofili er noe som er relativt nytt i historien.

 

å være venstrehendt er et genetisk avvik også

 

 

ja, men ingen svakhet

 

Jøss. Er det genetisk nå? Det er jo ikke mer enn 2-3 sider siden du mente de bare gjorde det for oppmerksomheten? Har du vanskeligheter med å bestemme deg eller er du bare kunnskapsløs?

 

Menneskeheten blir derimot på ingen måte svekket av homofili. Hvis et heterofilt par ikke får barn. Svekker de menneskeheten da? Tror du det er så enkelt som 'jo flere, jo bedre'?

 

 

nei, jeg tror ikke det, men det ble vel "konklusjonen" generelt?

Lenke til kommentar
Men jorden er fotsatt ikke overbefoket så det er ingen grunn til at naturen skal lage homofili for å begrense avkom.

Og hvis du tror at jorden er overbefolket, påstår du samtidig at homofili er noe som er relativt nytt i historien.

Nei, det er ikke det jeg påstår, men det er en måte å balansere en biotop på. Det er ikke bare mennesker som er homofile, enhver art, så vidt jeg vet, som oppnår en dominerende status i en gitt biotop opplever en oppblomstring av homofili.

Lenke til kommentar
Men jorden er fotsatt ikke overbefoket så det er ingen grunn til at naturen skal lage homofili for å begrense avkom.

Og hvis du tror at jorden er overbefolket, påstår du samtidig at homofili er noe som er relativt nytt i historien.

Nei, det er ikke det jeg påstår, men det er en måte å balansere en biotop på. Det er ikke bare mennesker som er homofile, enhver art, så vidt jeg vet, som oppnår en dominerende status i en gitt biotop opplever en oppblomstring av homofili.

 

 

greit med kildehenvisnig på en antakelse som er så drøy

Lenke til kommentar

Homosexual sexual behavior occurs in the animal kingdom, especially in social species, particularly in marine birds and mammals, monkeys, and the great apes. Homosexual behavior has been observed among 1,500 species, and in 500 of those it is well documented.[143][144] This discovery constitutes a major argument against those calling into question the biological legitimacy or naturalness of homosexuality, or those regarding it as a meditated social decision. For example, male penguin couples have been documented to mate for life, build nests together, and to use a stone as a surrogate egg in nesting and brooding. In a well-publicized story from 2004, the Central Park Zoo in the United States replaced one male couple's stone with a fertile egg, which the couple then raised as their own offspring.[145]

 

The genetic basis of animal homosexuality has been studied in the fly Drosophila melanogaster.[146] Here, multiple genes have been identified that can cause homosexual courtship and mating.[147] These genes are thought to control behavior through pheromones as well as altering the structure of the animal's brains.[148][149] These studies have also investigated the influence of environment on the likelihood of flies displaying homosexual behavior.[150][151]

 

Georgetown University professor Janet Mann has specifically theorized that homosexual behavior, at least in dolphins, is an evolutionary advantage that minimizes intraspecies aggression, especially among males.[152] Studies indicating prenatal homosexuality in certain animal species have had social and political implications surrounding the gay rights debate.

Lenke til kommentar
Yes, it's true. Homosexuality occurs throughout the animal kingdom, in almost every known species that has separate sexes. All species that have been closely studied in all aspects of their lives have proved to have homosexual individuals, which never mate with the opposite sex. This is entirely different to 'dominance mounting', which is often seen in animals such as wolves and dogs - both males and females of high rank will mount lower-ranked individuals to show their dominance, but this is not a sexual act. There is no meeting of the genitals - it's just body language to show who's boss. Truly homosexual animals will physically mate with their partner in whatever way they can - males will anally penetrate other males, females will rub their vulvas together, and species with cloacas will press them together just as males and females do.

 

Homosexuality is thought to be the result of the embryo receiving differing amounts of hormones whilst developing in the womb. In other words, homosexual individuals are born homosexual - they do not choose to be gay and are not 'made gay' by their upbringing, despite what those who insist it is 'unnatural' would have you believe. Studies with sheep show that the part of the brain relating to attraction resembles that of the opposite sex in homosexual individuals. That is, the part of the brain dealing with attraction in a homosexual ram will be similar to that of a heterosexual ewe, and in a homosexual ewe it is similar to that of a heterosexual ram, making them attracted to their own sex rather than the opposite sex.

 

Some species are parthenogenetic, meaning that the entire species is female and can reproduce without the need for males. In some of these species, such as whiptail lizards, each female requires the stimulation of 'mating' with another female before she can produce young. You could say the entire species are lesbians.

 

All bonobos appear to be bisexual - each one mates regularly with all members of its group, regardless of sex or age. This is a form of social bonding for them, helping them resolve conflicts without the need for violence.

 

Let's not forget that we humans are animals, too. If something occurs within our species, it's a fairly safe bet that it's a natural thing that occurs elsewhere in the animal kingdom. We're not as unique as we like to think we are.

 

...men det er vel ikke interessant.

Lenke til kommentar
Homosexual sexual behavior occurs in the animal kingdom, especially in social species, particularly in marine birds and mammals, monkeys, and the great apes. Homosexual behavior has been observed among 1,500 species, and in 500 of those it is well documented.[143][144] This discovery constitutes a major argument against those calling into question the biological legitimacy or naturalness of homosexuality, or those regarding it as a meditated social decision. For example, male penguin couples have been documented to mate for life, build nests together, and to use a stone as a surrogate egg in nesting and brooding. In a well-publicized story from 2004, the Central Park Zoo in the United States replaced one male couple's stone with a fertile egg, which the couple then raised as their own offspring.[145]

 

The genetic basis of animal homosexuality has been studied in the fly Drosophila melanogaster.[146] Here, multiple genes have been identified that can cause homosexual courtship and mating.[147] These genes are thought to control behavior through pheromones as well as altering the structure of the animal's brains.[148][149] These studies have also investigated the influence of environment on the likelihood of flies displaying homosexual behavior.[150][151]

 

Georgetown University professor Janet Mann has specifically theorized that homosexual behavior, at least in dolphins, is an evolutionary advantage that minimizes intraspecies aggression, especially among males.[152] Studies indicating prenatal homosexuality in certain animal species have had social and political implications surrounding the gay rights debate.

 

Greit, finnes mange såkalte gode beviser for meget. Og om du velger å tro på slikt eller ei er opp til deg.

 

Men homofili er fortsatt en svakhet

Lenke til kommentar

problemet da er at vi kommer til å bukke under etter hvert av feilernæring.

 

edit: mennesker er forskjellige uansett hvordan man vrir og vender på det. noen har preferanser som kan tolkes som svakheter, for eksempel det er ingen praktiske fordeler med å ta vare på eldre folk som ikke klarer å ta vare på seg selv, men vi gjør det likevel.

Endret av Leken
Lenke til kommentar

Tråden stenges for opprydning. Åpnes igjen i morgen.

 

Husk: antatte troll er det opptil moderatorene å ta seg av. Det er lov å ignorere dem, og å rapportere dem.

 

Velger dere å svare i en tråd, så svar seriøst. Det er ikke forbudt å ha ekstreme meninger her på forumet (med et par unntak som definert i retningslinjene og norsk lov), så lenge man argumenterer saklig for dem.

 

Dersom tråden ikke er åpnet igjen i morgen kveld er det lov å minne meg på det.

 

Edit: Men det behøver dere ikke, for tråden åpnes igjen nå etter sletting av trolling såvel som flaming. jeg håper dere kan klare å holde debatten saklig heretter, og det gjelder også selv om brukere har meninger dere finner provoserende.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vel, uten å diskutere alle detaljene, kan jeg si at min egen far ikke var der under oppveksten, og jeg lette etter en farsfigur helt opp til 14-15 års alderen. Innså først da at jeg gjorde det, og hadde en noe filosofisk periode i livet mitt hvor jeg konkluderte med at jeg ikke trengte en og fant meg selv. : )

Lenke til kommentar

Jeg mener en farsfigur og morsfigur er veldig nødvendig, og en eventuell overflødig morsfigur eller farsfigur kan nok tulle litt med barnet. Dog syns jeg homofile bør få barn, men med tett oppfølging av barnevernet. Og ikke dette vanlige drittarbeidet slappe barnevernsarbeidere vanligvis gjør. Tett oppfølging.

Lenke til kommentar

Hva slags tett oppfølgning? Skal man "mistenke" homofile for å være dårlige foreldre fra starten av?

 

Grunnen til at man trenger en mor og farsfigur, i den grad man gjør det, er jo at samfunnet er bygget slik. Jo vanligere det blir å vokse opp i andre familiesituasjoner, det være seg to mødre eller to fedre - jo mindre "behov" vil man ha - da dette behovet i stor grad er skapt.

 

Ja, så lenge en ikke medvirker til at barnet blir homofilt, at det kan velge selv.
Da forutsetter du igjen at det er arv og miljø som skaper homofili. Hvordan skulle foreldre medvirke til at et barn ble homofilt - når de samme foreldrene selv ikke ble påvirket av sine foreldre? Jeg tror at jeg som homofil forelder sikkert ville vært mer åpen for mitt barns seksualitet enn mange andre (og det er jo også tydelig at mange har problemer med at barn har annen seksualitet enn seg selv - jfr Ramius og co som skal oppdra barnet så det ikke blir homofilt!).
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...