VikinGz Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg har drevi å kikka rundt men jeg finner ikke noen steder det står copyright eller noe slikt. Er det da lov å kopiere artikler fra hw.no? Ikke at jeg har planer om det men lurer bare....
Ueland Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Det er ikke lov å kopiere noe tekst som er laget noe sted (dette gjelder overalt, ikke bare her) uten man har tillatelse fra forfatteren/eiern av teksten som man ønsker å bruke et annnet sted. Copyright gjelder overalt
endrebjo Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Copyright gjelder overalt 6899897[/snapback] Copyright eller åndsverksloven?
Ueland Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Copyright gjelder overalt 6899897[/snapback] Copyright eller åndsverksloven? 6904281[/snapback] Åndverksloven, med mindre annet er spesifisert, under det og copyright såvidt jeg vet.
Jove Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hva når en skriver/kopierer en del av en artikkel, og fører på kilde eller "*** skriver..." ? "Veldig mange gjør det, både på nett og aviser". Har de da fått lov, eller er slikt greit uten å spørre? Bare nyskjerrig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå