Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha DTR 50 trim osv.


Tommey

Anbefalte innlegg

Heisann, ha nettop fått lappen t moped no. å kjør min DTR så d susa, den går i litt over 60 på flata... e d plombering i den? alt e originalt trur e.. isåfall, kor legg den hæn?

 

mæn e tvila d bi nok fart me bære å fjern plomberinga, så e tenkt å kjøp effekt annlegg .. må vell bytt dysa da åg eller? nån som har nå effektannlegg å dysa å annbefal? :) bi vældi takknemli ves nån linka nåkka. e har kje så vældi peiling på trim, mæn e ska no klar å bytt potta, å skift dysa.. får sikkert hjelp av ein kompis.

 

mopedn e ein 94 modell. ves d e nån som ha trimma ein DTR, førtæl, førtæl :) vell gjerne vita kor my fart dokker fekk osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sjøl en 92 modell DTR

 

IKKKJE sett på effektanlegg

 

Er for lite motstand i det. min var veldig vellykka trimma,

 

Hadde 7.5hk Polini sylinder, orginal forgasser med 85 dyse, og fremdel av et DT80 eksos anlegg.

 

Polini bruker å ha max effekta på laver turtall enn for eksempel malossi,

max effekt på den eg hadde var ved 7000rpm = godt bunndrag og lettkjørt

 

Alle som lånte den trudde det var en orginal sykkel heilt til dei begynte å passere flere biler i slengen i 70-80 soner.....

Lenke til kommentar

til han over

 

så akkurat at effektannlegge dær ikje passa t min, d e før nyere modælla :S

mæn e ha fånne et på www.mc-deler.no, heile eksosannlegg. går d ant å få effektannlegg me papir som sei at d e typegodkjent åg? gir vel kanskje ikje så my effekt da, men ves e tar ut plomberinga i d, da bi d andre boller, å enda så har e papir på at d e lovli ^^

 

takk før svar :D

Lenke til kommentar

Visning = innkalling på kontroll....

 

det å sette effektalegg på en DTR 94modell er det ikkje noke poeng i.

 

Det aller meste av plomberinga sitter i sylinderen.

 

Vil du føle hvordan den går med effektanlegg er det bare å plukke vekk heile eksosanlegget.

 

Du får null bunndrag og lite generell effekt, 2takt motorer trenger et visst mottrykk.

 

Har trimma 5 DTRer som var 92-95 modeller. pluss et par gamle DTer.

 

De fleste med trim sylinder og større dyse.

 

min egen hadde sylinder + dyse + DT80 frempotte. drog som et lokomotiv.

 

En kompis hadde malossi 8,5hk sylinder + dyse + effektanlegg = masse lyd og lite bunn drag, men bra toppeffekt (på 10000rpm)

 

Billigaste måten å trimme DTR er å file eksos hullet på sylinderen. Det skal files i bredden 2mm hver side, og fjerne kanten som er i bunnen av eksoshullet ca 2mm

 

I tillegg kan en fjerne plomberinga som er i svanehalsen (i lavste punkt av eksosanlegget) det skal vere nok å banke et bøyd armedings jern ned i eksosanlegget.

 

Ta å ring mc-deler du å si du skal ha trim med godt bunndrag so lager dei en pakke til deg.

 

Det er ikkje vits i å ha 10hk trim vis det ikkje er krefter i motoren før en når 8000rpm. Har prøvd denne typen trim og det er jævlig å kjøre

 

hmm.... ble litt lenger post en planalgt,

 

Jeje. Lykke til!

Lenke til kommentar
Visning = innkalling på kontroll....

 

det å sette effektalegg på en DTR 94modell er det ikkje noke poeng i.

 

Det aller meste av plomberinga sitter i sylinderen.

 

Vil du føle hvordan den går med effektanlegg er det bare å plukke vekk heile eksosanlegget.

 

Du får null bunndrag og lite generell effekt, 2takt motorer trenger et visst mottrykk.

 

Har trimma 5 DTRer som var 92-95 modeller. pluss et par gamle DTer.

 

De fleste med trim sylinder og større dyse.

 

min egen hadde sylinder + dyse + DT80 frempotte. drog som et lokomotiv.

 

En kompis hadde malossi 8,5hk sylinder + dyse + effektanlegg = masse lyd og lite bunn drag, men bra toppeffekt (på 10000rpm)

 

Billigaste måten å trimme DTR er å file eksos hullet på sylinderen. Det skal files i bredden 2mm hver side, og fjerne kanten som er i bunnen av eksoshullet ca 2mm

 

I tillegg kan en fjerne plomberinga som er i svanehalsen (i lavste punkt av eksosanlegget)  det skal vere nok å banke et bøyd armedings jern ned i eksosanlegget.

 

Ta å ring mc-deler du å si du skal ha trim med godt bunndrag so lager dei en pakke til deg.

 

Det er ikkje vits i å ha 10hk trim vis det ikkje er krefter i motoren før en når 8000rpm. Har prøvd denne typen trim og det er jævlig å kjøre

 

hmm.... ble litt lenger post en planalgt,

 

Jeje. Lykke til!

6901553[/snapback]

 

steikje, takk :) ska reng MC-deler å hør ka dem sei.. kompisan mine sei, ja dææven, kjøp effektannlegg å stør dysa, så bi d bra. hehe, tvila litt... så e sport hær, va kje så domt.

Lenke til kommentar

Malossi sin sylinder er sprek, har godt bunndrag og tåler skikkelig hardkjøring (hard chrome-sylinder)! Med trimpotte og 21mm forgasser vil den gå veldig bra, og du vil få et godt drag. Men 120km/t kan du bare glemme!

 

På gamle DTR-er (gamle mopeder generelt) er det som regel trim-sylinder som øker mest. Å bare sette på trimpotte på en original sylinder er bortkasta penger. Eneste du oppnår er dårligere bunndrag og muligens litt ekstra placebo-fart. :p

 

Jeg tipper Impetus tenker på nye DTR-er. De vil gå mye bedre ved å kun montere effekt-potte. Men disse har en HELT annen motor!

 

Jeg fikk på mine DTR-er:

115-120km/t med DT80-motor og full trim

ca. 90-95km/t Fullt trim, Malossi

85km/t Polini sylinder, orignal potte og forgasser

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

SYLINDERKIT DTM/MX/2/R 44.50 Malossi 62 ccm.

Her medfølger det sylinder, stempel, ringer, kryssbolt, clips og pakninger.

 

e dæ alt e træng da eller? sto at den sku yt ca 9.5 hk.. :) å ves e monter d hær, vell motorn få mindre leveti elns? at dem bi fortar ødelagt?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
SYLINDERKIT DTM/MX/2/R 44.50 Malossi 62 ccm.

Her medfølger det sylinder, stempel, ringer, kryssbolt, clips og pakninger.

 

e dæ alt e træng da eller? sto at den sku yt ca 9.5 hk.. :) å ves e monter d hær, vell motorn få mindre leveti elns? at dem bi fortar ødelagt?

 

takker for svar

6903077[/snapback]

 

Trim sliter jo på motoren så ting blir fortere slitt, Pluss at den kan skjære

Endret av Impetus.
Lenke til kommentar
SYLINDERKIT DTM/MX/2/R 44.50 Malossi 62 ccm.

Her medfølger det sylinder, stempel, ringer, kryssbolt, clips og pakninger.

 

e dæ alt e træng da eller? sto at den sku yt ca 9.5 hk.. :) å ves e monter d hær, vell motorn få mindre leveti elns? at dem bi fortar ødelagt?

 

takker for svar

6903077[/snapback]

 

Trim sliter jo på motoren så ting blir fortere slitt, Pluss at den kan skjære

6903236[/snapback]

Skjærer du det Malossi-settet så har du gjort noe stein galt under montering, eller bruker for liten dyse eller feiljustert forgasser! En gammel DT-motor tåler godt med juling! Men regn med å måtte bytte drevsett oftere. :p

 

Har selv vært med på å prøve å skjære en DT med den malossi-sylinderen. Vi var 3 stykker som bytta på å hardkjøre alt vi makta. Vi ga opp etter litt over en time.

Lenke til kommentar

Bruk en HELsyntetisk olje av kurant merke. Jeg brukte faktisk Biltemas helsyntetiske totaktsolje med godt resultat.

 

Og selvølgelig må du ha riktig dyse! Bruker du original dyse på trimsylinder vil den ikke bare gå elendig, men den vil mest sansynlig skjære seg etter en stund. Det er mulig det følger med dyse når du kjøper sylinderen. Jeg vil også anbefale å kutte ut oljetanken og heller blande rett i bensinen. Da har du fullstendig kontroll. Husk å tette igjen oljeslangen på innsuget i så fall.

 

En hardchrome-sylinder er ikke uskjærelig, men de holder ofte mye bedre enn støpejern, og hvis de skjærer seg skal det mere til før det blir skader i sylinderen. Ofte er det bare å bytte stempelsett hvis de har skjært seg.

Lenke til kommentar
Bruk en HELsyntetisk olje av kurant merke. Jeg brukte faktisk Biltemas helsyntetiske totaktsolje med godt resultat.

 

Og selvølgelig må du ha riktig dyse! Bruker du original dyse på trimsylinder vil den ikke bare gå elendig, men den vil mest sansynlig skjære seg etter en stund. Det er mulig det følger med dyse når du kjøper sylinderen. Jeg vil også anbefale å kutte ut oljetanken og heller blande rett i bensinen. Da har du fullstendig kontroll. Husk å tette igjen oljeslangen på innsuget i så fall.

 

En hardchrome-sylinder er ikke uskjærelig, men de holder ofte mye bedre enn støpejern, og hvis de skjærer seg skal det mere til før det blir skader i sylinderen. Ofte er det bare å bytte stempelsett hvis de har skjært seg.

6904299[/snapback]

 

hjertelig, du ha vært t stor hjelp. takk :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...