Gå til innhold

Hjelp til valg av hodetelefoner, ca 1500,-


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som kan gi meg et tips til et par ok hodetelefoner i prisklasse kr 1.300- 1.500? Snakker vi vesentlig bedre alternativer til en hundrelapp eller to over dette, er jeg også lutter øre. ( Snodig uttrykk forresten... but I digress. )

 

Stiller egentlig ikke så høye krav til lydkvalitet ( ikke audiofil ), men det kunne vært greit med et allround headset som takler både musikk og spill.

 

Det er et krav at de er lukkede/ikke lekker lyd, og det hadde selvfølgelig vært kjekt om de var komfortable å ha på over tid.

 

Tips mottas med takk.

 

 

B-urn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med disse da: LINK  :)

6895455[/snapback]

Takk for forslaget. De så jo egentlig greie ut sånn ved første øyekast. Har du noen erfaring med disse hodetelefonen selv?

 

Fant et par som også så interessante ut. Noen som har noen erfaring med disse: AKG K271?

6895741[/snapback]

 

nei har ikke prøvd de selv, men de fikk god omtale av flere personer. Selv bruker jeg dette headsettet til 800kr: LINK

de fungere iallefall meget godt, og er veldig gode å ha på :)

Lenke til kommentar
nei har ikke prøvd de selv, men de fikk god omtale av flere personer. Selv bruker jeg dette headsettet til 800kr: LINK

de fungere iallefall meget godt, og er veldig gode å ha på :)

6895813[/snapback]

 

Ja, var litt fristet av dem, men ifølge noen omtaler lekker de litt. Skal bruke dem mens jeg jobber, så da er det en fordel at det ikke kommer så mye lyd ut til omgivelsene.

 

 

Vil anbefale Sennheiser, det er et bra og kjent merke som lager kvalitets hodesett. Vet ikke hvilket jeg ville valgt men ha det i bakhodet at Sennheiser er bra.

 

Mvh Erling

6895877[/snapback]

Takk, skal ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar

Jeg har selv lett etter ca det samme. Det jeg endte opp med etter et par mnd leting var Sennheiser HD 595 som du finner i prisguiden her. De er verdt pengene og vel så det.. Og når de i tillegg ser utrolig mye bedre ut enn DT 770 så er det faktisk ingen tvil.

 

btw: så ikke kravet om at de ikke skal lekke lyd. HD595 lekker som en sil.. men til mitt bruk er det ikke noe problem.. du har verdens beste headsett og noen ulemper må det nesten være da :p

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Hei,

 

Noen som kan gi meg et tips til et par ok hodetelefoner i prisklasse kr 1.300- 1.500?

 

Stiller egentlig ikke så høye krav til lydkvalitet ( ikke audiofil ), men det kunne vært greit med et allround headset som takler både musikk og spill.

6895365[/snapback]

Hvorfor gidder du da å betale så mye??

Sennheiser HD25 har jo fått mye bra kritikk.

Ellers så har du jo SENNHEISER HD 555 også

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Beyerdynamic DT 250 ( Link ). De er en opplevelse å bruke. De lekker så absolutt ikke lyd, og demper relativt godt bort bakgrunnsstøy, eneste ulempen med de er at du må 'lufte' ørene etter noen timers bruk, ellers kan det bli litt klamt om ørene.

Jeg betalte 1500,- for mitt par for en del år tilbake, og vil anta at de ligger i det området i dag også...

 

Aleksander

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder du da å betale så mye??

6897709[/snapback]

Mja si det. Hadde nå tenkt det som et øvre tak, men var litt usikker på hva jeg måtte ut med for headset med ok lyd + null/liten lydlekkasje + komfort + kvalitetsutførelse.

 

Kan jo også nevne at jeg kjøpte et Steel Sound 5H headset for en stund siden ( 4-500 kroner ), men solid lydlekkasje kombinert med en diskant som kan skjære stål, gjorde at jeg endte opp med å gi det bort.

 

Sennheiser 595 er ut pga lydlekkasje.

Det samme går vel for Sennheiser 555.

 

Så da får jeg konsentrere meg om følgende:

 

- Beyerdynamic DT 770 Pro ( ca 1880,- )

- Sennheiser HD 25 ( ca. 1650,- )

- Beyerdynamic DT 250 ( ca 1632,-)

- AKG 271 ( ca 1550,- )

 

Takk for alle forslag så langt. Må visst tygge litt på det her. Mye å lese.

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...