Gå til innhold

Time-lapse oppsett - ønsker synspunkter


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge garasje og jeg har lyst til å dokumentere hele prosessen fra graving til maling med en time-lapse video. Jeg har flott oversikt over hele byggeplassen fra et vindu på loftet.

 

Tidligere har jeg laget korte videoer (noen timer) med Canon MV6i, firewire og Stop Motion Pro. Dette har fungert bra, men det er uaktuelt å okkupere videokameraet i flere uker (kanskje måneder) og jeg er usikker på om programmet er egnet til så lange jobber.

 

Neste alternativ på kamerafronten er QuickCam 4000 webkamera. Det har akseptabel bildekvalitet for meg, men jeg synes webkameraer generelt har lett for å justere lyset opp og ned og gjør litt andre ting som gjør at det ikke blir perfekt når enkeltbilder settes sammen. Jeg har et Nikon Coolpix 2000 som kan 'degraderes' til prosjektet (unnskyldning for å kjøpe nytt), men jeg har ikke funnet noe måte å fjernstyre det over USB. Jeg har også et Vivitar 2750 et eller annet sted.

 

Jeg har sett litt rundt etter brukte (halv)proffe kameraer, men det er ikke så lett å vite hva jeg skal se etter.

 

Er det noen som har tips til hardware og software eller generelle synspunkter til prosjektet? Budsjettet er i utgangspunktet ganske lite, men jeg er villig til å betale for gode produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...