Gå til innhold

Veldig mørke bilder i videoavspilling


Gjest Slettet+98128394

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98128394

Når jeg skal spille av video på maskinen min er bildene blitt veldig mørke + litt oransje/brunaktig. Alt annet i windows og i spill fungerer som det skal. Kan det ha noe med at jeg installarte den nyeste driveren fra Nvidia nylig?

 

Skjermkort: XFX 7900GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394
Dette kan du stille på i skjermkortdriverne dine, for eksempel kan jeg stille på dette under avansert i mine NVidia-drivere, kontrast, gamma, lysstyrke osv, under Video overlay.

6897983[/snapback]

 

Har vært i Nvvidia innstillingsvindu og satt lysstyrken høyre på video. Det som skjer da er at når jeg åpner en fil i vlc så er det først mørkt så blir det lyst etter 2-3 sekunder. Det er greit nok, men problemet er at det skjer ikke hver gang. Ofte må jeg starte fila på nytt en 4-5 ganger før den finner ut at den skal gjøre videoen lysere.

 

I power dvd er det alltid mørkt, unntatt hvis jeg har Nvidias videoinnstillingsvindu oppe samtidig som jeg spiller av dvd. Da blir det plutselig videoen lys. Merkelig. Kjedelig å måtte inn i videoinnstillingene hver gang jeg skal se en film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøver å bumpe denne for å høre om du fant nå løsning på problemet, KeyTown.

 

Jeg har akkurat samme problemet som kom etter install av siste driver (91.47). Jeg har også prøvd alt av innstillinge både i skjermkortdrivere og spiller. Hvis jeg legger inn den gamle drivere er problemet borte. 7800GT.

 

Jeg bruker derfor 91.31, er dette nest siste driver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...