Thor. Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Hei.. Har laget meg en batch som skal vedlikeholde maskinen min i løpet av natten. Greia hittil er: C:\WINDOWS\system32\defrag.exe c:\ C:\WINDOWS\system32\defrag.exe e:\ som defragmenterer c og e disken. Det neste jeg ville legge inn er ccleaner`s ryddefunksjon. Jeg letet i registeret etter noen kjør funksjon (som på papirkurven). Har noen peiling på hva som skal stå etter ccleaner.exe som en etterkommando for å gjøre dette? Endret 18. september 2006 av Thor.
Chakl Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Hei.. Har laget meg en batch som skal vedlikeholde maskinen min i løpet av natten. Greia hittil er: C:\WINDOWS\system32\defrag.exe c:\ C:\WINDOWS\system32\defrag.exe e:\ som defragmenterer c og e disken. Det neste jeg ville legge inn er ccleaner`s ryddefunksjon. Jeg letet i registeret etter noen kjør funksjon (som på papirkurven). Har noen peiling på hva som skal stå etter ccleaner.exe som en etterkommando for å gjøre dette? 6889670[/snapback] Gjorde det engang, da brukte eg C:\Program Files\CCleaner\ccleaner.exe" /auto enkelte kjørefunksjoner har jeg ikke peiling på. Endret 18. september 2006 av chakl
Thor. Skrevet 18. september 2006 Forfatter Skrevet 18. september 2006 Tusen takk.. Den fungerte utmerket. Neste greie: Hvordan gjøre denne "Proffere"? @echo off ECHO ######################### ECHO # Velkommen! # ECHO # Til # ECHO # Thor`s # ECHO # System # ECHO # og # ECHO # Vedlikeholds # ECHO # Program! # ECHO ######################### pause "C:\Programfiler\CCleaner\ccleaner.exe" /auto "C:\WINDOWS\system32\defrag.exe c:\" "C:\WINDOWS\system32\defrag.exe e:\" ECHO Vedlikehold utført Pause Har blandt annet hørt at det skal gå an og hoppe over defragmenteringen om den er ryddig nok fra før av (En viss prosent). Noen løsninger på det? Og... Hva med å lage en egen fil der du selv skriver inn hvilke disker som skal partisjonere i en egen txt? som dette: "C:\WINDOWS\system32\defrag.exe (defragmenter alle diskene i partisjoner.txt) " og partisjoner.txt er en liste som er så kort og enkel som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå