Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med s-ata og ide disker


Anbefalte innlegg

jeg har et stort problem...

 

jeg får ikke installert os på min raptor disk uten å ha min gamle WD 120 gb ide disk tilkoblet.. hva kommer dette av??'

 

her en dag, når jeg skulle skru på pc'en min ville den ikke loade xp. kom forbi bios og alt det der men når windows bildet skal komme opp( det bilde hvor windows loader) skjedde det ingen ting... helt svart..

prøvd med annet hk,ram,cpu og gpu..

har konstatert at ram cpu, og skjermkort funker som det skal...''

 

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har et stort problem...

 

jeg får ikke installert os på min raptor disk uten å ha min gamle WD 120 gb ide disk tilkoblet.. hva kommer dette av??'

 

her en dag, når jeg skulle skru på pc'en min ville den ikke loade xp. kom forbi bios og alt det der men når windows bildet skal komme opp( det bilde hvor windows loader) skjedde det ingen ting... helt svart..

prøvd med annet hk,ram,cpu og gpu..

har konstatert at ram cpu, og skjermkort funker som det skal...''

 

noen som har noen forslag?

6882683[/snapback]

For å installere windows på en sata-disk må du ha en driverdiskett under installasjonen, da windows i utgangspunktet ikke støtter sata.

Lenke til kommentar

For å installere windows på en sata-disk må du ha en driverdiskett under installasjonen, da windows i utgangspunktet ikke støtter sata.

6882704[/snapback]

 

Jeg har akkurat bygd meg ny pc med asus p5w dh dlx og samsung sata hd, og d gikk fint.......men etter en reinstalasjon med LOVLIG xp så må jeg ha xp cd den i cd rom'en og boote med den......og ennå cd rom er satt til boot både som nr 1 og 2 på lista (prøvd begge deler) så må jeg allikevel trykke f8 under boot og velge boot fra cd rom manuelt.........hmm

 

Og btw noen her som forstår d i samme slengen? (LØST)

 

Måtte bare sette instilingen i bios til compitable mode

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...