Gå til innhold

Koster det ekstra å sende MMS med Edge?


Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier det meste.

 

Her er saken. Etter at jeg fikk N73 så har jeg betalt ekstra for sending av MMS og mottak av MMS. Idag testet jeg det for å bekrefte hva jeg har mistenkt en stund.

 

Jeg hadde 50.01,- på kortet, det er et kontantkort. Jeg sendte en MMS på rundt 293kb. Etter at jeg hadde sendt MMS så sjekket jeg saldo på kontantkortet. Da hadde jeg plutselig 43.62,- igjen på kortet. Jeg har altså betalt mer enn 1.99,- som det koster for å sende MMS.

 

Så kom MMSen som jeg sendte til meg selv. Etter at den var ferdig nedlastet, så sjekket jeg saldo igjen. Saldo på var da gått ned til 37.21,-.

 

Er det noe feil med Netcom eller har det noe med min telefon å gjøre? Er det pga Edge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra netcom nå. Dette er svaret jeg fikk:

 

Hei, det er litt forskjell på hvordan du sender meldingen. Hvis du sender en vanlig mms (bilde) så er det 1,99 kroner pr MMS. Dersom du sender Video, så betaler du for størrelse på meldingen, altså 20 Kr pr MB.

 

Når ble det slik at man måtte betale ekstra for video? Hvis jeg sender mms på 300kb som inneholder bilde så koster det 1,99 men hvis det er 300kb med video så betaler jeg ekstra?

Lenke til kommentar
300kb er grensen hos Netcom og på mobiltelefoner er det også 300kb. Så hvorfor jeg skal betale ekstra pga noen videoklipp er helt uforståelig. Det står ingenting om det på netcoms nettsider heller.

6900615[/snapback]

 

I vilkårene for MMSmania står det

"Video-MMS er ikke inkludert, og faktureres i tillegg ". Det samme står i vilkår for YoungTalk og MyTalk, samt endel andre steder. Dette antyder at det er prisforskjell på MMS og Video-MMS, men det står ingenting på infosiden for MMS. Det burde nok opplyses bedre, men det stemmer at det faktureres forskjellig.

Lenke til kommentar
Uansett så er dette for dårlig av Netcom. Dette er jo helt på trynet. Hvorfor skal video-mms koste ekstra? Vet du når de innførte dette? Før kunne jeg sende mms med video uten å måtte betale ekstra.

 

Er det likt hos f.eks Telenor?

6902394[/snapback]

 

Jeg kom over dette ganske nylig selv, så jeg vet ikke når eller hvorfor det ble innført.

Lenke til kommentar

Dette er særdeles tvilsomt at er lov!

 

En MMS er en MMS. Det er ingen forskjell på en video-mms og bilde-MMS! Det er jo helt latterlig å reklamere med en pris på MMS hvis det kommer an på hva innholdet er!?

 

Blir jo det samme som om de skulle trippel pris hvis SMS'en din inneholder en smily.

 

Og mener du at du du måtte betale for å motta en MMS også - men kun hvis den innneholdet video? Hvordan skal du vite det liksom?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Jeg sendte en MMS igjen gitt, til meg selv. Gjorde dette for å teste. Jeg sendte en MMS med størrelse på 299kb. Før jeg sendte så hadde jeg 35,22 på kortet. Etter at jeg sendte den så hadde jeg 28,86 igjen. Etter at jeg mottok MMSen så hadde jeg 22,46 og etter et par minutter så hadde jeg plutselig bare 20,47 igjen.

 

Er helt tydelig at det er en feil hos Netcom. Vi får se hva de har å si. Hvis de gir samme svar som jeg fikk tidligere idag så kommer jeg til å gå berserk!

 

MMSen jeg sendte til meg selv inneholdt bare bilder, ikke en eneste videoklipp.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Jeg sendte en MMS igjen gitt, til meg selv. Gjorde dette for å teste. Jeg sendte en MMS med størrelse på 299kb. Før jeg sendte så hadde jeg 35,22 på kortet. Etter at jeg sendte den så hadde jeg 28,86 igjen. Etter at jeg mottok MMSen så hadde jeg 22,46 og etter et par minutter så hadde jeg plutselig bare 20,47 igjen.

 

Er helt tydelig at det er en feil hos Netcom. Vi får se hva de har å si. Hvis de gir samme svar som jeg fikk tidligere idag så kommer jeg til å gå berserk!

 

MMSen jeg sendte til meg selv inneholdt bare bilder, ikke en eneste videoklipp.

6902754[/snapback]

 

Hvis dette stemmer må det være noe feil.

Lenke til kommentar

Om du befinner deg i utlandet, så koster det ekstra. Da betaler du nemlig for trafikken i tillegg til mms'en. Men i Norge er en MMS en MMS på opptil 300kb, med en pris. Det var veldig tvilsomt svar fra netcom. Hvorfor gjelder det annen pris på video-mms? Hvordan skal de merke at det er video? Leid inn en fyr som sjekker hver eneste mms da lr?

 

Hørtes meeeeget ut som en feil. Kjenner ingen annen operatør som driver sånt.

 

//Hit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...