Gå til innhold

Best med ett eller to skjermkort til to skjermer?


Ohaio

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har lest stickyen om dual oppsett, som var til god hjelp. Men er usikker på en ting.

Jeg har en Viewsonic VA912(DVI og D-sub inngang) som jeg ønsker å bruke som hovedskjerm, og en en gammel biledrør skjerm som går kun på D-sub.

Skjermkortet jeg bruker er et powercolor ATI Radeon 9800 Pro med en DVI utgang og en D-sub utgang. Når jeg da skal kjøre independent opplegg på disse skjermene. Altså spill på den ene, og skrivebordet på den andre. Er det da lurest å kjøpe en DVI kabel og så koble begge skjermene på Ati skjermkortet? Eller kjøpe et billig PCI kort og kjøre begge skjermene på D-sub med hvert sitt skjermkort? :)

Endret av Ohaio
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei, det er faktisk heller en kjempeulempe å kjøre flere skjermkort hvis en virkelig ikke kan kjøre de skjermene en vil med hovedskjermkortet. Strøm, støy, hardware aksellerering av samme vindu over flere skjermkort etc. (går fint i openGL, men stagnerer fryktelig i D3D).

 

Selvfølgelig går det fint, elgen over må nesten være et levende eksempel på det :) Skal snart over på triplehead jeg også, og da blir det nok et kort til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...