Gå til innhold

Sølte øl på tastaturet, nå funker det ikke


maxM

Anbefalte innlegg

Hallais.

 

Eg sølte øl på den nye musa mi MX500 (ny i den tid) og det trådløse tastaturet mitt.

 

Eg tok av alle tastene og demonterte tastaturet heil, samme med musa, og vasket det under vann.

 

Så tørket eg av det med ei fille, og lå og tørket til dagen derpå.

 

Monterte alt igjen, å det funka så ei kula.

 

Mja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klarte å søle vann en gang. Da ble det kortluting. Men det var heldigvis bare wsx tastene som ikke fungerte. Fikset dette greit med å smelte på på plass en kobbertråd der det var brud i lederen på kretsfilmen.

6914639[/snapback]

Du er litt mer teknisk enn meg altså, hadde det vært et eksternt tastatur ville jeg bare kjøpt nytt...

6914646[/snapback]

 

Hehe ja kanskje det... Prøvde å lodde faste ledningen først men loddetinet bet ikke på lederene. Så fant jeg ut at plastene lederene var på var lette å smelte så det ble løsningen. Skal ikke rare dropen til får å kortlslutte... Viss man tar tastaturet fra hverandre ligger det 3 plastikfilmer inni der. 2 av de med ledere. Det 3. ligger i midten som en isolator med hull der knappene er. Uanset det skal ikke mye vann i mellom disse før hele greiene er kapput. Jeg var heldig. Hadde nok ikke gått så bra viss mer hadde røke. Var stress nok med den ene lederen. Og de to andre jeg ødela ved å prøve å lodde....

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Det har nok med hvilke veske du søler. Rent vann leder jo ikke strøm og da blir det jo ingen kortsluttnigner.  Men det at tastaturet mitt, eller Lomz sitt fungerer er litt overaskende syns jeg, tror vi var heldige :p

6914617[/snapback]

selv om det er rent vann du sølte, betyr ikke det at vannet er rent etter du har sølt det. Idet vannet treffer tastaturet ditt er det skittent.

Lenke til kommentar

Til info så er denne tråden fra september, og at Kaizeren er et forumtroll er det vel liten tvil om.

Og hvis du tror at vannet du drikker er rent Rhoades så tar du nok feil. Hvis vann ikke skal lede strøm så må det være helt fritt for metaller og så rent vann finner du ikke i noen spring i verden, ei heller flaskevann :)

Lenke til kommentar

Har sølt brus, øl og sprit over hele tastaturet mitt flere ganger. Har da koblet fra tastaturet, skrudd det fra hverandre skyldt alle delene i vann og latt alt tørke. Så skrudd det sammen igjen. Har altid funket perfekt etter vask. Tastaturet er nå sikkert 5år gammelt og funker fortsatt som bare det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...