Roberticus Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Er jo ikke rart du kjøper gull, du kan jo umulig ha tid til å farme Hvor har jeg sagt jeg har kjøpt gull? At jeg sympatiserer med de som kjøper gull er ikke det samme som at jeg gidder å gjøre det selv. Gullet ramler inn når man levler til 60 så lenge man ikke blåser det på tull og tøys. Hvis man grinder inn de siste levlene og så tar lvl 55+ questene i Silithus og EPL etter man har dinget 60 får man jo 150-200g bare på det. EDIT: Bra du linka siggen min for jeg hadde glemt å justere opp levelen på dps-warrioren min Endret 19. september 2006 av Roberticus
mad_arab Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Og dere kan drite i å gjøre denne tråden om til krangling om "lovligheten", eller moralsk forkastelighet. Det er ikke det han spør om. 6876428[/snapback] Hvorfor ikke? Selve definisjonen på "spill" dreier seg jo om å underholde seg med å foreta handlinger i tråd med visse regler for å få resultater. Og når noen bryter de klart definerte reglene i WoW så kan de ikke begynne å syte over at det blir påpekt.
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Jeg har ikke noe imot at folk kjoper gull sa lenge det ikke gar ut over andre, men det er netopp det det gjor fordi de trekker opp prisen pa AH noe helt sinnsykt. Nar man ma betale minst 300G for et lvl 50 item pa AH da er det noe galt. Jeg spiller forresten pa frostwhisper, jeg veit ikke hvordan det ligger ann pa andre servere.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Jeg har ikke noe imot at folk kjoper gull sa lenge det ikke gar ut over andre, men det er netopp det det gjor fordi de trekker opp prisen pa AH noe helt sinnsykt. Nar man ma betale minst 300G for et lvl 50 item pa AH da er det noe galt. Jeg spiller forresten pa frostwhisper, jeg veit ikke hvordan det ligger ann pa andre servere. 6895971[/snapback] det kommer aldri til å skje da de som kjøper gull ikke kaster gullet uhemmet fra seg. at det er slik på frostwhisper tviler jeg på. om det står en lvl 50 item på ah til 300G betyr det ikke at selgeren får salg eller at gullkjøping har noe med saken å gjøre.
IntelAmdAti Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items? ROFL-LMAO! Jeg vil heller snu på flisa og si at de som kjøper gull får tid til å gå på byen i helgene og bruke tid på kjæresten istedefor å farme gull 30 timer i uka. Så om man kan jobbe 2 timer overtid og bruke pengene på gull, så kan man spare seg kanskje 40 timer grinding. Jeg synes mer synd på de som spiller WoW 15-18 timer om dagen og "grinder gullet sitt selv" enn de som spiller 15-18 timer i uka og bruker 500 kr i måneden på å kjøpe gull. 6892961[/snapback] Jeg syntes like synd på dem som grinder i timevis for dagen og dem som kjøper gull. Begge lider av samme "sykdom", begge har en sykelig trang etter data-gull som de strever med å tilfredsstille. Går du rundt med et kraftig behov oppe i hodet etter å ha store mengder virtuelt gull fordi du føler at du trenger det og må ha det, ja da ville iallefall jeg vurdert å gå til terapi - noe sånt kan ikke være sunt. Å kjøpe gull fordi en da kan slippe å måtte spille så mye er en tankegang som er innmari langt ute på jordet. Det er vanvittig hvor mange personer som sliter og har fått problemer med dette spillet, er nesten så jeg syntes det burde forbys - iallefall i Norge. Dessuten Roberticus, du har den fantasien at de som kjøper gull spiller mindre enn de som ikke kjøper gull, noe jeg er uenig i. Jeg tror det er en klar sammenheng mellom at de som grinder mye gull og de som kjøper gull spiller mere enn andre personer som ikke er blitt dataslaver.
Skarstard Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Pycnopodia, kan ikke du fortelle oss hvordan du skaffet mange tusen gull uten å i det hele tatt anstrenge deg?
John Keats Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Faktisk.. Jeg spiller kun når det er raids for tiden.. Kjøpte litt gull så jeg slipper å farme det. Så ja, mange kjøper for å spille mindre. Er warrior så er ikke billig å bruke 100g hvert wipe-raid på repairs og pots.
IntelAmdAti Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Pycnopodia, kan ikke du fortelle oss hvordan du skaffet mange tusen gull uten å i det hele tatt anstrenge deg? 6896864[/snapback] Nei, jeg liker å ha monopol, det som gjør at jeg tjener så mye er at jeg er den eneste som har tenkt på nettopp disse tingene. Iallefall på min server. Er det en ting jeg svært sjelden gjør er å "grinde" en type mobs etter vanlige world drops. Da trenger du flaks for å tjene gull, og det vil du mesteparten av tiden ikke ha, og det er uansett en altfor treg måte å samle inn gull på. Smeagoldfish, Hvis du vil spille mindre kutter du ned på raidinga - å kjøpe gull slik at du alltid har nok gull til å raide når som helst og alltid er tilgjengelig kan ikke akkurat sies å være et tiltak som effektivt vil skjære ned på spilletiden.
John Keats Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Smeagoldfish, Hvis du vil spille mindre kutter du ned på raidinga - å kjøpe gull slik at du alltid har nok gull til å raide når som helst og alltid er tilgjengelig kan ikke akkurat sies å være et tiltak som effektivt vil skjære ned på spilletiden. 6897362[/snapback] Det blir ikke flere raids av å kjøpe penger.
Cannabiskopen Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Det er ikke for å skjære ned på spille tiden, men for å få den til å ikke måtte bli lengre, Pycnopodia.
IntelAmdAti Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Det er ikke for å skjære ned på spille tiden, men for å få den til å ikke måtte bli lengre, Pycnopodia. 6898181[/snapback] Må bli lengre? Ligger i omtrent samme gaten som å spille bort mye penger på pokerspill på internett fordi da slipper en å bruke så mye tid på å dra på kjøpesenter og spille på automater der. Er du veldig avhengig av noe er det bare vanlig å villede seg selv en del, noe samtlige argumenter for gullkjøp viser ganske så godt. Greit nok, er du så avhengig av spillet at du ikke klarer deg uten å spille mange timer for dagen og bruke mye gull, og du vet at du kommer til å spille enda flere timer for dagen og kanskje skulke jobb/skole for å få spilt mere dersom "det trengs" mere gull, da er du rette person til å kjøpe gull.
Xanitra Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 (endret) herregud som denne topicen tok av. Tenkte bare jeg skulle stille et spørsmål, og her er vi, krangler som filla fyker. . Jaja. "Avhengighet" hva er nå egentlig det. Vi blir avhengig, men hvorfor blir vi det? Jeg er avhengig av kjærlighet, betyr det at jeg er veldig loco? Jeg er også avhengig av wow, men om jeg plutselig skulle miste det ved et strøm brudd eller at pc'en gikk dit pepper'n grodde, hadde det selvfølgelig vært et savn. Men når noen slår opp, er det vel også et savn til syvende og sist. Vi blir avhengig av noe for vi føler oss bra med det. Synes ikke det er noe kriminelt i seg selv. Mer synd på de som blir avhengig av narkotika, men det er en annen sak. så pycnopodia, greit at du høres ut som faren min. Men ro ned litt da. Vi spiller for vi har det gøy med det. La oss nå for guds skyld ha det gøy, å pek heller fingeren på de som er poker avhengige, eller heroin avhengige.. for der må noe gjøres. Der kan DU gjøre noe pycnopodia. Go for it. edit: manglet et ord en plass. Endret 20. september 2006 av Xanitra
=-Evensen-= Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Xanitra. Kunne ikke ha sagt det bedre selv, personlig har jeg ikke kjøpt noe gull. Jeg har hatt min lvl 60 priest i rundt 8 måneder eller noe tror jeg. Har kun 200g eller noe på han. Jeg gidder ikke å grinde, men gidder heller ikke å kjøpe gull. Det er andre ting i spillet enn ting du trenger penger til. Spillet er for å nytes, greit nok. DU burde kunne nyte det uten å måtte betale masse penger for noe som egentlig du ikke gjør selv. Men må bare si 1 ting, Jeg forstår bedre folk som kjøper litt gull enn de som betaler for at noen skal levle opp charen dems. Ikke kritiser noe du ikke kan forstå mener jeg. Takk for meg. =-Evensen-=
Smyegel Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 (endret) Det er ikke for å skjære ned på spille tiden, men for å få den til å ikke måtte bli lengre, Pycnopodia. 6898181[/snapback] Må bli lengre? Ligger i omtrent samme gaten som å spille bort mye penger på pokerspill på internett fordi da slipper en å bruke så mye tid på å dra på kjøpesenter og spille på automater der. Er du veldig avhengig av noe er det bare vanlig å villede seg selv en del, noe samtlige argumenter for gullkjøp viser ganske så godt. Greit nok, er du så avhengig av spillet at du ikke klarer deg uten å spille mange timer for dagen og bruke mye gull, og du vet at du kommer til å spille enda flere timer for dagen og kanskje skulke jobb/skole for å få spilt mere dersom "det trengs" mere gull, da er du rette person til å kjøpe gull. 6898642[/snapback] Faktis de som kjøper gull for og få litt mer ut av spillet uten og bruke hele fritiden på det også Endret 20. september 2006 av Smyegel
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 kan ikke en Admin legge in en poll saa vi for se hvor mange som synes det er greit aa kjope gull og hvor mange som ikke synes det.
IntelAmdAti Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 herregud som denne topicen tok av. Tenkte bare jeg skulle stille et spørsmål, og her er vi, krangler som filla fyker. . Jaja. "Avhengighet" hva er nå egentlig det. Vi blir avhengig, men hvorfor blir vi det? Jeg er avhengig av kjærlighet, betyr det at jeg er veldig loco? Jeg er også avhengig av wow, men om jeg plutselig skulle miste det ved et strøm brudd eller at pc'en gikk dit pepper'n grodde, hadde det selvfølgelig vært et savn. Men når noen slår opp, er det vel også et savn til syvende og sist. Vi blir avhengig av noe for vi føler oss bra med det. Synes ikke det er noe kriminelt i seg selv. Mer synd på de som blir avhengig av narkotika, men det er en annen sak. så pycnopodia, greit at du høres ut som faren min. Men ro ned litt da. Vi spiller for vi har det gøy med det. La oss nå for guds skyld ha det gøy, å pek heller fingeren på de som er poker avhengige, eller heroin avhengige.. for der må noe gjøres. Der kan DU gjøre noe pycnopodia. Go for it. edit: manglet et ord en plass. 6898767[/snapback] Bra skrevet, jeg er stort sett enig med deg, unntatt på noe somer ganske betydelig. At noen eller mange er avhengig gjør ingenting, at noen eller mange blir sykelig avhengig er et problem. Når avhengigheten skaper problemer og blir destruerendes for en selv eller for andre, da er det ikke lenger "bare å ha det gøy med det". Jeg syntes at alle som spiller data/tv-spill bare må fortsette med det, det er en innmari gøy aktivitet, men det må ikke gå på bekostning av andre ting.. Kort sagt, spill gjerne for å ha det gøy i livet, men ikke ofre livet ditt for å ha det gøy i spillet.
IntelAmdAti Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 kan ikke en Admin legge in en poll saa vi for se hvor mange som synes det er greit aa kjope gull og hvor mange som ikke synes det. 6899662[/snapback] På en internettside som denne er det ikke utenkelig at 90-95%, kanskje enda flere, av brukerne syntes gullkjøp er fornuftig og helt OK. Men det kunne likevel ha vært interresant.
Pilot_ Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 (endret) Du skal bare vite at jeg er helt enig i alt du skriver og mener Pycnopodia. Man er mye mer avhengig av spillet om man faktisk bruker opp enda mer RL-penger enn det det koster i måneden. Og det at det kutter ned på tid med å kjøpe gull, kanskje det, men som Pycnopodia sier, er man såpass hekta at man bruker ekte valuta, så går nok de timene til noe mer morro enn farming, pvp kanskje? Faktisk så kan farming eller gulltjening være gøy, så lenge man vet hva man tjener godt på . Og vet man hva man tjener godt på, så er det ikke mye tid man trenger å sette av for å få seg noen hundre gull på en ukes tid. Endret 20. september 2006 av Lofnes
JTR Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Når valget står om å jobbe 2 timer og bruke de på 1k gold istedet for å farme forever ingame så velger jeg lett ebay gold. Får jeg meg et par ekstra timer på soffaen og.
ulrikft Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Pycnopodia troller som vanlig.. bombe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå