Gå til innhold

Ping avhenger av server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg opplever av og til at pingen min går opp mot 150, dette er veldig plagsomt siden det begynner å lagge da. Er det server sin feil, hardware, eller linjen min sin feil? Andre spillere på samme server har ca 50. Hvordan får jeg 1-10 i ping btw?

6869877[/snapback]

Du skal nok slite litt med å få 10 i ping uansett hvor bra data osv du har...

 

Men lure tips...

 

->Change filters

->latency-> <50

->location Europe

 

Da kommer du litt bedre ut...

Lenke til kommentar
Du skal nok slite litt med å få 10 i ping uansett hvor bra data osv du har...

Orly? Rart. Jeg har 5-10 i ping på en god del servere. Linjen jeg sitter på er en helt vanlig ADSL-linje fra NGT.

 

(:

 

Men for å svare på trådstarters spørsmål - ja. Ping avhenger også av server, men som nevnt av noen andre her, så er det en god del faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Men for å svare på trådstarters spørsmål - ja. Ping avhenger også av server, men som nevnt av noen andre her, så er det en god del faktorer som spiller inn.

 

Servern har nok endel å si ja.....drøssevis med parametere å "skru" på i server.cfg....

 

btw...noen som har en god server.cfg til en (eller rettere sagt 2) 15-slots server(e) på en 10/10 mbit linje?

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Du skal nok slite litt med å få 10 i ping uansett hvor bra data osv du har...

Orly? Rart. Jeg har 5-10 i ping på en god del servere. Linjen jeg sitter på er en helt vanlig ADSL-linje fra NGT.

 

(:

 

Men for å svare på trådstarters spørsmål - ja. Ping avhenger også av server, men som nevnt av noen andre her, så er det en god del faktorer som spiller inn.

6870724[/snapback]

 

Jeg og, har minste ADSL linja til Telenor, middels pc, og har ofte 5-10 i ping på mange servere.. Så da..

Lenke til kommentar

Ping og linjehastighet har fint lite med hverandre å gjøre. Linjehastigheten forteller hvor mye som kan sendes på en gang, pingen sier noe om hvor fort signalene går fra klient til server eller vice versa (og har altså ingenting å gjøre med mpbs, annet enn at pingen kan bli høy ved at andre bruker samme linje til tung nedlasting).

 

Du trenger ikke bedre linje i form av høyere linjehastighet for å få bedre ping, men det som har noe å si er i all hovedsak (som nevnt flere ganger i tråden) ISP og fysisk avstand til server (og muligens serverens tilkobling, men den kan vel ikke du gjøre noe med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...