Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

et par spørsmål om dtr 92


Hk1

Anbefalte innlegg

Jeg pleide å bruke ca. 2,5%. 2% er vel det som er anbefalt. Skal du ha det nøyaktig så kan du glemme den oljepumpa. Det eneste jeg vet om den er hvordan man skal stille den så den står som originalt. Jeg vil på det sterkeste anbefale å kople ut oljepumpa og heller blande rett i bensinen. Litt mer pés når du skal fylle men da vet du 100% sikkert at den får riktig blanding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke fjern denna posten ennå, oppstod et problem da jeg satt på topplokket ista :cry:

 

det holder ikke men en tynn toppakning, tok tre oppå hverandre men stempelet treffer pluggen fordet.

 

hva er galt?

har jeg plana toppen for mye?

kan jeg sette på en bunnpakning til?

 

jeg trenger seriøst hjelp :cry:

Lenke til kommentar

Du skal ha slipt en del av toppen før stempelet skal slå opp. Treffer stempelet pluggen høres det ut som du har feil plugg. Har sjekka nå og det er NGK B6HS som er originalt. Du bør ha B8HS (evt. BR8HV e.l.)

 

Her er hva du må sjekke nå:

- Sett på sylinderen og skru gjerne fast opplokket for å få presstet alt godt sammen.

- Ta av topplokket ten å løfte sylinderen.

- Vri svinghjulet til stempelet er HELT på topp.

 

Hvis ytterkanten av stempelet går i ett med kanten på sylinderen så er alt i orden. Da skal ikke stempelet slå opp hvis du har originalt topplokk. (Stempelet skal bue slik at toppen av stempelet ligger høyere enn sylinderen hvis du lurte på det).

 

Hvis ytterkanten på stempelet ligger høyere enn kanten på sylinderen så er det noe veldig galt på ferde. Da har du enten for lang rådestang, DT80-veiv eller feilprodusert stempel eller sylinder.

 

Vakumboks ville jeg bare glemt hvis jeg var deg. Gir ingen ytelsesøkning, bare en (teoretisk) bedre respons. Det eneste jeg fikk var hodepine og en moped som ikke ville gå på full gass mer enn 15 sekunder av gangen.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

stempelet går litt over sylinderen uten toppakning. med den tynne pakninga er det ca en halv mm over, men da kan jeg vel bruke de to av metall som følgte med

 

jeg bruker

RO 345. Han mannen på mekonomen sa at den var til trimma mopeder.

 

er denn lenger den da??

 

pluggen er ca 0,5mm innafor topplokket.

Endret av Hk1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn nå har jeg satt sammen sylinderen med 2 bunnpakninger, og det funka :)

Nå er det bare å få lakka ferdig tanken å få starta`n og få finjustert gassern.

 

Tenkte jeg skulle bytte girolje også, ossen olje skal jeg ha da??

 

 

 

 

 

 

TUSEN takk for all hjelpen :blush:

Evig taknemlig

Lenke til kommentar

da fikk jeg start på dtr`n :D

kjørte et par runder rundt kvartalet.

 

men den virka litt dau, ga på litt i 3.gir men da begynte den å jukse. virka som om den fikk for lite bensin, har stilt på gassern men hjelper ikke.

kansje jeg skal sette på 90dysa?

 

hvor fort gikk din med denne sylinderen??

Endret av Hk1
Lenke til kommentar

Mener å huske at min gikk rett over 80. Var den daueste trimsylinderen jeg noensinne har testa.

 

Når den "jukser", holder du da full gass? Hvis ja så er det hoveddysa som er feil.

Får den for mye bensin så vil den hakke og sperre (gdrdrdrdrdrdrd-lyd).

Får den for lite er det nesten som når en går tom for bensin. Motoren bare slutter å trekke/tenne).

Er du i tvil så monter en litt større dyse og se om det blir bedre. Hvis den får for lite og du presser motoren kan den skjære seg. Om den får for mye bensin gjør ingen ting (bortsett fra at den blir dau).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...