Gå til innhold

Ny PC til videoredigering og FlightSim


Anbefalte innlegg

Heisann, folkens.

 

Nå som både Windows Vista og FlighSim X nærmer seg med stormskritt, er det på tide å "tenke nytt" igjen.

 

PC'en skal, som emnefeltet sier, kunne brukes både til HD videoredigering (1080i) og FlightSimulator. Jeg håper nå å få litt tilbake for alle gode (og dårlige) råd jeg har gitt her inne på forumet. :p

 

I tillegg til at PC'en skal kunne takle de to oppgavene, bør den være så stillegående som mulig. Jeg vil unngå vannkjøling i det lengste, da dette krever vedlikehold, og jeg langtifra er noen rørlegger. Overklokking blir mao. ikke aktuelt.

 

Dette er hva jeg allerede har av komponenter som går til "gjenbruk":

Samsung SyncMaster 215TW (Skjerm)

BenQ DW1620 (DVD-brenner)

I tillegg har jeg høyttalere, tastatur og mus.

 

Dette er hva jeg så langt tenker meg av nye komponenter:

Handlevogn

 

Det første dere kan hjelpe meg med er å velge mellom GeForce 7900 GT og Radeon X1900 GT. Det synes kanskje rart at jeg spør her, jeg som har flere hundre innlegg under "skjermkort", men jeg synes det er vanskelig å finne relevante tester på kort i mellomklassen. Det ar alltid de dyre, varme, bråkete toppmodellene som kjøres mot hverandre. (Så er jo forsåvidt spørsmålet om disse to klarer å dra FS X...) :hmm:

 

I tillegg lurer jeg på om jeg har valgt for dyr RAM siden jeg ikke skal overklokke.

 

Jeg har ingen clues når det gjelder kabinett, men det må ha intelligente løsninger for ventilasjon, siden jeg satser på luftkjøling.

 

Jeg takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Det kabinettet virket jo i utgangspunktet greit, selv om det i følge testen smaker litt mye plastikk. Men viftene måtte jeg jo bytte, samt investere i viftekontroll.

 

Hva RAM angår, så er jeg ikke i tvil om at jeg skal ha 2 GiB, men jeg er usikker på om jeg betaler for noe jeg ikke trenger. Hva vil det ha å si om jeg bytter til en tregere, billigere RAM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...