Gå til innhold

Ny (spill) Pc, Core Duo 2, Maks 10 000kr?


Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen følgende pakke på komplett.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...18-B5A8317910AC

 

Vill denne pakken spille de fleste spill og holde en liten stund fremover?. Funker minnet jeg har valgt, skjermkortet? er det noen kompabilitetsproblemer? Hovedkort ok?

 

Foreslå gjerne andre deler hvis det finnes av bedre kvalitet, men prøv så godt det går å holde det runt 10 000 streken.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene passer sammen ja. Gode erfaringer både med hovedkort og prosessor, kan trygt anbefales! Synd ramprisen har steget så mye nå, du kunne med fordel hatt litt raskere ram. PC5300-PC6400. Borsett fra det ser oppsettet veldig bra ut. Har du lyst å spare en 1000lapp så gå ned til x1900xt som og yter veldig bra.

 

 

Mvh

lperik

Lenke til kommentar
Delene passer sammen ja. Gode erfaringer både med hovedkort og prosessor, kan trygt anbefales! Synd ramprisen har steget så mye nå, du kunne med fordel hatt litt raskere ram. PC5300-PC6400. Borsett fra det ser oppsettet veldig bra ut. Har du lyst å spare en 1000lapp så gå ned til x1900xt som og yter veldig bra.

 

 

Mvh

lperik

6866995[/snapback]

 

Ja jeg vurderte muligens et PowerColor Radeon X1900XT 256MB da det var litt billigere, er dette kortet ok?. Er det stor ytelseforskjell mellom det og Sapphire Radeon X1900XTX 512MB?

 

Takker for deres svar, dere er hjelpsomme :)

 

EDIT: Da har jeg opdatert listen litt og fått med en harddisk også, kan være greit å ha som systemdisk.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...18-B5A8317910AC

Endret av Strukt
Lenke til kommentar
Er enig i det, ville mye heller gått for det oppsettet jeg har satt opp...

Men nå er det ikke jeg som skal kjøpe da  :p

 

 

Hilsen

Vinci

6867231[/snapback]

Når var det du skulle ha kjøpt oppsettet du satte opp da a? ingenting som er på lager jo...

6867267[/snapback]

 

 

Jøss...

 

Hovedkort: kommer inn 18. september

Strømforsyning: På lager

RAM: 18. september

CPU: På lager

Skjermkort: På lager

Harddisk: På lager

 

 

Synes nå ikke det såg så forferdelig ut... Hadde nå heller ventet et par dager for

å få (en i mine øyne) mye bedre PC...

 

Men som sagt... er ikke jeg som skal kjøpe... prøver bare å hjelpe

 

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Jøss...

 

Hovedkort: kommer inn 18. september

Strømforsyning: På lager

RAM: 18. september

CPU: På lager

Skjermkort: På lager

Harddisk: På lager

 

 

Synes nå ikke det såg så forferdelig ut... Hadde nå heller ventet et par dager for

å få (en i mine øyne) mye bedre PC...

 

Men som sagt... er ikke jeg som skal kjøpe... prøver bare å hjelpe

 

 

 

Hilsen

Vinci

6867312[/snapback]

 

Fra en og samme nettbutikk? isåfall er ikke prisguiden oppdatert. Om man bestiller fra forskjellige nettbutikker blir det jo masse frakt i tillegg.

Lenke til kommentar
Jøss...

 

Hovedkort: kommer inn 18. september

Strømforsyning: På lager

RAM: 18. september

CPU: På lager

Skjermkort: På lager

Harddisk: På lager

 

 

Synes nå ikke det såg så forferdelig ut... Hadde nå heller ventet et par dager for

å få (en i mine øyne) mye bedre PC...

 

Men som sagt... er ikke jeg som skal kjøpe... prøver bare å hjelpe

 

 

 

Hilsen

Vinci

6867312[/snapback]

 

Fra en og samme nettbutikk? isåfall er ikke prisguiden oppdatert. Om man bestiller fra forskjellige nettbutikker blir det jo masse frakt i tillegg.

6867336[/snapback]

 

Ja, alt fra pcutstyr.no... som jeg har skrevet til deg i en annen post, så kan det være lurt å faktisk sjekke på pcutstyr.no før du kommer med sånne kommentarer.

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Ja, alt fra pcutstyr.no... som jeg har skrevet til deg i en annen post, så kan det være lurt å faktisk sjekke på pcutstyr.no før du kommer med sånne kommentarer.

 

 

Hilsen

Vinci

6867357[/snapback]

Hah, har vi en liten frekkas her! :cool:

 

Uansett, tittet kun på prisguiden, men da vet jeg til en annen gang at den ikke er til å stole på! (hvorfor bruke den da egentlig?) Er alt inne på pcutstyr iløpet av kort tid er det jo selvfølgelig vel å bra det, var ett godt oppsett.

 

ha en fin helg ;)

Lenke til kommentar

Hehe, man må sette seg i respekt vettu :tease:

 

Ble bare litt irritert når du var på hver post jeg skrev og sa at det var lenge til

den kunne bestilles hehe

 

Men det stemmer det, prisguiden er ikke oppdatert desverre. Så det lønner seg alltid å sjekke på de forskjellige nettbutikkenes egne sider om de faktisk har de forskjellige komponentene på lager eller ikke.

 

 

Ha en god helg ja :D

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Minnet er ikke feil nei, det er bare ikke så veldig bra... spesielt ikke hvis du skal klokke noe.

 

Hvis du har tenkt å klokke, så hadde jeg byttet på bestillingen til

Corsair 5400 CL4, som koster litt ekstra...

 

Edit: link http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312023

 

Var såpass sliten forskjell i pris, at jeg vil anbefale den rammen uansett om du skal klokke eller ikke.

 

Hilsen

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar
Synd ramprisen har steget så mye nå, du kunne med fordel hatt litt raskere ram. PC5300-PC6400.

6866995[/snapback]

 

Her er årsaken.. Leveransen av HK økte med 9,9 % i august, og fortsetter samme trend i september og juleproduksjonen til OEM leverandører er på gang. Og prisen på DDR2 har steget mer enn DDR.

 

Tydelig at C2D og AM2 har hatt innvirkning på markedet.

 

Ellers enig at PC4200 er litt "slappe minnebrikker" til den løsningen.

Lenke til kommentar
For å spare noen hundrelapper så trenger du neppe så stor strømforsyning...

6867717[/snapback]

 

Tenkte på fremtiden jeg, skjermkort osv vil bare dra mer og mer strøm, kan være greit å ha en strømforsyning som du ikke trenger å bytte ut hver gang du oppgraderer noe.

 

Uansett så fikk jeg delene igår, maskinen fungerer knirkefritt. Jeg la den kjøre Prime95 på ene coren og folding@home på andre coren over natta og den kræsjet ikke eller hang. Nå får den fortsette til jeg kommer hjem fra jobb og er den igang da så anser jeg den som stabil.

 

Minnet virket helt ok forresten, men jeg regner med at det ikke er så mye rom for overklokking.

 

Er meget fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...