Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse AMD?(am2)


thomdag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Forskjellen mellom de to prosessorene er at den ene kun har èn kjerne, og den andre har to - det er absolutt å anbefale å gå for den med to kjerner.

 

Handlevognen din kan jeg ikke se, for du har ikke tillatt andre å se den.

Dette kan du velge i handlevognen din.

 

EDIT: Prosessoren som har "X2" i navnet er den med to kjerner ;)

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar

Enkeltkjerneprosessoren vil gi bedre ytelse i programvare som ikke støtter dobbelkjerne enn den andre, siden ytelsen per kjerne er bedre. Mens i programvare som støtter dobbelkjerne vil X2-cpuen ha en stor fordel. Desverre er det veldig lite slik programvare så langt.

 

Så spørsmålet er hva slags programvare du skal kjøre.

 

Jeg ville byttet strømforsyningen i oppsettet, siden den ikke er god. Bytt for eksempel til Forton/Source 400W, eller merker som Hiper, Mist og Seasonic. Det var også en som sa at merket "Tagan" skal være bra.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Enkeltkjerneprosessoren vil gi bedre ytelse i programvare som ikke støtter dobbelkjerne enn den andre, siden ytelsen per kjerne er bedre. Mens i programvare som støtter dobbelkjerne vil X2-cpuen ha en stor fordel. Desverre er det veldig lite slik programvare så langt.

 

Så spørsmålet er hva slags programvare du skal kjøre.

 

Jeg ville byttet strømforsyningen i oppsettet, siden den ikke er god. Bytt for eksempel til Forton/Source 400W, eller merker som Hiper, Mist og Seasonic. Det var også en som sa at merket "Tagan" skal være bra.

 

Hilsen,

efikkan.

6865558[/snapback]

 

jeg skal bruke pc til gaming av counter strike og battlefield 2.. og er det ikke greit og bare ha en kjerne sia det er billigst?

Lenke til kommentar
Enkeltkjerneprosessoren vil gi bedre ytelse i programvare som ikke støtter dobbelkjerne enn den andre, siden ytelsen per kjerne er bedre. Mens i programvare som støtter dobbelkjerne vil X2-cpuen ha en stor fordel. Desverre er det veldig lite slik programvare så langt.

 

Så spørsmålet er hva slags programvare du skal kjøre.

 

Jeg ville byttet strømforsyningen i oppsettet, siden den ikke er god. Bytt for eksempel til Forton/Source 400W, eller merker som Hiper, Mist og Seasonic. Det var også en som sa at merket "Tagan" skal være bra.

 

Hilsen,

efikkan.

6865558[/snapback]

 

jeg skal bruke pc til gaming av counter strike og battlefield 2.. og er det ikke greit og bare ha en kjerne sia det er billigst?

6868652[/snapback]

Med slike spill får du ivertfall ikke nytte av dobbelkjerne. Og enkeltkjerne 3800+ vil holde lenge for slike spill. Så kanskje du skal kjøpe den og heller bytte når du trenger mer kraft?
Lenke til kommentar
Enkeltkjerneprosessoren vil gi bedre ytelse i programvare som ikke støtter dobbelkjerne enn den andre, siden ytelsen per kjerne er bedre. Mens i programvare som støtter dobbelkjerne vil X2-cpuen ha en stor fordel. Desverre er det veldig lite slik programvare så langt.

 

Så spørsmålet er hva slags programvare du skal kjøre.

 

Jeg ville byttet strømforsyningen i oppsettet, siden den ikke er god. Bytt for eksempel til Forton/Source 400W, eller merker som Hiper, Mist og Seasonic. Det var også en som sa at merket "Tagan" skal være bra.

 

Hilsen,

efikkan.

6865558[/snapback]

 

jeg skal bruke pc til gaming av counter strike og battlefield 2.. og er det ikke greit og bare ha en kjerne sia det er billigst?

6868652[/snapback]

Med slike spill får du ivertfall ikke nytte av dobbelkjerne. Og enkeltkjerne 3800+ vil holde lenge for slike spill. Så kanskje du skal kjøpe den og heller bytte når du trenger mer kraft?

6874138[/snapback]

 

 

ja jeg gjør det, så kjøper jeg en bedre strømforsyning ;):thumbup: eller trenger jeg en bedre strømforsyning vist jeg går for 3800+ ?

Endret av thomdag
Lenke til kommentar

At man ikke får nytte av dobbeltkjerne i slike spill er rent tullprat. Selv om ikke spillet støtter dobbeltkjerne og drar nytte av det, vil du uansett ha en kjerne ekstra som avbelaster maskinen med programmer som kjører i bakgrunnen av spillet.

 

Windows XP (Home og Pro) klarer jo helt fint å fordele last mellom to kjerner som gjør at generell ytelse blir bedre ved all multitasking.

Lenke til kommentar
At man ikke får nytte av dobbeltkjerne i slike spill er rent tullprat. Selv om ikke spillet støtter dobbeltkjerne og drar nytte av det, vil du uansett ha en kjerne ekstra som avbelaster maskinen med programmer som kjører i bakgrunnen av spillet.

 

Windows XP (Home og Pro) klarer jo helt fint å fordele last mellom to kjerner som gjør at generell ytelse blir bedre ved all multitasking.

6874306[/snapback]

 

men vist jeg kjøper dobbelkjerne trenger jeg bedre strømforsyning?

Lenke til kommentar
Hvor mye kan man overklokke amd 3800 x2 ?

6875382[/snapback]

Det variérer svært mye. Alt fra 2,4GHz til 3,0 GHz er ikke uvanlig. Det forutsetter et hovedkort og minne som er godt egnet til overklokking. Kjøling er også viktig.

6875531[/snapback]

 

2,4 holder mye synes no jeg :thumbup:

 

edit: har byttet til et billigere kabinett ;)

Endret av thomdag
Lenke til kommentar
Battlefield 2 drar ifølge papirene ikke nytte av dobbelkjerne, men en del tester har bevist det motsatte.

 

Og nei, du trenger ikke bedre strømforsyning med dobbelkjerne.

 

Dobbelkjerne er meget nyttig også hvis du vil ha programmer kjørende i bakgrunnen mens du spiller.

6876205[/snapback]

 

 

oki takk nå vet jeg at jeg ikke trenger bedre strømforsyning ;):thumbup:

Lenke til kommentar

du bør nok bytte strømforskyninga uansett, den der har nemlig kun 20 pin atx kontakt, og siden en 20 til 24 pin overgang ikke funker like bra som en psu som har 24 pin fra start av så er det lurere å velge en annen.

 

hiper 480 watt f.eks er et godt valg. mist, seasonic og ocz er også psuer med høy ytelse/kvalitet.

Lenke til kommentar
du bør nok bytte strømforskyninga uansett, den der har nemlig kun 20 pin atx kontakt, og siden en 20 til 24 pin overgang ikke funker like bra som en psu som har 24 pin fra start av så er det lurere å velge en annen.

 

hiper 480 watt f.eks er et godt valg. mist, seasonic og ocz er også psuer med høy ytelse/kvalitet.

6878041[/snapback]

 

 

her https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34619

 

bedre nå?

Lenke til kommentar
du bør nok bytte strømforskyninga uansett, den der har nemlig kun 20 pin atx kontakt, og siden en 20 til 24 pin overgang ikke funker like bra som en psu som har 24 pin fra start av så er det lurere å velge en annen.

 

hiper 480 watt f.eks er et godt valg. mist, seasonic og ocz er også psuer med høy ytelse/kvalitet.

6878041[/snapback]

 

 

her https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34619

 

bedre nå?

6879603[/snapback]

Ja det er veldig bra.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...