Gå til innhold

NWN - spille med eller uten exp.-pakkene?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg ble overtalt av en på EBgames til å kjøpe Neverwinter Nights i dag. Jeg har aldri spilt det før. Siden jeg først skulle kjøpe det, så kjøpe jeg like greit en deluxepakke med to exp.-utgaver i.

 

Spørsmålet mitt er da om utvidelsene er en "fortsettelse" på historien, eller om det bare er nye karakterer, våpen etc.

Hvis ikke det er en fortsettelse, er det verdt å legge dem inn og spille dem sammen med orginalen, eller er de bare elendige?

 

- Plomma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shadows of Undrentide og Hordes of the Underdark henger på en måte sammen, da du i sistnevnte møter igjen mange av de du traff på i SoU. Men hovedcampaignen i Neverwinter Nights har ikke noe å gjøre med dem. Det er forøvrig noen forbedringer i utvidelsepakkene som flere våpen, spells, fiender/monstre etc. I HotU så kan man også levle opp til 40, i motsetning til lvl 20 som i de to første. Finnes mer også, men husker ikke alt i farta.

Lenke til kommentar

Øy!

"Hvis jeg får tid"?

 

Her må du prioritere!

 

Installer i dag og sett i gang! Dette er det beste spillet på mange år og du har begrenset tid til å spille gjennom det før toeren kommer om 31 dager (eller så).

Husk å hente ned de feteste modulene fra nwvault.ign.com når du er ferdig med den offisielle delen.

Du kommer ikke til å angre, mann!

Lenke til kommentar

Originalt NWN var vel egentlig ... utrolig kjipt. Elendig story, kjipt, repetivt gameplay og (tror jeg) 10 ganger så mye slåssing som det burde være, noe som gjorde hele greia til en sammenhengende, meningsløs grind der alle kampene var for lette og ingen kamper ga noen som helst tilfredsstillelse når du vant.

 

Så ja, hvis du skipper rett på SoU og HotU, er det ikke noe stort tap. :thumbup:

Lenke til kommentar
Originalt NWN var vel egentlig ... utrolig kjipt. Elendig story, kjipt, repetivt gameplay og (tror jeg) 10 ganger så mye slåssing som det burde være, noe som gjorde hele greia til en sammenhengende, meningsløs grind der alle kampene var for lette og ingen kamper ga noen som helst tilfredsstillelse når du vant.

 

Så ja, hvis du skipper rett på SoU og HotU, er det ikke noe stort tap.

 

Hør, hør! Orginal NWN var vel stort sett motoren + sandkassa med en krampeaktig campain slengt på i siste liten. På tillegspakkene har det gjort en mye bedre jobb synes jeg :).

Lenke til kommentar

Spilte gjennom hele selv, men når du tenker over det er det jo akkurat det samme opplegget igjen og igjen og igjen.

 

Kapittel 1: Finn disse fire ingrediensene i hvert sitt distrikt med hver sin fiendetype!

Kapittel 2: Finn disse bevisene i hvert sitt område, ofte med gjennomgående fiendetyper!

Kapittel 3: Finn tre Words of Power i hvert sitt område!

Kapittel 4: Finn diverse ting i hvert sitt område!

 

Og så så klart alle småoppdragene med "Jeg har mistet x, kan du (drepe y og) hente x til meg?".

 

Alt i alt går du ikke glipp av noe stort.

Endret av Arang
Lenke til kommentar
Øy!

"Hvis jeg får tid"?

 

Her må du prioritere!

 

Installer i dag og sett i gang! Dette er det beste spillet på mange år og du har begrenset tid til å spille gjennom det før toeren kommer om 31 dager (eller så).

Husk å hente ned de feteste modulene fra nwvault.ign.com når du er ferdig med den offisielle delen.

Du kommer ikke til å angre, mann!

6876753[/snapback]

Hehe, takk for tipset.

Tror jeg fortsetter å prioritere studiene, men jeg skal kaste meg over det snart.

 

Vil NWN 2 fortsette på historien til det første? Er det, i så fall, ikke greit å ha spilt igjennom det først?

Kommer nok til å spille igjennom orginalen først uansett.

Lenke til kommentar

Eller skip dette spillet og gå for Baldurs Gate, Baldurs Gate 2 og Throne of Bhaal. Beste SP spill laget for PC.

 

NWN skuffet meg stort, det kan være 3D og den elendige repetive hack&slash slossingen. Eller ingen personlighets utvikling i spillet slikt BG2 klarte så fortreffende bra.

Jeg håper dem klarer å få NWN 2 bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...