Gå til innhold

Må man ha pass for å reise til London?


Bytex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er nødt til å ha pass for å reise. I ditt tilfelle kan nødpass være en mulighet, det er dog nokså dyrt.

Nødpass

Dersom du trenger nytt pass meget raskt, f.eks dersom du har forlagt/glemt passet og derfor ikke kan benytte dette på en nært forestående reise, kan nødpass utstedes. Nødpass er kun gyldige for den enkelte reise, og har samme gebyr som ordinært pass. Nødpasset skal innleveres politiet etter reisens slutt.

http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=57

Lenke til kommentar
Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Agreement

England er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise.

6876452[/snapback]

Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas :p (iallfall fra Norge)

6876457[/snapback]

 

Men hva skal du med passet ditt når det ikke er noen som krever at du viser det fram?

Lenke til kommentar
Reiser til Schengen-land utenfor Norden – ha alltid passet med

 

Myndighetene i Schengen-land forlanger at enhver skal kunne fremvise offisiell legitimasjon med angivelse av statsborgerskap. Til tross for passfrihet i Schengen-avtalen må derfor norske statsborgere ha med pass på reise innen Schengen-området (unntatt i Norden). På flyplasser og ved grensekontroll i Schengen-land kan norske borgere uten pass nektes adgang til fly og andre transportmidler.  Man bør derfor alltid ha med gyldig pass på reiser i Schengen-landene.

 

Jeg kan være med på at loven åpner for at det er mulig å reise uten pass, men i praksis så er man lite lur om man velger å fly uten å medbringe pass.

 

I trådstarters tilfelle, er det umulig å fly uten pass.

Lenke til kommentar
Jeg kan være med på at loven åpner for at det er mulig å reise uten pass, men i praksis så er man lite lur om man velger å fly uten å medbringe pass.

 

I trådstarters tilfelle, er det umulig å fly uten pass.

6880862[/snapback]

Du påsto at man måtte ha pass for å fly - jeg sa jeg hadde flydd uten pass. Om det var smart eller ikke kan man si hva man vil om - det bød ikke på noen problemer for meg.

 

Og for å være litt on-topic: Ja, man ha pass for å fly til London.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Så du sier at du ikke viste frem pass (eller oppga passnummer) hverken da du kjøpte billetter, forlot oslo eller ankom Nederland?

6881504[/snapback]

Korrekt. Heller ikke da jeg forlot Nederland eller ankom Oslo.

 

Men nok om det, tråden her handler om hvorvidt man trenger pass for å reise til London, og det har vi vel etablert for lenge siden.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...