Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Veldig tungstartet PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt akuratt det samme hovedkortet. Tenkte siden det var så bilig.

Å når jeg fikk det har fikk jeg akuratt samme problemet! Får ikke bilde på sjermen i det hele! Så ut fra posten på komplett at du hadde fixet det! Kan du kanskje gi meg og en hjelpene hånd ?

 

:p

Lenke til kommentar
Prøv å resette cmosen. Enten med å ta ut batteriet i ca. 20 sec eller slette med jumper. Det er også en knapp for sletting av cmos på noen hovedkort.

7141818[/snapback]

 

Prøvde nettopp dette. Noen ganger når jeg restarter den begynner speaker å hyle me lange pipt. Sjermen vil aldri på. Har ingen anelse om hva som kan ver galt.

Har bygget mangen pcer før å di har alltid funket! Andre forslag ?

Lenke til kommentar
Prøv å resette cmosen. Enten med å ta ut batteriet i ca. 20 sec eller slette med jumper. Det er også en knapp for sletting av cmos på noen hovedkort.

7141818[/snapback]

 

Prøvde nettopp dette. Noen ganger når jeg restarter den begynner speaker å hyle me lange pipt. Sjermen vil aldri på. Har ingen anelse om hva som kan ver galt.

Har bygget mangen pcer før å di har alltid funket! Andre forslag ?

7141867[/snapback]

 

Det funket fjell i en liten stund, men nå er det akkurat det samme!

Har lært meg å leve med det.

Skal du slå av strømmen på er det vanskelig å få start på det igjen.

Har funnet ut at det starter hvis jeg slår av strømmen helt på det en liten stund og så prøver å starte det, da er det større sjanse for at det kommer bilde

 

Slår jeg den av når jeg legger meg, starten den alltid på først forsøk når jeg slår den på om morgenen

 

Har ikke tenkt å sende det inn før jeg ser at de ikke selger det lengre, så satse på at de sender et annet med samme spec.

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Det funket fjell i en liten stund, men nå er det akkurat det samme!

Har lært meg å leve med det.

Skal du slå av strømmen på er det vanskelig å få start på det igjen.

Har funnet ut at det starter hvis jeg slår av strømmen helt på det en liten stund og så prøver å starte det, da er det større sjanse for at det kommer bilde

 

Slår jeg den av når jeg legger meg, starten den alltid på først forsøk når jeg slår den på om morgenen

 

Har ikke tenkt å sende det inn før jeg ser at de ikke selger det lengre, så satse på at de sender et annet med samme spec.

7144039[/snapback]

 

 

Jeg har på følesle av at min 400 W strømforsyning er for liten. Kan dette vere svare på hvorfor jeg ikke får på sjermen på maskinen min? Jeg ser at sjermen reagerer når jeg skrur på pcen og når jeg skrur den av igjen, men ingenting på sjermen! Eller noe annen me strømmen?

Lenke til kommentar
Hvis det nye hovedkortet har annet chipset på du legge inn riktige drivere  :hmm:

7147255[/snapback]

 

Dette har ingen ting med de første stegene i oppstarten å gjøre. Drivere kommer ikke inn i bildet før operativsystemet begynner å kjøre.

 

Jeg hadde det samme problemet med min pc før. Jeg måtte prøve å starte den mange ganger før det kom bilde på skjermen.

Det jeg gjorde var:

 

La pcen stå uten strøm en stund (et par timer)

 

Resette cmos

 

Flashe biosen til skjermkortet

 

Jeg koblet også fra alle kabler og kort og satt det inn igjen.

 

Jeg vet ikke hvilke av disse tingene fikset problemet mitt, men jeg har aldri hatt dette problemet i ettertid

Lenke til kommentar
Hvis det nye hovedkortet har annet chipset på du legge inn riktige drivere  :hmm:

7147255[/snapback]

 

Dette har ingen ting med de første stegene i oppstarten å gjøre. Drivere kommer ikke inn i bildet før operativsystemet begynner å kjøre.

 

Jeg hadde det samme problemet med min pc før. Jeg måtte prøve å starte den mange ganger før det kom bilde på skjermen.

Det jeg gjorde var:

 

La pcen stå uten strøm en stund (et par timer)

 

Resette cmos

 

Flashe biosen til skjermkortet

 

Jeg koblet også fra alle kabler og kort og satt det inn igjen.

 

Jeg vet ikke hvilke av disse tingene fikset problemet mitt, men jeg har aldri hatt dette problemet i ettertid

7148820[/snapback]

 

 

Hvordan flasher man biosen til sjermkorte! :S ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...