Gå til innhold

HW-Lan 06: HLTV Hvem provider det?


endless

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og bugger som bare juling... :S

Sett opp lokalt det er linje til det....

6849253[/snapback]

 

 

men er det 80 dual xeon der?

 

krever nemelig NOK så mye cpu kraft samt info samt erfaring for og drive med HLTV for at alle som ønsker og se på det skal kunne se.. nevn et evnt i verden som setter opp HLTV selv for specs på utsiden.. internt er noe annet.. der er jeg enig i at en liten p4 med 2gb ram mer en nok gjør jobben del vil si 1000 slots ca. Men kommer det top lan fra hele europa samt asia som trekkes av en pengesum på 50 tusen NOK vil flere en dem på lanet se hltv..

 

Bugger? hltv er en stor BUG i seg selv siste version av HLTV kom ut en gang i 2002 tar jeg ikke helt feil litt forbehold om den valve har aldri lakt mye fokus på HLTV bare se SourceTV som skal være bra og nytt det er ikke veldig BUGG fritt i det heletatt. Eneste måten man får HLTV for cs 1.6 bedre er og kjøre updaterates høyere samt en del andre settings men dette gjør at HLTV servere bruker 80% mer CPU og derfor bli umulig og hoste 80 tusen slots laggfritt..

 

Håper dette forklarte for deg hvorfor det finnes provider som HLTV.org :)

Lenke til kommentar

haha, du tror virkelig ikke at du trenger 80 dual xeon cpu'er for å drive hltv servere? vet du hvor mange hltv'er du kan fyre opp på en dual xeon? uansett, skal man ta hltv fra første innledene runde? tviler på at det blir så sinnsykt mange lag uansett, i tillegg tviler jeg på at alt blir spillt samtidlig.. neidu.. tror nok de har nok datakraft til å klare dette selv...

 

*edit, du trenger ikke 1000slots fra første runde you know... tviler på at så mange gidder å se kongene av norge vs dalai lama

 

Det er kanskje først i kvart, semi.. det begynner å bli interresant...

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
haha, du tror virkelig ikke at du trenger 80 dual xeon cpu'er for å drive hltv servere? vet du hvor mange hltv'er du kan fyre opp på en dual xeon? uansett, skal man ta hltv fra første innledene runde? tviler på at det blir så sinnsykt mange lag uansett, i tillegg tviler jeg på at alt blir spillt samtidlig.. neidu.. tror nok de har nok datakraft til å klare dette selv...

 

*edit, du trenger ikke 1000slots fra første runde you know... tviler på at så mange gidder å se kongene av norge vs dalai lama

 

Det er kanskje først i kvart, semi.. det begynner å bli interresant...

6849496[/snapback]

 

1, Jeg tenker på kapasiteten til hltv.org jeg 2, Og jo dem har 80 slike og man kan kun kjøre ca 2500 slots pr server vis alle slots er i bruk hvis ikke kan man kjøre flere 256 slots der mindre slots brukers. 3, Ja jeg vet godt hva HLTV gjør og ikke gjør 4, HLTV lokalt vil ikke lagge for lokale brukere men for brukere i usa og mellom europa vil det bli problemer. 5, Vitsen med hltv.org er ikke at demn klarer det selv virsen er som sakt at andre tar seg av dette som har drivi med det i årevis og har mer erfaring en noen andre på dette i verden faktisk. grunne til at WCG, CPL, ESL, Clanbase osv bruker HLTV.org er jo erfaringa dem har med dette. Er på ingne måte datakrafen jeg tviler på men om game crew har tid.. da er dette i såfall det eneste gamecrew på mange år som klarer og ta dette samt holde en bra compo. Sier litt da andre ikke gjør det kun fordi det er mye jobb og drive med det..

 

 

Nei tror du jeg er gal 1000 slots alt i alt da.. lokalt tenke jeg.. det er nok alt man trenger og 20% av det vil bli brukt tenke rjeg.. det er overkill..

 

Jeg vil bare legge til at jeg vet faktisk hva jeg prater om og hvis du har lest noe annet så ber jeg teste dette i forhold der HLTV sertvere blir brukt.

 

Mulig jeg blir litt inhabil jeg spør bare et spørsmåk jeg ønsker bare bra HLTV på et gamer event soms kal være bra i norge.. ønsker det jo en go fremtid.. veldig dumt og gjøre små feil som øddelegger for veldig mange som mulignes ønsker og dra på lanet hvis det skal holdes i fremtiden og.. ER NOK OG TENKE PÅ NÅR det kommer til lan..

 

 

edit: 256 ikke 265

Endret av endless
Lenke til kommentar
Jeg ble kontaktet av HLTV.org på IRC, vedr dette. Jeg forklarte kort hvordan vi har tenkt oss streaming osv, og ba han komme med informasjon/innspill. Så ble det helt stille.  :hrm:

6852964[/snapback]

 

Jeg har gitt dine ord videre.. han sier han har sendt deg mail.. og at du skulle ta det opp i et møte...

 

 

resten klarer vel dere og ordne opp i :)

 

 

Jeg ønsker bare bra HLTV coverage av lanet..

Lenke til kommentar
Og bugger som bare juling... :S

Sett opp lokalt det er linje til det....

6849253[/snapback]

 

 

men er det 80 dual xeon der?

 

krever nemelig NOK så mye cpu kraft samt info samt erfaring for og drive med HLTV for at alle som ønsker og se på det skal kunne se.. nevn et evnt i verden som setter opp HLTV selv for specs på utsiden.. internt er noe annet.. der er jeg enig i at en liten p4 med 2gb ram mer en nok gjør jobben del vil si 1000 slots ca. Men kommer det top lan fra hele europa samt asia som trekkes av en pengesum på 50 tusen NOK vil flere en dem på lanet se hltv..

6849342[/snapback]

På TG03 kjørte vi HLTV internt med rundt 5000 spectators (både internt og eksternt) på én server som ikke vær særskilt kraftig. Fungerte smertefritt det. Dog jeg er enig i at det sikkert er lettere å "outsource" dette til HLTV-gutta som har gjort dette 23423 ganger før. ;)

Lenke til kommentar
På TG03 kjørte vi HLTV internt med rundt 5000 spectators (både internt og eksternt) på én server som ikke vær særskilt kraftig. Fungerte smertefritt det. Dog jeg er enig i at det sikkert er lettere å "outsource" dette til HLTV-gutta som har gjort dette 23423 ganger før. ;)

6859277[/snapback]

 

Gjorde det i tg04 tg05 og tg06 dette vet jeg fordi det var jeg som gjorde det..

 

Kvalitet er det som teller det var vel aldri 5000 stk på den hltven i under tg03 så vit jeg husker eller?

Lenke til kommentar
Gjorde det i tg04 tg05 og tg06 dette vet jeg fordi det var jeg som gjorde det..

 

Kvalitet er det som teller det var vel aldri 5000 stk på den hltven i under tg03 så vit jeg husker eller?

6861203[/snapback]

Jo, og det var den tiden der hver HLTV kun støttet 255 klienter så man måtte kjøre opp x antall prosesser for å støtte nok brukere. Dette var da HLTV var relativt nytt og du kan tro jeg ble sjokkert når jeg plutselig så 10 slike HLTV-servere bli fulle lenge før finalene hadde begynt. Det var da jeg måtte sette opp 10 til. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har gitt dine ord videre.. han sier han har sendt deg mail.. og at du skulle ta det opp i et møte...

 

 

resten klarer vel dere og ordne opp i :)

 

 

Jeg ønsker bare bra HLTV coverage av lanet..

6853100[/snapback]

 

Ja hadde visst blitt en "misshap" der. :) Dette skal vi fikse.

6874720[/snapback]

 

 

tror det vil gå veldig bra jeg og..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...