Gå til innhold

erfaringer m/ intel inspiron 9400 m/ core 2 duo


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

hadde vært kjekt å bare hørt folks erfaringer. :roll:

 

bestilte meg nettopp en intel 9400 inspiron selv med nevneverdige data:

2GB 667MHz minne, T7200 core 2 duo prossesor og ATi radeon X1400 skjermkort. :ermm:

 

lurer på om jeg heller skulle tatt nvidia sitt 9700 GS skjermkort.. :hmm:

 

noen som har tatt på en sånn ny fin dell med dobbelkjerne? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier meg enig med apwr.

 

Si meg Jada-Jada, hvor mye taper man hvis han f.eks selger pcen om 3-5 års tid? Er litt interessert i å vite det.

 

Det er vel ikke mange her som tenker på å kjøpe en pc med tanke på å selge den videre for å tjene penger?

6850028[/snapback]

 

For det første så er det ikke mange for tiden som har en bærbar maskin i 5 år...."du har vel minst hatt 4-5 forskjellige maskiner selv de 3 siste årene"

 

For det andre så selges Dell 9300 maskiner med dårlige skjermkort for rundt 5000,-og de med GO6800 selges for rundt 8000,- (se litt i brukmarkede)

 

Hvor lett tror du det blir å selge en 9400 med X1400 om feks 3 år og hvor mye tror du at du får igjen?

 

Hva er prisforskjellen i dag på disse kortene? 1500? Vel de 1500,- blir fort 3-4000,-forskjell ved videresalg...(tenk laaangsiktig)

 

Og hvem i H vil ha et drog av en Dell 9400 med X1400 om 3-5 år :hmm: (dette skal liksom være en desktoperstatter...)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Skal du spille mye på den blir nok Ati kortet får svakt! Hvis du enda kan velge hadde jeg definitivt gått for 7900 GS kortet!

6846764[/snapback]

 

 

Venter sjøl på denne, og meine absolutt at du burde tatt 7900gs kortet i steden for x1400 spesielt ettersom du har et såpass bra oppsett ellers

6846768[/snapback]

 

 

Hvis den skal brukes til noe spilling ville jeg gått for 7900GS kortet, siden det er et veldig bra skjermkort. X1400 er veldig svakt til å være på en maskin med en 17" skjerm, hvis det skal spilles.

6846976[/snapback]

 

 

Er bare et skjermkort som hører hjemme i en 9400 maskin etter min mening og det er selvsagt GO7900GS samt jeg tror du taper MYE penger når du selger den videre med et svakt skjermkort... "9400 er tross alt en desktoperstatter"

6849082[/snapback]

 

 

Høres ut som et ALVORLIG overkill med den prosessoren og et så fissent skjermkort, dersom du har planer om å gjøre noe som helst 3D-arbeid.  :nei:

6849182[/snapback]

 

 

Her må trådstarter presisere bruksområde før vi kan uttale oss om skjermkortvalg.

Ingen spilling = X1400 = sparte penger :)

6849535[/snapback]

 

 

*telle*

 

6 Poster som sier akkuratt det samme jo :thumbs:

 

 

Uansett, oppsettet så rått nok ut det!

 

Hva slags fart og størrelse på harddisken?

Endret av Zepthyr
Lenke til kommentar
hadde vært kjekt å bare hørt folks erfaringer.  :roll:

 

bestilte meg nettopp en intel 9400 inspiron selv med nevneverdige data:

2GB 667MHz minne, T7200 core 2 duo prossesor og ATi radeon X1400 skjermkort.  :ermm: 

 

lurer på om jeg heller skulle tatt nvidia sitt 9700 GS skjermkort..  :hmm:

 

noen som har tatt på en sånn ny fin dell med dobbelkjerne?  :whistle:

6845423[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

Hvor fikk du speca 9400'en med Core 2 Duo CPU ? Ringte du Dell eller fant det på web siden ? Dinner bare T2300E og T2400 på Web'en

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Her må trådstarter presisere bruksområde før vi kan uttale oss om skjermkortvalg.

Ingen spilling = X1400 = sparte penger :)

6849535[/snapback]

 

nei.. :hmm: jeg tenkte igrunn ikke å spille så mye. om det skal være noe blir det vel noe battlefield eller noe sånt. jeg driver en del med foto og video.

jeg begynner å angre litt. :hrm: nå er den visst forsinka og jeg får den ikke før 27.. jeg kan sikkert endre noe enda. *ringe å høre*. :dontgetit:

 

men det blir liksom 17000kr da og det er mye penger.. skjønner hva dere mener, 2.-hånds-greia..

 

til du som lurte: 120gb harddisk med 5600rpm..

 

takker for alle svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...