Gå til innhold

Nytt spørsmål til alle kristne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eneste svar jeg gidder å gi deg er: Tror du at om du gjør sjakkmatt på meg, så forsvinner Gud?

Om du ikke ønsker å tro på Gud, vil ingenting jeg sier få deg til å tro!

Tro på Gud får man når man søker han!

6967041[/snapback]

 

 

Nei det tror jeg ikke, for da kommer nestemann som er enda mer kristen og sier at du har tolket feil, og han tolker rett, osv osv :no:

6967074[/snapback]

 

Om du skal vite om du har melk i kjøleskapet ( og du ikke vet om du har..) Går du til naboen å spør om hva han tror? Finn det ut sjøl!

Nå er jeg trøtt å går til ro. Så får du vel tro hva du vil, da...

Lenke til kommentar
Så gud har altså ikke skapt alle barna, som det står i bibelen  :hmm:

 

Nå ble jeg litt forrvirret her  :dontgetit:

6967122[/snapback]

Hvis du tror på alt som står i bibelen så er du faen meg ikke stort smartere en paven da!

 

EDIT:

Gud ga mennesket fri vilje, derfor startes det kriger og mennesker blir torturert og undertrykket.

Og gud velger å ikke gripe inn fordi han mener at menneskene har fri vilje.

Det er mitt livssyn, og det er vel derfor jeg ikke tillber gud :p

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Tror du går mot dine egne prinsipper dixi. Du sier du trenger bevis for å tro noe, men at du trenger tro for å "se" disse bevisene. Med den logikken har du trodd før du har sett bevisene og dermed gått imot dine egne prinsipper. Som gjør det til en... hykler?

6967020[/snapback]

Å tro er å vite!

Norsk ordbok er uenig med deg.

troordbokvn4.th.jpg

Forresten syns jeg du er feig som kaller meg hykler. Dårlig måte å argumentere på, men har man dårlige argumenter så tyr man til det man har...

Jeg kaller en dør for en dør, når du slutter å være en dør skal jeg slutte å kalle deg det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor skal man absolutt finne gud ?

Hvorfor kan ikke gud komme til oss, og frelse\omvende ?

6848468[/snapback]

 

kanskje han gjør deet hver dag?

Noen gang tenkt på at mannen som deler ut kristen lektyre (jehovas vitne folkene) kanskje er en del av guds apperat?

6967325[/snapback]

 

Ja, eller den tiggeren som står på gaten ... :yes:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man absolutt finne gud ?

Hvorfor kan ikke gud komme til oss, og frelse\omvende ?

6848468[/snapback]

 

kanskje han gjør deet hver dag?

Noen gang tenkt på at mannen som deler ut kristen lektyre (jehovas vitne folkene) kanskje er en del av guds apperat?

6967325[/snapback]

 

Ja, eller den tiggeren som står på gaten ... :yes:

6967339[/snapback]

 

eller den kommentaren...

Lenke til kommentar
Hvorfor kommer man ikke til himmelen viss gud tilgir alt?... :whistle:

Hvem skapte gud?

6966631[/snapback]

 

 

Om du går til Gud og ber han tilgi deg, så tilgir han deg! Men om du ikke bryr deg om Gud i det her livet, hvorfor skal Gud tro at du bryr deg i det neste?

 

Og den som skapte Gud, hvem skapte den da?... Åja! Noen skapte den som skapte Gud! Der har vi det :ermm:

6966708[/snapback]

 

Pga jeg ville gjerne hatt noen ord og svar av han...

Viss jeg går til helvete og innser hva jeg har gjort og ber om tilgivelse, får jeg det da?

Viss jeg ikke tror på han og ber om tilgivelse for det, uten å tro på han, tilgir han meg da?

 

:)

Lenke til kommentar

Forstår egentlig ikke at denne tråden får leve. Det handler om tro, enten så tror du, eller så tror du ikke. De patetiske forsøkene fra de ikke-troende på å omvende de troende med diverse svada om vitenskap og fakta, virker ikke. Religion har vært til stede siden tidenes morgen, og kommer heller ikke til å forsvinne.

 

De "ondes" problem ("Hvis det finnes en gud, hvorfor lar han alle de fæle tingene skje i verden".) Har vært diskutert omtrent like lenge som religion har eksistert, og det finnes intet svar på det. Lev med det. Vi ikke-troende kan stille det spørsmålet så lenge vi vil, men det kommer ikke til å bli færre religiøse av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...