Gå til innhold

Ditt forhold til alkohol


-Petter-

Anbefalte innlegg

Jeg er meget glad i en kald pils til pizzaen og en god gammel Cognac eller Whisky.

Men drikker meget sjelden pga at jeg er meget opptatt av trening og kost.

Jeg drikker aldri for å «drikke», jeg bruker det heller når jeg skal unne meg litt ekstra. Har andre verdier i livet en å drikke meg drita hver helg og rave rundt på byen som en annen tulling. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror at når vi ikke får lov til å drikke blir det jo egentlig bare mer spennende og godt.

Det er bare irriterende når folk sier "Jeg har aldri drukket og skal aldri gjøre det fordi det er ikke noe  morsomt, og dere er dumme som drikker"

Folk som ikke drikker har jeg like stor respekt for som de som drikker, men de som snakker så stygt om folk som liker å drikke når de ikke har prøvd det selv engang, de vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre. :thumbdown:

7749279[/snapback]

 

Enig, så enig! Er ikke noe galt i å være avholds, såfremt man respekterer andres behov, lyster og synspunkt. Dessuten er det kjekt å ha avholdsvenner, de ender som regel opp som sjåffør!

Lenke til kommentar
Sitter her og lurer på hvordan andres foreldre reagerer på at deres barn drikker når de er under 18 år.

Er blitt bustet 2 ganger nå, og fått mye bråk for dette.  :hrm:

 

Så, er du under 18 og drikker mye ?

Vet foreldrene dine det? :p Og hva sier de til det? :)

 

Føler at de fleste som drikker og er under 18 får lov, men ikke jeg...  :(

6839280[/snapback]

de sier at jeg kan komme til å gjøre mye dumt som jeg angrer på. og de forteller hele tiden om ungdommer som har hoppep ut av verandaen, sovnet i snøen etc. i beruset tillstand.

 

bare jeg kommer meg hjem går det fint å drikke litt. De kan jo ikke gjøre noe mye med det :dontgetit: kanskje noen ganger nekte meg å gå ut.

Lenke til kommentar
Jeg er meget glad i en kald pils til pizzaen og en god gammel Cognac eller Whisky.

Men drikker meget sjelden pga at jeg er meget opptatt av trening og kost.

Jeg drikker aldri for å «drikke», jeg bruker det heller når jeg skal unne meg litt ekstra. Har andre verdier i livet en å drikke meg drita hver helg og rave rundt på byen som en annen tulling.  ;)

7787864[/snapback]

 

enig der, drikke for og drikke er bare dumt. selv drikker jeg sjeldent, en til to ganger i året

 

btw 15 år

Lenke til kommentar

Startet vel og drikke når jeg var 15. Fra jeg var 17-19 drakk jeg stort sett hver helg. Fikk meg en skikkelig skremmer, drakk etter det ikke på 8 måneder. Har etter den perioden vært veldig moderat, men tar meg gjerne flere iskalde på byen.

 

En ting jeg merker spesielt er hvor lett det er for meg og drikke om trening ikke står i hode mitt, er jeg fokusert på trening drikker jeg aldri.

Lenke til kommentar
Vent til russetida ;) En i klassa mi gjorde det. Han syns det virka fornuftig å starte da.

7790081[/snapback]

 

For all del, ikke gjør det. Er bare irriterende med nybegynnere som havner på fjortisfylla først i russetida. Den tida er uansett preget så mye av drikking at jeg synes en bør ha litt erfaring før en kaster seg i det.

 

Å først begynne å drikke i russetida høres både slitsomt og farlig ut..

Lenke til kommentar

Kan godt være individuelt ja. Uttalte meg på bakgrunn av egne erfaringer, noe som ikke alltid egner seg som bakgrunn for generaliseringer. Tviler ikke et sekund på at det var en bra opplevelse for alle parter.

 

Uansett ser jeg ikke noen grunn til å utsette drikkinga til russetida. For all del, ikke misforstå meg, så er det vel og bra å ikke begynne å drikke samtidig som "alle andre", men hvorfor russetida uthever seg som en bedre tid å starte på en for eks. etter fylte 18 år forstår jeg ikke. Bare fordi russefeiringen er en akseptert anledning til å "opponere"?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å ruse meg på alkahol et par ganger, men jeg fant fort ut at det er en svært ubehagelig rus som ikke passer for meg. Hva er egentlig vitsen med å forgifte kroppen sin med noe som gjør deg aggressiv, dum og dårlig dagen etterpå?

 

Alkahol er et fryktelig narkotikum, noe av det verste man kan ruse seg på. Narkomane (alkaholikere) påfører staten enorme avgifter, og viser hva som kan skje om man roter seg bort i fylladrikking.

 

Jeg nyter dog gjerne en god øl til maten, men da for smaken sin skyld.

 

-Erlend

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har begynt å fått litt smaken på vin jeg faktisk (er 16 år), synes det er godt til god mat og gir dessuten en avslappende rus, uten at man trenger å bli dårlig :) Men ellers er det øl og vodka det går i. Foreldene mine vil at jeg skal vente til jeg er 18, men jeg tror ikke de vet så mye om mitt alkoholinntak.. så da går vell alt greit egentlig ;)

Lenke til kommentar

er under 18 og drikker, men ikke for å bli full men heller den grunnen at det blir morsomere og være sammen(ja vi har det morsomt uten drikke også;)

 

har vel et ganske avslappet forhold til alkohol når det gjelder moren min, hun sier bare at det er greit og bryr seg ikke mer.. hun sa en gang at " greit at du er tøff, men ikke vær den tøffeste" noe jeg holder meg etter:)

 

DB

Lenke til kommentar

Begynte først å drikke når jeg var 21. Drakk før, men det var bare sånn 0-2 ganger i året. Nå har jeg kjøpt egen leilighet og de siste 8 ukene har det vært fest der hver lørdag. Må si jeg drikker temmelig mye og havner som oftest på en promille over 2, ofte over 2,5.

 

Vi har en liten tullekonkurranse om å ha høyest promille før vi drar på byen. Ja vi alle skyller munnen og drikker rikelig med vann i 1 minutt og deretter venter 5 min med å blåse. På den måten får vi temmelig riktig måling.

 

Sier ikke at man trenger alkohol for å ha det gøy og jeg absolutt respekterer folk som ikke drikker. Likevel er det litt morro å blant annet spille Buzz - Jungelparty når man er godt brisen. Eller f.eks synge litt med singstar. Har sånn discostrobe og så når man har drukket litt blir det ekstra bra å rocke til Trance/Techno når man bare ser hele verden blinker. Hehe.

 

Så har faktisk ett eget kjøleskap som står i boden i leiligheten som kun er drikkevarer. Kanskje det er grensen mot å bli alkoholiker? :hmm:

 

*edit* Noen leifer.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Begynte først å drikke når jeg var 21. Drakk før, men det var bare sånn 0-2 ganger i året. Nå har jeg kjøpt egen leilighet og de siste 8 ukene har det vært fest der hver lørdag. Må si jeg drikker temmelig mye og havner som oftest på en promille over 2, ofte over 2,5.

8043881[/snapback]

Høres ikke veldig kult ut. Du vet at du kanskje kan bli karakterisert for å være litt "hard på flaska"?

 

Selv drikker jeg en sjelden gang, og da drikker jeg lite. Jeg balanserer, og prøver sjelden å komme meg over 1 i promille (men det hender jo selvsagt).

Hvis man drikker for smakens skyld går det som regel på en dans på roser, men dersom man vil ruse seg, blir det gjerne for mye av det gode, gitt.

Lenke til kommentar
Høres ikke veldig kult ut. Du vet at du kanskje kan bli karakterisert for å være litt "hard på flaska"?

 

 

Ja jeg vet det. Er noe jeg faktisk har tenkt på. Jeg merker at jeg er så vant til alkohol at med selv 2 promille er jeg bare brisen. Merker kamerater og slikt at de er mye mer påvirket av 2 promille. Seriøst så er det slik man kan ende opp som alkoholiker i lengden. Kommer før man vet ordet av det og man tenker jo alltid at man klarer å holde seg. Derfor har jeg lagt opp denne helga for besøk av ei venninne og satt opp at "kun" annenhver helg er det drikking. Det er litt på grunn av at det går så mye penger når man drikker også.

 

fredrikg-ohoi: Hvordan merker du 1 promille? Har du skikkelig promillemåler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...