Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter formateringsforsøk


Anbefalte innlegg

Skulle formatere dataen., så holdt jeg på, men så skrudde den seg av og på hele tiden når den holdt på.. Så skrudde jeg bare dataen av, og på igjen for å starte dataen på nytt. Men da kom det blå vinduet opp igje, og det kom liksom : installiseringsprosessen startes på nytt osv

 

 

å når eg prøve å skru den på uten xp cd'en, så går an på, men etter dn dr windows xp logoen har loada, så e skjermen heilt svart.

 

Går heller ikke an å starte fra cd eller noe...

 

Har Windows XP home

 

 

takker for raske svar! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har satt opp Biosen til å boote riktig?

 

Etter du har satt inn xp cd-en, og formatert diskene og den regla der, vil pc-en restarte, og du skal ikke trykke noe for å starte opp fra CD, bare la den boote selv. da vil du få den vanlige xp bootvinduet, og det er bare å vente på at innstallasjonen skal starte. Husk at cd-en må stå i.

Lenke til kommentar
Skulle formatere dataen., så holdt jeg på, men så skrudde den seg av og på hele tiden når den holdt på.. Så skrudde jeg bare dataen av, og på igjen for å starte dataen på nytt. Men da kom det blå vinduet opp igje, og det kom liksom : installiseringsprosessen startes på nytt osv

6836737[/snapback]

Du har nok avbrutt formatterinsgprosessen. Uten ok installert OS vil du ha problemer med å starte maskinen.

Sjekk i BIOS mht til oppstartsrekkefølge. Påse at den først starter fra CD (disable evt. oppstart fra harddisk helt og holdent). Hvis SATA-harddisk sjekk om ditt hovedkort trenger SATA-drivere.

 

Hadde du problemer med maskinen før du begynte å formattere harddisken?

Lenke til kommentar
Skulle formatere dataen., så holdt jeg på, men så skrudde den seg av og på hele tiden når den holdt på.. Så skrudde jeg bare dataen av, og på igjen for å starte dataen på nytt. Men da kom det blå vinduet opp igje, og det kom liksom : installiseringsprosessen startes på nytt osv

6836737[/snapback]

Du har nok avbrutt formatterinsgprosessen. Uten ok installert OS vil du ha problemer med å starte maskinen.

Sjekk i BIOS mht til oppstartsrekkefølge. Påse at den først starter fra CD (disable evt. oppstart fra harddisk helt og holdent). Hvis SATA-harddisk sjekk om ditt hovedkort trenger SATA-drivere.

 

Hadde du problemer med maskinen før du begynte å formattere harddisken?

6836814[/snapback]

 

 

hadde litt problemer med å installere tunge programmer, og noen programmer generelt... problemer med å installere norton internettsecurity, webcam program osv.. da klikka bare dataen! formaterte dataen for ikke så lenge siden, å da ble heller ikke outlook, pain program, spillene til xp innstalert osv..

 

alt i alt så er jeg ikke no god me data, så skjønner ikke helt hva dere snakker om:)

Er det mulig om en av dere ville ringt meg, eller jeg kunne ringt en av dere som kunne fortalt meg hvordan jeg gikk frem i biosen?

 

prøve nettopp også å restarte hovedkortet. (tok ut batteriet) men d hjalp ikke mye

 

mvh meg

Lenke til kommentar

tror det er fare for at harddisken har blitt skadet under avbrutt formatering. hva slags harddisk har du? kan hende du bør laste ned din harddisk produsents hard drive validator program.. etter en slik kjøring bekreftet programmet at harddisken min var herpet, så jeg sendte den inn til komplett og fikk en ny dobbelt så bra i posten..

Lenke til kommentar
tror det er fare for at harddisken har blitt skadet under avbrutt formatering. hva slags harddisk har du? kan hende du bør laste ned din harddisk produsents hard drive validator program.. etter en slik kjøring bekreftet programmet at harddisken min var herpet, så jeg sendte den inn til komplett og fikk en ny dobbelt så bra i posten..

6837519[/snapback]

 

Vil nå ikke tro at det er noe galt med hardisken, fordi:

 

Før hadde jeg windows professional på dataen... Fikk det av en kompis, men så ville jeg formater dataen.. SÅ jeg kjøpte Windows XP HOME, og la det inn.. Men etter at jeg la det inn, så må jeg velge hver gang jeg starter opp om jeg vil bruke

*Professional eller *Home.....

 

Så nå funker ingen ting når jeg starter opp home, men når jeg starter opp professional, kommer alt som jeg trodde jeg hadde sletta opp.. Sitter å bruker professional nå.. Så jeg vet ikke hva feilen er!? Er vel ikke noe galt med hardisken?

 

Selv når jeg starter opp Home uten å ha i formaterings cd'en, så kommer det opp: ''Formatering startes om igjen'' eller noe sånt på nytt, så blir skjermen helt svart etterpå, bare pilen viser..

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
skru av pc-en, og sørg for at pc-en booter fra cd-en.

gjør den ikke det, gå inn i BIOS og sett bootrekkefølgen til at den skal boote fra cd-rommen.

6842495[/snapback]

 

 

problemet mitt er at jeg ikke har så mye peiling på data, så har ikke noe peiling når det gjelder det i biosen (A)

 

 

er det mulig å ringe deg sånn at du veileder meg?(A)

 

kan sende nr PM eller no:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...