Gå til innhold

Problemer med ATI Tray Tools


JonnyO

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bruke ATI Tray Tools for å overklokke mitt nye

Sapphire Radeon X1900XT 512MB skjermkort.

 

Problemet er at jeg bare får "Overclocking Disabled" i overklokkingsmenyen, og derfor ikke kan trykke"Apply" uten at knappene spretter tilbake til standard-innstillingene.

Har letet litt rundt, søkt etter svar på andre forum, men har ikke blitt noe særlig klokere. Har innstallert Omega-driverne etter jeg avinstallerte driverne som følgte med. Har også prøvd ATI Tool, men det fikk jeg heller ikke til.

 

Eneste jeg vil, er å klokke mitt skjermkort slik at det er tilsvarende x1900xtx..

 

Noen som vet hva som er feilen? Har erfaring me ATI Tray Tools?

Hvordan kan jeg få "Overclocking Enabled"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for hjelp, Changis. Denne versjonen av ATI Tool funket, tror jeg.

Trenger mer hjelp:

Kan noen forklare:

Men hva betyr Find Max Core, Find Max Mem? Hva kan gå galt hvis jeg trykker på de?

 

Og hvorfor er "Default" (500/600) så mye lavere enn det som burde vært default (621/720)? Når jeg startet programmet for første gang, stod ikke innstillingene på default, men på 621/720.

Hva er artifacts? Hvordan kan jeg sjekke om klokkinga er stabil? Hva er vits med Show 3d view?

Lenke til kommentar

find max core and mem er automatisk overklokking som overklokker mens det soeker etter artifacts. (de klokker til de finner artifacts, og saa klokker ned til det er stabilt uten artifacts, og skal vaere en av de sikrere maatene og overklokke paa)

 

Artifacts er "feil" som kommer pga. overoppheting av brikkene (gpu/ram) og hvis du har vedvarende problemer med artifacts, boer du klokke kortet ned foer det blir permanent skadet

 

default 500/600 er sikkert 2d klokken paa kortet,, siden ATi har begynt med aa klokke kortet ned naar du ikke bruker 3D delen.

 

Show 3d er fin til aa sjekke om overklokken er stabil siden den stresser kortet, kjoer den i minst 15 min sammenhengende paa (scan for artifacts) finner den ingen artifacts, er den stabil.

du kan oxo bruke show 3d for aa sjekke hvor varmt skjermkortet ditt blir (men det er mer morro aa spille et grafikkheftig spill enn aa see en haarete terning rotere :p)

 

ps. det har kommet ut en ny utgave av ATiTool: http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.25_b16pre2.exe

 

du kan foelge statusen paa Beta (og rapportere eventuelle feil) her: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=16851

 

der kan du snakke direkte med w1zzard som har laget ATi-TOOL hvis du har ideer, feil rapport osv..

 

haaper dette ga svar nok, hvis ikke, spoer igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...